Advertentie | |
|
![]() |
|
Over de studie bestuurskunde kan ik je niet zoveel vertellen maar over de stad zelf wel omdat ik er zelf ook studeer. Bij mij was het ook gebruikelijk dat iedereen naar Groningen ging omdat dat gewoon dichtbij was en daardoor had ik ook geen connecties of wat dan ook bij het zoeken naar een kamer. Ik neem aan dat je meer dan 1,5 uur reizen van Leiden Centraal woont? Hierdoor krijg je voorrang bij het zoeken naar een kamer op slswonen.nl. Zelf had ik binnen drie weken een vaste kamer in een studentenflat in de stad dus het valt wel mee hoe moeilijk het is. Wat uiteraard nog meer helpt is om via een studentenvereniging wat te zoeken maar ik weet niet of je dat van plan bent.
Over de stad zelf kan ik vertellen dat het een echte studentenstad is. Doordat het niet zo groot is, en de universiteit toch van flink formaat is lopen er relatief erg veel studenten rond. Dit uit zich ook wel in de hoeveelheid kroegen en dergelijke wat het erg gezellig maakt. Als je 's nachts door de stad loop zie je zeker op donderdagavond nog ontzettend veel studenten lopen. Ook is de sfeer eigenlijk in de hele stad best wel gemoedelijk al zeg ik het zelf. In ieder geval kan ik Leiden niets dan aanraden!
||
Citaat:
Haha wat een vragen, ik vind het best spannend om zo ver weg te gaan wonen en studeren en ben een van de weinige hier die het doet dus een beetje voorbereidende kennis is zeker niet onhandig haha. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is een stad van studentenverenigingen. Maar wat veel mensen beweren is dat je het niet leuk kan vinden zonder vereniging, dat is absoluut niet waar. Ik woon in een huis van 16 mensen, daarvan zijn een aantal wel lid. Zij vinden het fantastisch, want vooral als je vanuit een compleet andere plaats komt (zoals Drenthe of in mijn geval Friesland) is het gewoon heel makkelijk om meteen een soort vriendengroep te vormen. Het zijn allemaal mensen die opnieuw beginnen als het ware. Maar ook een groot gedeelte is helemaal nergens lid of alleen bij hun studievereniging. Ik ben zelf het eerste jaar niet lid geweest en ik ben afgelopen jaar lid geworden bij een studentensportvereniging. In mijn eerste jaar had ik het ook super prima naar mijn zin met mijn huisgenoten en met mijn studiegenoten, daar heb je echt geen vereniging voor nodig ![]() Kamer vinden in Leiden is relatief gezien niet zo moeilijk. Het is geen Utrecht of Amsterdam, de kamers zijn ook niet zo duur. Ik woon in een kamer van 16m2 en dat kost me 275 euro per maand. Oh, en qua naar huis gaan; er is niet iets wat gebruikelijk is. De meeste mensen die ik ken gaan niet elk weekend langs bij hun ouders, ik al helemaal niet. Je bouwt een leven op, en dan heb je lang niet altijd meer zin om elk weekend naar je ouders te gaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Haha, ik ben blij als ik eindelijk uit huis kan dus zal ook niet elk weekend terug gaan. Als ik in Groningen zou wonen had ik dat wel gedaan, maar nu is het gewoon echt te ver reizen en ach zoveel maakt dat inderdaad niet uit! |
![]() |
||
Citaat:
Ooooo gelukkig maar (: |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |