Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2013, 11:05
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Ik ben wel benieuwd welke albums de mensen hier nou heel goed vinden. Ik vind zelf The things we carry van Have Heart denk ik het best (hardcore-punk) album dat ik ken.

Oud 19-02-2013, 12:53
Naamgebruikers
Naamgebruikers is offline
Even denken..ik vind van de meeste albums maar een paar liedjes echt leuk, eigenlijk. Ik kan dit dus niet zo goed zeggen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 22:05
tripster
tripster is offline
B'Day van Beyoncé
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 12:23
tomska
tomska is offline
ID16 en invincible van thomas bergersen/ two steps from hell
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 18:03
Rmo
Rmo is offline
Citaat:
Ik ben wel benieuwd welke albums de mensen hier nou heel goed vinden. Ik vind zelf The things we carry van Have Heart denk ik het best (hardcore-punk) album dat ik ken.

[filmpje]
Miljaar, have heart. Nostalgie

on topic:
Ik vind een album geslaagd als de nummers onafhankelijk natuurlijk goed staan, maar ook als ze in rechtstreeks verband staan met elkaar. Deadmau5 slaagt hier altijd in, elk nieuw album heeft een nieuwe "stijl". Ze hangen altijd goed samen en de nummers volgen elkaar vlot op. Between the buried and me, een progressive metalcore band doet dit ook fantastisch, voornamelijk het album "colors".

Verder ben ik meer fan van singles dan albums.

Laatst gewijzigd op 20-02-2013 om 18:10.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 18:24
Verwijderd
Teveel om op te noemen maar allround zal "Come find yourself" van FLC toch mijn favoriet blijven. Ik heb zelden een album gehoord waarbij ik letterlijk elk nummer dig.

Verder zijn Ready to die en Illmatic natuurlijk ook pareltjes, maar dat spreekt voor zich.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 21:20
Cherryrednails
Cherryrednails is offline
Inside in / Inside out van the kooks zeker weten!
Het is echt een vet indi-rock ablum
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 01:10
aniN
aniN is offline
Ik ben meer van Hardcoreheaven albums en Clubland X-treme

Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 18:12
AzN
AzN is offline
Nicki Minaj - Pink Friday (nog steeds.. )
Oud 21-02-2013, 20:11
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
En je bent 23?
Oud 21-02-2013, 21:01
AzN
AzN is offline
Klopt, waarom?
Oud 21-02-2013, 21:28
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Omdat ik het verbazend vind dat iemand van 23 een album van Nicki Minaj op prijs kan stellen
Oud 22-02-2013, 22:45
Rmo
Rmo is offline
Citaat:
Omdat ik het verbazend vind dat iemand van 23 een album van Nicki Minaj op prijs kan stellen
... want dan hoort je muzieksmaak beter te worden? Wie bepaalt evenwel wat "superieure" muziek is? Zucht, internet...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 23:48
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
... want dan hoort je muzieksmaak beter te worden? Wie bepaalt evenwel wat "superieure" muziek is? Zucht, internet...
Dan hoor he te kunnen onderscheiden wat muziek is en wat een of ander dom wijf over een paar irritante tyfusgeluidjes heen zeikt, waarvan de tekst ook nog is helemaal nergens over gaat. En ook mag je dan opmerken dat zo iemand duidelijk niet zo veel talent heeft om muziek te maken. Ik zeg niet dat je het niet leuk mag vinden, maar het verbaast me alleen.
Oud 23-02-2013, 11:15
aniN
aniN is offline
Citaat:
Dan hoor he te kunnen onderscheiden wat muziek is en wat een of ander dom wijf over een paar irritante tyfusgeluidjes heen zeikt, waarvan de tekst ook nog is helemaal nergens over gaat. En ook mag je dan opmerken dat zo iemand duidelijk niet zo veel talent heeft om muziek te maken. Ik zeg niet dat je het niet leuk mag vinden, maar het verbaast me alleen.
smaken verschillen, dus wat in jouw geval zo hoort slaat op stierenschijt
Oud 23-02-2013, 11:17
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
smaken verschillen, dus wat in jouw geval zo hoort slaat op stierenschijt
Smaken verschillen inderdaad. Maar sommige dingen zijn gewoon slecht. Net zoals sommige mensen lelijk zijn.
Oud 23-02-2013, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, Nicki Minaj is toch een beetje de McDonalds in de muziekwereld, niet?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 11:39
aniN
aniN is offline
Citaat:
Smaken verschillen inderdaad. Maar sommige dingen vind ik gewoon slecht. Net zoals ik vind dat sommige mensen lelijk zijn.
even aangepast zo hoe het hoort
Oud 23-02-2013, 11:41
Verwijderd
Citaat:
even aangepast zo hoe het hoort
Oh please
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 11:43
aniN
aniN is offline
mensen die meningen als een feit neerzetten altijd een duimpje omlaag idd
Oud 23-02-2013, 11:46
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Inderdaad de holocaust was niet slecht. Ik vind het alleen. Net als genocide in het algemeen trouwens.
Oud 23-02-2013, 11:52
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 11:53
aniN
aniN is offline
Citaat:
Inderdaad de holocaust was niet slecht. Ik vind het alleen. Net als genocide in het algemeen trouwens.
Ik vind de Holocaust ook niet slecht, maar ik ken er genoeg die het wel slecht vonden.
Oud 23-02-2013, 11:55
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Ja inderdaad. Lekke bezig.
Oud 23-02-2013, 14:30
Rmo
Rmo is offline
Als iedereen de holocaust slecht vond, was ie nooit gebeurd he Hitler & co (een gigantisch deel van de wereldbevolking) vonden het obviously niet slecht.

