Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2013, 18:39
Carlos-Hathcock
Carlos-Hathcock is offline
Hallo, ik had wat vraagjes, ik zit er al een tijdje aan te denken het leger in te gaan, maar ik weet niet zeker of dat het wel voor mij is.

Laatst gewijzigd op 03-06-2013 om 19:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2013, 19:03
Axel11
Axel11 is offline
We gaan op Studiekeuze een antwoord op je vraag proberen te vinden
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 19:24
Em.
Em. is offline
Waarom heb je het gevoel dat je het leger in moet? Omdat je 'iets met geweren' leuk vindt? Maar als je het leuk vindt om je met geweren bezig te houden, hoef je écht niet meteen het leger in, je kunt dus (inderdaad) ook ergens een wapenwinkel beginnen of je er in je vrije tijd mee bezig houden. In een leger zitten is meer dan met geweren kloten en als je alleen dat laatste leuk vindt, dan 'moet' je niet het leger in. Sowieso moet er niks, wat dat betreft.
Oud 24-02-2013, 11:26
Carlos-Hathcock
omdat ik weet wat er allemaal gebeurd in de wereld, en ik weet wat de taliban en zo allemaal doen.
dat vind ik niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 17:59
Carlos-Hathcock
de titel van deze topic is achteraf gezien een beetje dramatisch want ik heb nog lang genoeg om het uit te zoeken maar ik ben liever goed voorberijd
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 20:55
Elin3
Elin3 is offline
Je kunt ook op andere manieren iets goeds doen in de wereld! Daar hoef je het leger niet voor in. Als jij puur het gebruik van geweren leuk vind kan je nog vele andere kanten op waaronder het kiezen van geweren als iets dat puur voor de hobby is. Zorg dat je je breed oriënteert en goed over je keuze nadenkt en praat (bijv. met vrienden, je ouders en je mentor of decaan, soms weten zij ook te vertellen of dingen wel of niet bij jou passen).
Oud 26-02-2013, 16:55
christi-uit
christi-uit is offline
Je kan bijv. een studie doen naar vliegtuigtechniek/werktuigbouwkunde oid zodat je daarmee iets kan betekenen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2013, 15:34
Carlos-Hathcock
bedankt voor alle reacties, hoe verander je de titel van je topic? want deze vind ik achteraf een beetje te wanhopig voor wat het eigenlijk is
Met citaat reageren
Oud 14-03-2013, 21:38
DAH
DAH is offline
Er zijn genoeg functies in het leger die geen.gevechtsfuncties zijn: logistiek, administratie, training, onderhoud, techniek, genie.
Maar als je het leger niet in wilt, zou ik goed research doen over wapenwinkels, wetgevingen omtrend wapens enzovoorts en dan, als je alle mogelijkheden hebt afgewogen, een winkel openen. Maar je kan altijd blijven schieten in een vereniging.
Oud 14-03-2013, 22:38
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
bedankt voor alle reacties, hoe verander je de titel van je topic? want deze vind ik achteraf een beetje te wanhopig voor wat het eigenlijk is
Stuur een PM naar Tink. Die kan de titel van dit topic aanpassen.
Oud 17-03-2013, 15:19
Carlos-Hathcock
kan je ook instructeur worden op de schietbaan van het leger?
uitleggen hoe de wapens werken, scherpschutters trainen etc.?
Citaat:
Er zijn genoeg functies in het leger die geen.gevechtsfuncties zijn: logistiek, administratie, training, onderhoud, techniek, genie.
Maar als je het leger niet in wilt, zou ik goed research doen over wapenwinkels, wetgevingen omtrend wapens enzovoorts en dan, als je alle mogelijkheden hebt afgewogen, een winkel openen. Maar je kan altijd blijven schieten in een vereniging.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 13:13
Verwijderd
Als ik zo je reacties lees ("de taliban vind ik niet kunnen") ben je waarschijnlijk nog op een dermate jonge leeftijd dat je je hier nog helemaal niet druk om hoeft te maken. Overweeg het gewoon nog eens zodra je 18 bent.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2013, 20:32
ThomasJu
ThomasJu is offline
Tuurlijk kan je instructeur worden!

