Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2013, 19:45
fysicachemie
fysicachemie is offline
Hallo,
Volgend jaar moet ik een studierichting kiezen. Mijn keuze ligt tussen twee richtingen geneeskunde of farmacie.
Geneeskunde vind ik een mooie richting, maar de job ligt mij denk ik niet. (verantwoordelijkheid en onderzoeken op mensen)
Bij farmacie heb ik enkele vragen: (zijn er hier farmaciestudenten?)
- Als ik farmacie zou studeren, zou ik het liefst willen terecht komen in een openbare apotheek. (contact met patiënten) Is dat tegenwoordig niet echt winkelachtig? Worden er nog veel bereidingen gemaakt in een openbare apotheek?

- Ik vraag mij ook af wat je moet bij doen voor ziekenhuisapotheker. Zijn er daarvoor toelatingsvoorwaarden?

Dank u wel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2013, 13:09
Verwijderd
Als de job je later niets lijkt, tjah....Denk er goed over na want misschien wil je over 3 jaar 'toch' geneeskunde studeren.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 20:23
Silvano08
Silvano08 is offline
Bij de studie geneeskunde kun je ook het onderzoek in gaan, maar volgens mij moet je dan tot het selectieve groepje excellente geneeskunde-studenten behoren
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 21:08
igfy
igfy is offline
Ik ben ooit gestopt met geneeskunde omdat ik mezelf geen arts zag worden. Het is ook mogelijk om na je bachelor geneeskunde een andere masterrichting te kiezen, een vriendin heeft dat gedaan en zij doet nu neurologisch onderzoek. Bij een master geneeskunde wordt je eigenlijk bijna altijd arts of heel soms onderzoeker.

Ik werk op dit moment bij farmacie, maar kan je helaas niet veel vertellen over de studie, omdat ik het zelf niet gestudeerd heb. Ik hoor van collega's dat de meeste studenten apotheker worden, en een aantal terecht komen in consultancy -achtige beroepen. Het schijnt dat als je ziekenhuisapotheker wilt worden, je eigenlijk ook wel gepromoveerd moet zijn, dus dan zou je na je studie eerst een paar jaar onderzoek moeten gaan doen. Hiervoor moet je wel redelijk hoge cijfers halen. Volgens mij worden er in grote apotheken nog wel bereidingen gedaan, maar in kleinere apotheken niet veel meer, maar als je dit zeker wilt weten moet je een farmaciestudent vragen.
Reageren

Regels voor berichten