Maar laten we het maar weer over muziek hebben, wat heeft "talent hebben" precies met het al dan niet maken van goeie muziek te doen? Als er mensen zijn die de muziek kunnen appreciëren, dan is ze per definitie goed voor die mensen. Het feit dat jij naar "complexere" muziek luistert maakt jouw smaak absoluut niet relevanter dan die van mensen die naar nicki minaj, justin bieber en skrillex luisteren.

Trouwens, muziek hoort gewaardeerd te worden door ernaar te luisteren en te zien of je het leuk vindt. Niet door de mate van complexiteit, talent of tijd die er werd ingestoken. Ik heb 7 jaar jazz piano gevolgd, maar dat belet me niet om zogenaamd simpele (judge not less you be judged) dingen te appreciëren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2013, 16:03
Verwijderd
Nu ja, integriteit achter muziek vind ik tamelijk belangrijk. Een "zangeresje" die zeer matige, eenvoudige popmuziek inblèrt waar een heel team achter zit om het zo makkelijk verteerbaar mogelijk te houden om zoveel mogelijk geld binnen te harken bij de beoogde doelgroep (10-16 jaar) kan je niet even serieus nemen als iemand die muziek maakt (al dan niet op het tweede plan, want: parttime baan) omdat hij of zij vindt dat het gemaakt moet worden en als mensen het leuk vinden is het slechts 'mooi meegenomen'. McDonalds is nou eenmaal geen goede keuken; het is voedsel en daar houdt de vergelijking verder mee op. Maar goed, dat vind ik.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 17:43
Rmo
Rmo is offline
Akkoord dat een deel van de muziekbusiness om promotie draait, maar slechte muziek kun je niet verkopen, zo simpel is het. Waarom zouden die grote popproducers a la Max Martin slechte zangeresjes kiezen als er een hele hoop hele goeie zangeressen en dergelijke zijn die zoeken naar een "way in" in de muziekbusiness? Dat argument slaat nergens op. Men kan dus over het algemeen wel besluiten dat je wel degelijk iets van talent moet bezitten om het te maken in de muziekwereld, naast goeie PR uiteraard.

(Als iemand die z'n hele leven al bezig is met het schrijven/producen/objectief luisteren naar muziek kan ik je overigens wel zeggen dat mensen tegenwoordig graag doen alsof ze ergens verstand van hebben met als enige reden om dingen af te kraken. Voornamelijk op het internet lijkt dit populair (de grote oorlogen omtrent Justin Bieber, Rebecca Black, Skrillex, ...) maar het ergert me tegenwoordig mateloos, dus het kan zijn dat ik wat sterk uit de hoek kom. Mijn excuses hiervoor!)