Ik geloof alleen dat bijna alle instructeurs door Defensie zelf zijn opgeleid.

Dat betekent dat je eerst in ´het leger´ moet, en dan na een bepaalde tijd kijken of je een functie als instructeur kan krijgen.

Als je interesse uitgaat naar wapens zou je naar zoiets moeten kijken:
http://werkenbijdefensie.nl/vacature...chniek+%3F/164

Hoe oud ben je en welk niveau doe je? Vast nog ver onder de 18. Maar als je tot je 18e wacht ben je miss aan de late kant. Want als je gelijk na de MAVO bij defensie wil gaan ben je jonger dan 18.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2013, 20:48
Carlos-Hathcock
ben nu 13, havo.

Laatst gewijzigd op 03-06-2013 om 19:23.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 17:51
Verwijderd
Dat begrijp ik ook niet helemaal, nee.

Maargoed, je bent nog veels te jong om dit soort zaken serieus te overwegen. Wacht lekker tot je 16-17 bent. Dan heb je ook een wat realistischer beeld van het leger en oorlog.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 19:22
Carlos-Hathcock
Wachten, goed idee, maar geloof me, ik weet wat er in oorlogen gebeurt.
Citaat:
Dat begrijp ik ook niet helemaal, nee.

Maargoed, je bent nog veels te jong om dit soort zaken serieus te overwegen. Wacht lekker tot je 16-17 bent. Dan heb je ook een wat realistischer beeld van het leger en oorlog.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 17:36
DAH
DAH is offline
Wachten lijkt me het beste idee.
In de tweede klas wou bijna iedereen rechten studeren en advocaat worden. Dat zijn er vier jaar later maar 2.
Mag ik vragen hoe je weet wat er in oorlogen gebeurt? (Gewoon interesse, geen kritiek op jou )
Oud 26-03-2013, 13:32
Carlos-Hathcock
Nieuws, ik spreek veel mensen die in oorlogen hebben gevochten, mijn oom was militair, mijn opa zat ook in het leger, zie op internet zo nu en dan eens wat, ik kijk eigenlijk te veel history channel, zo kan ik wel ff door gaan.
Ok, ik bedoel natuurlijk niet dat ik alles er van weet, maar ik weet er genoeg van om er wat tegen te willen doen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2013, 14:15
Carlos-Hathcock
kan deze topic verwijderd worden?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2013, 15:37
Joey9
Joey9 is offline
Neem van mij aan: als je iets niet wilt, doe het dan ook niet.
Oud 29-05-2013, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Neem van mij aan: als je iets niet wilt, doe het dan ook niet.
Wat heeft dat ook maar enigszins hiermee te maken?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2013, 18:02
Joey9
Joey9 is offline
Ik kan uit zijn reacties opmaken, dat hij denkt dat hij moet. Maar het is natuurlijk je eigen keuze of je iets zou willen doen of niet.
Oud 29-05-2013, 20:05
Carlos-Hathcock
Ik doe het uit vrije wil hoor alleen vinden mijn ouders het niet zo geweldig, vandaar dat berichtje dat ik "het niet aan zou kunnen".
dat was omdat mijn ouders er naar vroegen, maar we hebben het er over gehad en als ik over een paar jaar misschien het leger in wil, vinden ze het best.

(dus dat berichtje die ik al heb verwijderd met: "ik kan het mentaal en fysiek niet aan" was onzin )
Met citaat reageren
Oud 30-05-2013, 19:48
arPos
arPos is offline
je wilt niemand dood schieten, dus ga je niet het leger in

immers dat is dan je werk.
Oud 30-05-2013, 20:07
Carlos-Hathcock
Citaat:
je wilt niemand dood schieten, dus ga je niet het leger in

immers dat is dan je werk.
Ik wil geen onschuldige dood schieten nee, maar om zo'n jihad of terrorist of zo neer te schieten heb ik geen probleem mee, die mensen blazen zichzelf op, schieten onschuldige mensen en ga zo maar door.
als je 1 taliban neer schiet, red je er anderen mee.
Ik heb er niks tegen als iemand word neergeschoten die anders massamoorden gaat plegen/heeft gepleegd.

