Beste, ik heb een slechte eerste zit gehad en daarmee zou ik graag achter deze week beslissen wat ik in de toekomst zal doen, hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik vind het niet zo duidelijk terug op internet. Eerst een eerder algemene vraag. Ik volg nu academische bachelor in de industriele wetenschappen. Ik zou misschien overstappen naar professionele bachelor in de elektromechanica. Nu, zou ik dan mijn half jaar verloren zijn? M.a.w. moet ik deze nog inhalen of kan ik gewoon 'meedoen' vanaf het tweede semester? Indien ja, dan zou ik graag via het defensie studeren. Hier heb ik allerlei vragen, mag dit nog als je reeds een jaar gebuist bent? Kan je via defensie, professionele bachelor studeren in de elektromechanica (of iets aanleunend aan deze richting)? Kan je na je bachelor via het defensie, ook nog gaan voor je master (industrieel ingenieur)? Kan je deze richtingen dan volgen bij de lokale hogeschool of moet dit via internaat aan de militaire school? Ook nog belangrijk, de wedde (misschien extralegale voordelen?) na afstuderen, kan iemand mij hier meer over vertellen EN het aantal jaar dat je MOET blijven werken bij het leger? En wat minder belangrijk, de wedde tijdens de studies? Alle informatie is welkom.
Alvast bedankt op voorhand.
RJ
|