Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2013, 21:38
LucdeHoogh28
LucdeHoogh28 is offline
Hallo,

ik heb een vrij groot probleem :
Zoals de titel al zij ik ben verliefd op het zusje van mijn beste vriend.
ik heb dit al aan hem verteld ... en gelukkig had hij er geen problemen mee.
het punt is alleen dat ik niet weet hoe ik haar moet benaderen.
Ik ben 15 en zij is 12.
Ik ken haar sinds afgelopen september en ik heb werkelijk nog nooit zoiets voor een meisje gevoeld.
mijn laatste relatie was 2 jaar geleden en die duurde maar 2 weken dus ik weet niet goed wat ik moet doen. HELP !!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2013, 10:21
Heer Wil
Heer Wil is offline
spreek haar een keer aan wanneer je niet bij je vriend thuis bent, bijvoorbeeld op school of bij sport als zij daar ooit komt of waar dan ook. Vraag hoe het gaat ofzo verzin maar wat en ja... voor een jongen van 15 moet een meisje van 12 niet heel moeilijk te krijgen zijn. Ik zou iig niet teveel via die vriend gaan regelen, zo van vraag is aan je zusje of ze met me wil, welk meisje luistert immers naar haar broer betreffende deze zaken.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 10:30
bloodyb
bloodyb is offline
Een leeftijdsverschil van 3 jaar is niet zo veel maar vind je een meisje van 12 niet een beetje te jong voor jou? Dat is bijna de leeftijd waarop ze nog met poppen spelen..
Oud 22-01-2013, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Een leeftijdsverschil van 3 jaar is niet zo veel maar vind je een meisje van 12 niet een beetje te jong voor jou? Dat is bijna de leeftijd waarop ze nog met poppen spelen..
Nou dat valt wel mee hoor, ze kan net zo goied al op de middelbare zitten, in de eerste de meeste zijn tegen woordig twaalf, maarja het punt dat ze wel een beetje jong is snap ik wel, jij bent later 16 en zei 13... Jullie ligen dan best wel op andere lijnen jij kan stappe en die dingen en zei ja, maarja hoe ouder jullie alle ij zijn hoe meer het mee valt... Ik zou ja als je beste vriend het goed vind... Zou ik haar proberen te benaderen

Suc6
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 13:06
Verwijderd
Trakteer het kind op een ijsje etc.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 15:32
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Oud 22-01-2013, 16:44
Verwijderd
Citaat:
baas
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 18:22
LucdeHoogh28
LucdeHoogh28 is offline
Hallo allemaal heel erg bedankt voor al jullie reacties.
ik snap dat sommigen het leeftijdsverschil een beetje groot vinden maar ze is heel volwassen voor haar leeftijd.
wat ik eigelijk vooral wilde weten was hoe ik haar moet benader, dus hoe en waarneer ik haar moet vertellen wat ik voel.

Groet Luc

P.S. wij zitten niet samen op school of op een sport.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 20:17
mytholon
mytholon is offline
Probeer eerst op een digitale manier te benaderen, en vraag haar bijvoorbeeld mee naar de bioscoop je merkt dan vanzelf of het wederzijds is.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 15:33
Heer Wil
Heer Wil is offline
Citaat:
Probeer eerst op een digitale manier te benaderen, en vraag haar bijvoorbeeld mee naar de bioscoop je merkt dan vanzelf of het wederzijds is.
Als je haar echt nergens tegenkomt is dit de enige optie, maar als je haar nog toevallig ergens ziet kan je haar beter daar aanspreken.

-Misschien fiets je dagelijks langs haar basisschool en zit jouw broertje/zusje ook op die school, dan doe je alsof je op je broertje/zusje wacht en kun je haar aanspreken wanneer je haar ziet.

-Misschien zit zij in de buurt wanneer je bij je vriend thuis bent, en als je vriend dan even weg is kun jij best iets tegen haar zeggen, niet meteen ik vind je leuk maar gewoon een gesprek.

-Misschien zoekt haar moeder wel een oppas om op haar te letten.... Nee doe dat maar niet...

-Misschien kom je haar random tegen, wacht zij op iemand en staat dus alleen, misschien heeft ze ooit een lekke band of glijdt ze uit en kun jij toevallig helpen.

Of misschien houdt het lot jullie uit elkaar en komen jullie elkaar nooit tegen. Maar doe het in ieder geval niet bij haar thuis in het bijzijn van haar ouders, en bij voorkeur ook niet als je vriend erbij is, ouders kappen je gauw af en met je vriend erbij is nogal ongemakkelijk voor haar. Verder zou je de kansen moeten grijpen die er zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 21:15
LucdeHoogh28
LucdeHoogh28 is offline
Hallo allemaal.

heel erg bedankt voor alle goede raad, ik heb besloten om haar te benaderen met valentijns dag omdat iedereen dan al een beetje in "de stemming" is.
uiteraard is nogsteeds alle advies welkom

Groet Luc
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 21:22
Em.
Em. is offline
Sowieso gewoon zorgen dat je met haar praat, dat het normaal wordt dat jullie even een gesprekje maken, dat soort dingen.

En toen ik 12 was, was ik verliefd op iemand van 15. Ik weet trouwens niet hoe dat leeftijdsverschil had uitgepakt als het wel iets geworden was, maar zolang jullie elkaar maar leuk vinden en niemand de ander dwingt tot het doen van dingen waar de ander nog niet aan toe is en het allemaal zo'n beetje gelijkwaardig is is het allemaal best oké, lijkt me zo. Maar dat geldt ook gewoon in elke relatie.
Reageren

Regels voor berichten