Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2013, 16:54
Mikeb
Mikeb is offline
Beste forumgebruikers,

Ik heb mij de pleuris gezocht op google via allerlij zoektermen in zowel het nederlands als het engels, maar het levert gewoon zero hits op, dus probeer ik het hier, het gaat dan ook om een speciaal geval.

Ik ben het HBO binnen gerold via de 21+ toets en heb mijn AD gehaald in 2 jaar tijd als manager toeristische marketing en communicatie.
Nu kijk ik verder buiten de landsgrenzen om te beginnen als freshman op een nieuwe bachelor opleiding of om als zogeheten 'transfer student' mijn ECTS credits om te laten zetten naar buitenlandse credits en deels mee te nemen naar het buitenland zodat ik in een bachelor traject kan inrollen van een andere studie en zo deze studie verkort in 2 of 3 jaar kan afmaken(Liberal Arts).

Nu mijn vraag: Elke buitenlandse universiteit vraagt natuurlijk om een high school diploma met een bepaalde GPA of de buitenlandse equivalent, zoals de Abitur uit Duitsland of de International Baccalaureate (IB) als toegangsbewijs. In Nederland is dat uiteraard een havo of vwo diploma.
Ik heb echter nooit mijn middelbare schooldiploma gehaald, ik heb het vmbo vroegtijdig verlaten en ben toen een mbo1 opleiding gaan doen en vervolgens een mbo2 opleiding die beiden zijn afgerond. Daar bovenop heb ik nu dus mijn AD op hbo niveau.

Heeft het voor mij zin om mij alsnog in te schrijven voor een bachelor opleiding in het buitenland? Uni's in Japan en Amerika zeggen dat ze naar alle prestaties kijken maar ik weet niet hoe zwaar die high school diploma weegt in dit alles, een AD is niet niks en toont dat je het niveau op de universiteit gewoonweg aan kan omdat je het traject eerder met succes hebt doorlopen.
Ik ken de mogelijkheden om de SAT of ACT tests te doen als zijnde toegangsbewijzen maar bespaar liever tijd en geld als het niet nodig is.

Als iemand hier ook maar een klein beetje kennis over heeft laat het mij dan weten zodat ik wat meer duidelijkheid kan scheppen voor mijzelf en mijn kansen, ik kan me wel simpelweg gaan inschrijven bij de uni's en het resultaat afwachten, maar realiseer je dat inschrijvingen in het buitenland een eurotje of 200 per applicatie kost, en ik heb momenteel 5 uni's op het oog.

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

m.v.g, Michael
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2013, 21:59
UStudy
UStudy is offline
Hallo Michael

Als het gaat om aanmelding bij Amerikaanse colleges kan ik je wel adviseren. Je kunt het best en makkelijkst beginnen op een community college en dan transferen naar een vierjarig college om daar je bachelor diploma te halen. Je kunt dan waarschijnlijk ook een deel (als niet alle) ECTS credits meenemen naar je vierjarige college waardoor je uiteindelijk studietijdverkorting krijgt. Op het community college zul dan vooral general education courses moeten volgen.

Een SAT hoef je niet af te leggen, een TOEFL is ten zeerste aan te raden.

Groeten,
Marina
Reageren

Regels voor berichten