En het bestaat uiteraard niet alleen uit doodschieten, je bouwt ook scholen, ziekenhuizen, helpt de mensen en dat soort dingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2013, 21:30
VeVa-16
VeVa-16 is offline
Niet doen, als je nu al zegt dat je nooit van je leven iemand neer zou kunnen shieten, ben je ongeschikt voor defensie.
Sneu genoeg maar het is wel zo,tuurlijk je zit niet bij defensie om mensen af te schieten, zeer zeker niet.
Maar je eoet het om mensen te helpen, onderdeel van je werk zou in sommige situaties kunnen zijn mensen uitschakelen.
Thats the way it is.
Oud 03-06-2013, 15:58
Carlos-Hathcock
Citaat:
Niet doen, als je nu al zegt dat je nooit van je leven iemand neer zou kunnen shieten, ben je ongeschikt voor defensie.
Sneu genoeg maar het is wel zo,tuurlijk je zit niet bij defensie om mensen af te schieten, zeer zeker niet.
Maar je eoet het om mensen te helpen, onderdeel van je werk zou in sommige situaties kunnen zijn mensen uitschakelen.
Thats the way it is.
ik bedoel dat ik nooit onschuldige mensen neer zou kunnen schieten, dus ik sta ook niet toe dat anderen dat doen. dat stelletje primaten die zichzelf "taliban" "alqaida" etc. noemt, doen niet anders.
door 1 van die gekken dood te schieten red je misschien wel 10 of meerdere levens van onschuldige mensen.
dus geloof me, ik schiet met liefde op die lafaards.

Laatst gewijzigd op 03-06-2013 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 16:35
christi-uit
christi-uit is offline
Citaat:
ik bedoel dat ik nooit onschuldige mensen neer zou kunnen schieten, dus ik sta ook niet toe dat anderen dat doen. dat stelletje primaten die zichzelf "taliban" "alqaida" etc. noemt, doen niet anders.
door 1 van die gekken dood te schieten red je misschien wel 10 of meerdere levens van onschuldige mensen.
dus geloof me, ik schiet met liefde op die lafaards.
Je bent 13. Over 4 jaar kijk je er heel anders tegenaan. Geloof me
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 18:03
DAH
DAH is offline
Ik dacht op mijn 13e ook zo, en denk nog steeds zo, maar mijn beeld is wel wat breder geworden, wat oorzaak-gevolg betreft. Oorlog kan meer oorlog en slachtoffers veroorzaken, maar ook vrede. Ik wil zelf ook het leger in, vooral om mee te doen met de praktijken van o.a. de talibs stop te zetten. Ik snap helemaal hoe je denkt, wat dit onderwerp betreft.
Oud 03-06-2013, 18:49
Carlos-Hathcock
Ik ken een stuk of wat mensen die in het leger hebben gezeten, en ook heel wat familie leden van mij zaten er in (dan heb ik het niet over de dienstplicht), ik snap dat ik nog lang niet alles er van weet, ik wil ook lang niet alles weten, maar ik weet wel genoeg om een beetje de ernst in te kunnen schatten.

maar even wat anders, als onderofficier, wat houd dat eigenlijk in?
ik doe vrijwilligers werk in 40-45 te Vriezenveen, en een van de vrijwilligers heeft ook in het leger gezeten.
Hij zegt dat ik onderofficier moet worden, want ik doe HAVO en ik ben niet van plan om VMBO te gaan doen.
dus ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig was onderofficier nu eigenlijk inhoud.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 18:53
Verwijderd
Als je bij het leger gaat moet je altijd bereid zijn je eigen mening en impulsen volledig aan de kant te zetten. Dat red je nu je zo kinderlijk gefascineerd bent door wapens niet eens, laat staan wanneer je een gestabiliseerde volwassene bent.

En gebruik Google gewoon. Doe eens gek.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 19:14
Carlos-Hathcock
Citaat:
Als je bij het leger gaat moet je altijd bereid zijn je eigen mening en impulsen volledig aan de kant te zetten. Dat red je nu je zo kinderlijk gefascineerd bent door wapens niet eens, laat staan wanneer je een gestabiliseerde volwassene bent.