Laatst gewijzigd op 23-02-2013 om 18:38.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 17:46
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Omdat de muzieksmaak van de meeste mensen heel slecht is en die van foute kutmuziek houden. Daarom doen ze dat. Het gaat om imago, opvallen en bij de goede mensen ingeschreven staan. Het heeft niks met muzikaal talent te maken tegenwoordig.
Oud 24-02-2013, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Akkoord dat een deel van de muziekbusiness om promotie draait, maar slechte muziek kun je niet verkopen, zo simpel is het. Waarom zouden die grote popproducers a la Max Martin slechte zangeresjes kiezen als er een hele hoop hele goeie zangeressen en dergelijke zijn die zoeken naar een "way in" in de muziekbusiness? Dat argument slaat nergens op. Men kan dus over het algemeen wel besluiten dat je wel degelijk iets van talent moet bezitten om het te maken in de muziekwereld, naast goeie PR uiteraard.
Ik zeg ook niet per definitie 'slechte' muziek; ik heb het over muziek waar geen bezieling in zit maar slechts de drang om makkelijk in het oor te liggen, weinig tot geen uitdaging voor de luisteraar omdat je daar de beoogde doelgroep niet mee aanspreekt en je dus de geinvesteerde centjes niet uit de machine terug krijgt. Jij maakt er zelf 'slecht' van; ik maak de valide analogie met McDonalds. Ook vind ik niet dat 'alleen' aardig kunnen zingen iemand een credible muzikant of artiest maakt. Maar dat hoeft voor anderen wellicht niet te gelden. Het is maar net hoe hoog je eigen lat ligt. Alleen lekker kunnen zingen (of liever: inzingen wat je voorgeschoteld wordt) vind ik te karig.

Citaat:
(Als iemand die z'n hele leven al bezig is met het schrijven/producen/objectief luisteren naar muziek kan ik je overigens wel zeggen dat mensen tegenwoordig graag doen alsof ze ergens verstand van hebben met als enige reden om dingen af te kraken. Voornamelijk op het internet lijkt dit populair (de grote oorlogen omtrent Justin Bieber, Rebecca Black, Skrillex, ...) maar het ergert me tegenwoordig mateloos, dus het kan zijn dat ik wat sterk uit de hoek kom. Mijn excuses hiervoor!)
Nogmaals; ik kraak niets af. Alleen deel ik de verbazing van Stomme Klont dat een mid-twintiger serieus een album van Nicki Minaj als favoriete album kiest. Niet dat daar meteen een waardeoordeel aan vast zit, niet iedereen is even intensief 'into' muziek, maar dat maakt het niet minder vreemd, tot op zekere hoogte. En tsja, die 'gemaakte' popmuziek acht ik niet veel hoger dan McDonalds. Alleen al omdat het gemaakt is puur om te verkopen.

Ik zie overigens niet in waar je 'sterk' of wat dan ook uit de hoek komt hoor. Maak je geen zorgen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 17:43
Rmo
Rmo is offline
Dat is het net, mensen gaan muziek beoordelen naar de tijd en het talent dat er inzit, maar zo hoort het toch niet te werken? Luister er gewoon naar, en als je het leuk vindt is het dat ook. Overigens is de muziek die "simpel" in elkaar zit vaak een stuk complexer dan wat mensen als meer volwassen muziek beschouwen. Denk eraan dat hoe minder elementen je in een track stopt, hoe lastiger het wordt om de track interessant te maken. Het gaat niet om de complexiteit, het gaat erom hoe het overkomt. Hoe catchy het is. Het feit dat ik af en toe britney spears neurie bewijst dat schrijver Max Martin 's bedoeling toch is overgekomen, en de productiestandaard van popmuziek is heel vaak een stuk hoger dan andere muziek. Productiekwaliteit doet voor mij persoonlijk heel erg veel, ik streef dan ook al jaren naar een manier om mijn eigen producties wat professioneler te laten overkomen, en geloof me, het is helemaal niet eenvoudig.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 19:49
Verwijderd
Ik beoordeel toch niets? Ik merk gewoon dat 90% van de popmuziek mij volstrekt niet boeit. Omdat het allemaal te makkelijk is. Te gemaakt. Te simpel. Te leeg. Dat kan ik moeilijk 'uitzetten'. Je legt me steeds dingen in de mond die ik helemaal niet gezegd heb of per se vind.

En productiekwaliteit? Je bedoelt de loudness war?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 19:58
Rmo
Rmo is offline
Citaat:
Ik beoordeel toch niets? Ik merk gewoon dat 90% van de popmuziek mij volstrekt niet boeit. Omdat het allemaal te makkelijk is. Te gemaakt. Te simpel. Te leeg. Dat kan ik moeilijk 'uitzetten'. Je legt me steeds dingen in de mond die ik helemaal niet gezegd heb of per se vind.

En productiekwaliteit? Je bedoelt de loudness war?
Don't get me started about the loudness war... Zucht, gewoon een excuus voor alle anciens in de audiowereld die weigeren te geloven dat bepaalde genres wel degelijk beter klinken mits degelijk gecompressed.

