Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() on topic: Ik vind een album geslaagd als de nummers onafhankelijk natuurlijk goed staan, maar ook als ze in rechtstreeks verband staan met elkaar. Deadmau5 slaagt hier altijd in, elk nieuw album heeft een nieuwe "stijl". Ze hangen altijd goed samen en de nummers volgen elkaar vlot op. Between the buried and me, een progressive metalcore band doet dit ook fantastisch, voornamelijk het album "colors". Verder ben ik meer fan van singles dan albums. Laatst gewijzigd op 20-02-2013 om 18:10. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Als iedereen de holocaust slecht vond, was ie nooit gebeurd he
![]() Maar laten we het maar weer over muziek hebben, wat heeft "talent hebben" precies met het al dan niet maken van goeie muziek te doen? Als er mensen zijn die de muziek kunnen appreciëren, dan is ze per definitie goed voor die mensen. Het feit dat jij naar "complexere" muziek luistert maakt jouw smaak absoluut niet relevanter dan die van mensen die naar nicki minaj, justin bieber en skrillex luisteren. Trouwens, muziek hoort gewaardeerd te worden door ernaar te luisteren en te zien of je het leuk vindt. Niet door de mate van complexiteit, talent of tijd die er werd ingestoken. Ik heb 7 jaar jazz piano gevolgd, maar dat belet me niet om zogenaamd simpele (judge not less you be judged) dingen te appreciëren. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nu ja, integriteit achter muziek vind ik tamelijk belangrijk. Een "zangeresje" die zeer matige, eenvoudige popmuziek inblèrt waar een heel team achter zit om het zo makkelijk verteerbaar mogelijk te houden om zoveel mogelijk geld binnen te harken bij de beoogde doelgroep (10-16 jaar) kan je niet even serieus nemen als iemand die muziek maakt (al dan niet op het tweede plan, want: parttime baan) omdat hij of zij vindt dat het gemaakt moet worden en als mensen het leuk vinden is het slechts 'mooi meegenomen'. McDonalds is nou eenmaal geen goede keuken; het is voedsel en daar houdt de vergelijking verder mee op. Maar goed, dat vind ik.
|
![]() |
|
![]() |
Akkoord dat een deel van de muziekbusiness om promotie draait, maar slechte muziek kun je niet verkopen, zo simpel is het. Waarom zouden die grote popproducers a la Max Martin slechte zangeresjes kiezen als er een hele hoop hele goeie zangeressen en dergelijke zijn die zoeken naar een "way in" in de muziekbusiness? Dat argument slaat nergens op. Men kan dus over het algemeen wel besluiten dat je wel degelijk iets van talent moet bezitten om het te maken in de muziekwereld, naast goeie PR uiteraard.
(Als iemand die z'n hele leven al bezig is met het schrijven/producen/objectief luisteren naar muziek kan ik je overigens wel zeggen dat mensen tegenwoordig graag doen alsof ze ergens verstand van hebben met als enige reden om dingen af te kraken. Voornamelijk op het internet lijkt dit populair (de grote oorlogen omtrent Justin Bieber, Rebecca Black, Skrillex, ...) maar het ergert me tegenwoordig mateloos, dus het kan zijn dat ik wat sterk uit de hoek kom. Mijn excuses hiervoor!) Laatst gewijzigd op 23-02-2013 om 18:38. |
![]() |
|
Omdat de muzieksmaak van de meeste mensen heel slecht is en die van foute kutmuziek houden. Daarom doen ze dat. Het gaat om imago, opvallen en bij de goede mensen ingeschreven staan. Het heeft niks met muzikaal talent te maken tegenwoordig.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik zie overigens niet in waar je 'sterk' of wat dan ook uit de hoek komt hoor. Maak je geen zorgen. |
![]() |
|
![]() |
Dat is het net, mensen gaan muziek beoordelen naar de tijd en het talent dat er inzit, maar zo hoort het toch niet te werken? Luister er gewoon naar, en als je het leuk vindt is het dat ook. Overigens is de muziek die "simpel" in elkaar zit vaak een stuk complexer dan wat mensen als meer volwassen muziek beschouwen. Denk eraan dat hoe minder elementen je in een track stopt, hoe lastiger het wordt om de track interessant te maken. Het gaat niet om de complexiteit, het gaat erom hoe het overkomt. Hoe catchy het is. Het feit dat ik af en toe britney spears neurie bewijst dat schrijver Max Martin 's bedoeling toch is overgekomen, en de productiestandaard van popmuziek is heel vaak een stuk hoger dan andere muziek. Productiekwaliteit doet voor mij persoonlijk heel erg veel, ik streef dan ook al jaren naar een manier om mijn eigen producties wat professioneler te laten overkomen, en geloof me, het is helemaal niet eenvoudig.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik beoordeel toch niets? Ik merk gewoon dat 90% van de popmuziek mij volstrekt niet boeit. Omdat het allemaal te makkelijk is. Te gemaakt. Te simpel. Te leeg. Dat kan ik moeilijk 'uitzetten'. Je legt me steeds dingen in de mond die ik helemaal niet gezegd heb of per se vind.
En productiekwaliteit? Je bedoelt de loudness war? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar zie je, "te makkelijk, te simpel, te leeg", daar heb ik 't net over. Dat leg ik je niet in de mond, je zegt het zelf. Je beoordeelt de muziek op hoe het gemaakt is. Als 't goed klinkt is dat toch alles wat telt? Tevens is het vaak niet zo simpel als men zou denken. Ik kan waarschijnlijk een heleboel dingen vinden waarop het gemiddelde lady gaga nummer ingewikkelder in elkaar zit dan de muziek die jij "artistiek uitdagend" vindt... |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als ik dan toch moet kiezen: Winter Hymn Country Hymn Secret Hymn van Do Make Say Think.
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Favoriete Albums? Commander2 | 9 | 07-04-2014 06:39 | |
Films, TV & Radio |
Album Top 100 Radio 2 bram87 | 21 | 04-05-2006 18:40 | |