En gebruik Google gewoon. Doe eens gek.
met "ik wil ook lang niet alles weten" bedoel ik dat ik niet wil weten hoe een amerikaan word behandeld als die in de handen van de taliban komt.
ik wil er zo veel van weten als eigenlijk maar kan, maar al die martel methodes heb ik niks aan en die zijn alleen maar deprimerend.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 19:36
Verwijderd
Citaat:
met "ik wil ook lang niet alles weten" bedoel ik dat ik niet wil weten hoe een amerikaan word behandeld als die in de handen van de taliban komt.
ik wil er zo veel van weten als eigenlijk maar kan, maar al die martel methodes heb ik niks aan en die zijn alleen maar deprimerend.
Ik heb het hier helemaal niet over. Mijn post blijft staan.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 19:40
Carlos-Hathcock
Citaat:
Ik heb het hier helemaal niet over. Mijn post blijft staan.
hoe bedoel je "kinderlijk gefascineerd"?
ga een keer als introducé of zo naar de dichtstbijzijnde schietbaan.
vraag om een groot kaliber te schieten (geen lucht) en kijken wat je er van vind.
denk even na voordat je wat post.

Laatst gewijzigd op 03-06-2013 om 20:05.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 20:09
Verwijderd
Exact zoals het er staat. Als je je OP niet had aangepast kon ik er nog meer quotes bij halen. Jouw motivatie om het leger in te gaan lijkt neer te komen op 'omg gaaf een PISTOOL kijk deze richt de meeste schade aan', en niet zozeer 'ik wil de wereld helpen en in een uiterst geval daarvoor wapens inzetten, wanneer een ander me daartoe opdraagt'.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 20:11
Carlos-Hathcock
Citaat:
Exact zoals het er staat. Als je je OP niet had aangepast kon ik er nog meer quotes bij halen. Jouw motivatie om het leger in te gaan lijkt neer te komen op 'omg gaaf een PISTOOL kijk deze richt de meeste schade aan', en niet zozeer 'ik wil de wereld helpen en in een uiterst geval daarvoor wapens inzetten, wanneer een ander me daartoe opdraagt'.
zeker nooit zo'n ding aangeraakt?
ga een keer een .357 revolver schieten, dan praten we verder.
en als je in de andere berichten kijkt zie je toch dat ik wel een beetje een idee heb waar ik over praat?
geen reacties plaatsen op topics zonder dat het je wat uitmaakt.

Laatst gewijzigd op 03-06-2013 om 21:06.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 20:55
Verwijderd
Citaat:
zeker nooit zo'n ding aangeraakt?
ga een keer een .357 revolver schieten, dan praten we verder.
en als je in de andere berichten kijkt zie je toch dat ik wel een beetje een idee heb waar ik over praat?
geen reacties plaatsen op topics zonder dat het je wat uitmaakt.
als ik kijk bij "zie meerdere reacties van deze gebruiker" zie ik alleen onzin op rare topics.
Val je mij nu persoonlijk aan omdat het je raakt? Je hebt zélf je openingspost verwijderd en deze actie nu toont ook vooral je incasseringsvermogen en algehele volwassenheid. Ik post onzin op onzin, en plaats hoogwaardige posts daarbuiten. En nee, ik heb niet het idee dat je weet waar je over praat als je een scholierenforum vraagt of jij wel of niet bij het leger moet gaan en niet in staat bent zelf te googlen.

Lees wat ik post en wees eerlijk tegen jezelf waarom een bepaalde loopbaan je wel of niet trekt. Nogmaals, ben je al bereid je inspraak in wat je zelf doet volledig uit handen te geven?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 21:09
Carlos-Hathcock
Citaat:
Val je mij nu persoonlijk aan omdat het je raakt? Je hebt zélf je openingspost verwijderd en deze actie nu toont ook vooral je incasseringsvermogen en algehele volwassenheid. Ik post onzin op onzin, en plaats hoogwaardige posts daarbuiten. En nee, ik heb niet het idee dat je weet waar je over praat als je een scholierenforum vraagt of jij wel of niet bij het leger moet gaan en niet in staat bent zelf te googlen.