Maar zie je, "te makkelijk, te simpel, te leeg", daar heb ik 't net over. Dat leg ik je niet in de mond, je zegt het zelf. Je beoordeelt de muziek op hoe het gemaakt is. Als 't goed klinkt is dat toch alles wat telt?

Tevens is het vaak niet zo simpel als men zou denken. Ik kan waarschijnlijk een heleboel dingen vinden waarop het gemiddelde lady gaga nummer ingewikkelder in elkaar zit dan de muziek die jij "artistiek uitdagend" vindt...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Don't get me started about the loudness war... Zucht, gewoon een excuus voor alle anciens in de audiowereld die weigeren te geloven dat bepaalde genres wel degelijk beter klinken mits degelijk gecompressed.
Weigeren te geloven? Schei even uit, dynamiek in muziek volledig de nek omdraaien tot clipping aan toe

Citaat:
Maar zie je, "te makkelijk, te simpel, te leeg", daar heb ik 't net over. Dat leg ik je niet in de mond, je zegt het zelf. Je beoordeelt de muziek op hoe het gemaakt is. Als 't goed klinkt is dat toch alles wat telt?
Nee, dat staat -bij mij- los van hoe het gemaakt is. Dat had ik er misschien expliciet bij moeten zeggen, ik meende dat 't wel uit de context op te maken was gedurende onze postwisseling. Neemt niet weg dat het weldegelijk een oorzaak is, met McDonalds-muziek als gevolg.

Citaat:
Tevens is het vaak niet zo simpel als men zou denken. Ik kan waarschijnlijk een heleboel dingen vinden waarop het gemiddelde lady gaga nummer ingewikkelder in elkaar zit dan de muziek die jij "artistiek uitdagend" vindt...
Met Lady Gaga heb je dan ook meteen een verkeerd voorbeeld te pakken; voor zover ik weet heeft ze in haar solocarrière volledig eigen hand. Voorts vind ik je sneer weinig stijlvol en ga er dus ook niet op in.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 20:37
Elin3
Elin3 is offline
Wat dachten jullie ervan om weer ontopic te gaan en gewoon enthousiast te doen over muziek die jullie wel leuk vinden?
Oud 24-02-2013, 20:40
Verwijderd
Maak er dan een nieuw topic van
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 20:44
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maak er dan een nieuw topic van
Hoe bedoel je? (Een nieuw topic voor de discussie of een nieuw topic voor de favoriete albums?)
Oud 25-02-2013, 05:53
Verwijderd
Discussie
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 21:27
O RLY
O RLY is offline
Als ik een favoriete album zou moeten kiezen dan kies ik voor Paranoid van Black Sabbath uit 1970. Alle nummers van dit album vind ik helemaal geweldig.

Die gitaar, die bas, die drums, die zang!
Oud 27-02-2013, 14:37
Verwijderd
Oeh, Black Sabbath!

Behoort ook tot mijn favoriete albums, onder andere \m/

Vuig, hard, traag, zwaar en downright awesome, zéker gezien de tijd waarin deze knullies hun prime beleefden <3
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 15:10
DAH
DAH is offline
Close to the Edge en Fragile van Yes vind ik erg fijne albums. Verder hebben de albums van Gorillaz een speciale plek.
Oud 27-02-2013, 17:12
Issun
Issun is offline
Citaat:
Close to the Edge en Fragile van Yes vind ik erg fijne albums. Verder hebben de albums van Gorillaz een speciale plek.
Ik vind Gorillaz wel goed, maar niet per se hun albums. Ik vind het vaak een combinatie van bagger en heel goede nummers.
Als ik dan toch moet kiezen: Winter Hymn Country Hymn Secret Hymn van Do Make Say Think.
Oud 27-02-2013, 17:53
Verwijderd
Ophidian - Blackbox _0_
Ophidian - Betrayed By Daylight _0_
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 19:18
DAH
DAH is offline
Citaat:
Ik vind Gorillaz wel goed, maar niet per se hun albums. Ik vind het vaak een combinatie van bagger en heel goede nummers.
De albums vind ik niet behorend tot de beste ooit, maar hun eerste album was het eersre album wat ik zelf heb gekocht. Er zit ook een nostalgiegevoel aan vast.
Oud 01-03-2013, 11:55
tomska
tomska is offline
Citaat:
Ik ben meer van Hardcoreheaven albums en Clubland X-treme

[filmpje]

[filmpje]

geweldig! miss overbodige vraag maar ken je :hardcore vibes:
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten