Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2013, 20:23
onlinedeniz
Avatar van onlinedeniz
onlinedeniz is offline
Ik was van plan om een verhaal te schrijven.Ik heb al erg veel onderwerpen in mijn hoofd. Bij mijn verhaal kijk je mee met Emma en Leyla in hun brugklastijd. Hieronder een soort introductieachtig hoofdstuk. Kritiek is welkom.

1. De ontmoeting

Emma deed haar ogen open. Vandaag was de dag dat ze naar de brugklas moest. Ze sprong van haar krakende bed af en keek naar haar horloge. Half acht, dat was al laat. Ze trok haar kleding aan. Daarna liep ze de trap af en ging naar de woonkamer toe. Haar twee parkieten zaten al vrolijk te fluiten. Emma had nooit ontbeten, dus pakte ze haar fiets en fietste ze naar school. Het was een prachtige morgen. Emma dacht aan de middelbare school. Wat voor kinderen zouden er in haar klas zijn. Ze hoopte dat iedereen aardig was. Emma wou stiekem dat er geen Marokkanen of Turken waren. Ze kon niet goed overweg met hen.

´Welkom leerlingen op het Tara College. Ik ben meneer Smit en jullie mentor. Vandaag gaan jullie je allemaal voorstellen´. Emma zat vooraan en moest zich als eerste voorstellen. ´Ik ben Emma en ik ben 12 jaar´, zei ze vrolijk. Zo ging het door. Er waren jammer genoeg ook twee meisjes met hoofddoeken in de klas, Leyla en Meryam. Na de introductie moesten de kinderen groepjes vormen. Ze zouden een quiz spelen. Emma vond haar groepje erg leuk. Hannah was een meisje met knalrood haar. Emma mocht haar erg. Het lesuur vloog zo verder.

Leyla keek Meryam aan. ´Zal ik het hem laten zien?´, vroeg ze.
´Ja tuurlijk ´, zei Meryam vastberaden.
Leyla liep naar de Indonesische jongen toe,
´Waar denk jij dat je mee bezig bent´, zei ze boos.
´Ik heb niks gedaan, ik ken je amper.´ zei Mark.
´Jij kuste mijn vriend homo!´
Leyla pakte haar mobiel en liet een foto zien waarin je duidelijk zag dat Mark een jongen had gekust.
´Ik ga deze foto naar de hele school versturen, zei Leyla vrolijk.
´Nee, als mijn moeder dat ziet, wat kan ik´voor je doen?´ vroeg Mark.
´Je weet zelf allang wat je kan doen´.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2013, 12:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Even een paar puntjes waar je aan kunt werken:
- Zinlengte; breng hier wat variatie in aan. Ik krijg nu het idee dat ik een boekje lees voor kindjes die nog niet kunnen lezen omdat alle zinnen heel kort zijn.
- Zorg dat je vaste uitdrukking gebruikt, sommige dingen klinken erg onlogisch. Bijv. "sprong van haar krakende bed", normaal staat er dat iemand uit bed springt en "dat was al laat" zou veel logischer klinken als je van "dat" het maakt. Ook vliegt een lesuur niet "verder", het vliegt voorbij.
Voor mijn gevoel komt de dialoog ook een beetje zomaar uit de lucht vallen.
En waarom heet de Indonesische jongen "Mark"? Is hij geadopteerd en heeft hij daarbij een Nederlandse naam gekregen? Mark en Indonesisch klinken namelijk niet erg lekker samen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-02-2013, 17:43
Verwijderd
Ik zou nog niet ophouden met vakkenvullen.

Bovendien is het verhaal sterk onrealistisch. Een echte indo had de bitch al lang geïntroduceerd met de achterkant van zijn hand.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Overstap groep 8 naar brugklas
inge711
1 04-03-2015 19:31
Wegwijzen & Voorstellen Naar de brugklas
Pim H
6 01-08-2013 09:05
Psychologie onzekerheid die uit de hand loopt.
meisje-xx
3 08-09-2008 21:08
De Kantine Naar de brugklas
nivava
29 13-11-2004 14:12
Algemene schoolzaken Herinneringen aan de brugklas
Nyawa
92 14-10-2004 11:15
Psychologie De schoolangst is er nog steeds
Eend
39 10-09-2004 20:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.