Lees wat ik post en wees eerlijk tegen jezelf waarom een bepaalde loopbaan je wel of niet trekt. Nogmaals, ben je al bereid je inspraak in wat je zelf doet volledig uit handen te geven?
ja, je hebt gelijk, ik heb laatste post veranderd.
en ik ben ook eerlijk tegen mijzelf, ik heb ook in de eerdere post gezegd dat mijn conditie etc. ook niet goed is etc. maar daar ben ik aan het werken.
ik moet zeggen dat de wapens, krav maga etc. me vooral trekken, en die bootcamps etc. niet maar goed.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2013, 07:04
DAH
DAH is offline
http://werkenbijdefensie.nl/vacature...terie-157.html
Oud 04-06-2013, 19:21
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik wil geen onschuldige dood schieten nee, maar om zo'n jihad of terrorist of zo neer te schieten heb ik geen probleem mee, die mensen blazen zichzelf op, schieten onschuldige mensen en ga zo maar door.
als je 1 taliban neer schiet, red je er anderen mee.
Ik heb er niks tegen als iemand word neergeschoten die anders massamoorden gaat plegen/heeft gepleegd.

En het bestaat uiteraard niet alleen uit doodschieten, je bouwt ook scholen, ziekenhuizen, helpt de mensen en dat soort dingen.
Niemand is onschuldig.
zeker onze zogenaamde "forces of freedom and democratie" niet.

Uiteraard bestaat het uit meer, maar als je absoluut weigert om zoals ik behalve uit noodweer een ander mens te doden dan moet je niet voor een baan in het leger gaan.

Als je zoals jij zegt; op basis van opdrachten aan neemt dat die mensen aan de overkant de slechteriken zijn en dan wel wilt doden dan kan dat prima.

Kijk persoonlijk maakt het me weinig uit wie wie doodmaakt, dat is al duizenden jaren zo en het lijkt mij er niet op dat het snel zal veranderen, maar zeg dan niet dat je geen mensen wilt neerschieten als je dat eigenlijk wel wilt doen.

Laatst gewijzigd op 04-06-2013 om 19:27.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2013, 20:28
Carlos-Hathcock
Citaat:
Niemand is onschuldig.
zeker onze zogenaamde "forces of freedom and democratie" niet.

Uiteraard bestaat het uit meer, maar als je absoluut weigert om zoals ik behalve uit noodweer een ander mens te doden dan moet je niet voor een baan in het leger gaan.

Als je zoals jij zegt; op basis van opdrachten aan neemt dat die mensen aan de overkant de slechteriken zijn en dan wel wilt doden dan kan dat prima.

Kijk persoonlijk maakt het me weinig uit wie wie doodmaakt, dat is al duizenden jaren zo en het lijkt mij er niet op dat het snel zal veranderen, maar zeg dan niet dat je geen mensen wilt neerschieten als je dat eigenlijk wel wilt doen.
ik zeg wel van, orders zijn orders. wanneer ze zeggen van dood die dan doe ik dat.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2013, 22:02
arPos
arPos is offline
Citaat:
ik zeg wel van, orders zijn orders. wanneer ze zeggen van dood die dan doe ik dat.
Dat begrijp ik, je hoeft je niet tegen mij te verdedigen.

Maar stel dat je een order krijgt en doe voer jij uit, en met alle goede intenties; je gelooft echt dat zij het kwaad zijn maar wat blijkt later het was eigenlijk een geen "rebellenpost" (terroristen, heksen, ketters etc) maar het was een school.

Oud 05-06-2013, 05:55
Carlos-Hathcock
Citaat:

Maar stel dat je een order krijgt en doe voer jij uit, en met alle goede intenties; je gelooft echt dat zij het kwaad zijn maar wat blijkt later het was eigenlijk een geen "rebellenpost" (terroristen, heksen, ketters etc) maar het was een school.

als ik het niet doe, dan doet de rest van mijn team het wel dus om dan achter te blijven heeft geen nut.
dus, als ik dat krijg opgedragen, zou ik dat doen maar daar zou ik dan niet trots of zo op zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten