Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2013, 17:39
Verwijderd
a

Laatst gewijzigd op 09-03-2016 om 01:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2013, 17:44
Verwijderd
Ja.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Ja.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 17:55
Verwijderd
Dafuq Als mijn vrienden een beetje voor de lol mensen in elkaar gaan slaan dan ga ik ze echt wel aangeven bij de politie. Dat zijn geen vrienden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 17:59
Turk February
Turk February is offline
Hangt ervanaf wat er precies aan de hand is. Als een van mijn vrienden expres een kat heeft doodgeslagen ofzo, ja. Maar als ze gewoon in een dronken bui een baby een pets op 't koppie hebben gegeven of een voetbalsupporter in de pik gebeten, mja, het valt me tegen van ze, maar ik ga niet helemaal naar dat politiekantoor voor al die bureaucratische rompslomp.
Oud 27-02-2013, 17:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, want wat Frayne zegt.
Oud 27-02-2013, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Dafuq Als mijn vrienden een beetje voor de lol mensen in elkaar gaan slaan dan ga ik ze echt wel aangeven bij de politie. Dat zijn geen vrienden.
Daar wil ik niet bevriend mee zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 18:23
bloodyb
bloodyb is offline
concreet geval: Als jij dat filmpje zou zien van die 5 jongens die een man bewusteloos mepten en je herkent een of meer van die knapen dan zou je niks doen?
Oud 27-02-2013, 18:24
Verwijderd
Citaat:
ik ga niet helemaal naar dat politiekantoor voor al die bureaucratische rompslomp.

Ja, ongeveer wat Turk zegt.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 18:25
Verwijderd
Citaat:
matennaaiers
Dikke vinger.

Als het mijn zoon of dochter zou zijn, zou ik ze bij de haren naar het bureau slepen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 18:31
Verwijderd
Waarom zeg je dan matennaaiers tegen Q en mij als we zeggen dat we ze aan zouden geven?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 18:38
Verwijderd
ja. Ik heb geen zin in de stress van een onzuiver geweten. Flauw dat je meteen wordt bestempeld als matennaaier, alsof het zo raar is als je je daar kut over voelt en er iets mee wil, zeker als het slachtoffer er ernstig aan toe is.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 18:40
Verwijderd
En dat is trouwens ook gewoon je burgerplicht hoor.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 18:47
Verwijderd
Ja, dat noem ik geen vrienden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 19:19
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dat soort mensen zijn mijn vrienden niet, dus ik schop ze met liefde naar het politiebureau.
Oud 27-02-2013, 19:38
bloodyb
bloodyb is offline
Als het vrienden of een neef van me zouden zijn zou ik zeggen dat ik ze herkend heb en ze de kans geven om zelf naar de politie te gaan. Verdommen ze dat? Dan zijn ze aan de beurt en ga ik er wel heen.
Oud 27-02-2013, 21:06
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Stel jij weet van een van je vrienden dat ze betrokken zijn geweest bij een mishandeling/zinloos geweld shizzle en de politie zoekt nu deze daders (je vrienden) zou jij ze dan verraden of niet?
Ligt eraan hoeveel beloning er op hun hoofd staat.
Oud 27-02-2013, 21:19
MMollie
MMollie is offline
Zeker zou ik ze verraden. Bij iets ernstigs. Niet als ze een dropje uit de kruidvat pikken oid.
Oud 27-02-2013, 22:19
Verwijderd
Vanzelfsprekend niet. Als ze over de scheef zijn gegaan regel ik de straf wel.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 23:40
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ja en ik zou erbij vermelden dat ze een psychiater erbij moesten halen. Als (een van) mijn vriend(inn)en zoiets zou(den) doen dan klopt er duidelijk iets niet, want ik zie ze daar in normaal gesproken niet toe in staat.
Oud 28-02-2013, 00:34
Verwijderd
a

Laatst gewijzigd op 09-03-2016 om 01:33.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 00:38
Verwijderd
Maar zou jij je vrienden aangeven dan? Want ik was nog een matennaaier als ik dat zou doen. Ben je dan zelf ook een matennaaier? Ik ben echt heel benieuwd
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 00:40
Verwijderd
a

Laatst gewijzigd op 09-03-2016 om 01:33.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 07:16
Verwijderd
Citaat:
Vanzelfsprekend niet. Als ze over de scheef zijn gegaan regel ik de straf wel.
Noeste gangster ben je ook

Schreef, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 07:24
Verwijderd
Dat soort vrienden wil ik niet, dus ja: ik zou ze met liefde verraden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2013, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Ik weet vrijwel zeker dat mijn maten zoiets niet doen.

Mocht zich een situatie voordoen waarbij dus toch blijkt dat een (of meerdere) van mijn maten 'zomaar' iemand in elkaar slaat ofzo, dan hoef ik ze niet meer te zien en geef ik ze inderdaad aan. Mensen die zoiets doen reken ik niet tot mijn maten daarom zou ik ze dan makkelijker aan kunnen geven.
Waarom noem je anderen zo? Iedereen geeft hetzelfde antwoord hier

Er was een betere vraag waar wel discussie uit kwam, of je je beste vriend zou helpen het lijk op te ruimen dat hij net had georganiseerd. Even zoeken.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Hangt ervanaf wat er precies aan de hand is. Als een van mijn vrienden expres een kat heeft doodgeslagen ofzo, ja. Maar als ze gewoon in een dronken bui een baby een pets op 't koppie hebben gegeven of een voetbalsupporter in de pik gebeten, mja, het valt me tegen van ze, maar ik ga niet helemaal naar dat politiekantoor voor al die bureaucratische rompslomp.
Dit
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Noeste gangster ben je ook
Puur hypothetisch wel ja. Mijn vrienden zijn veels te good-guy-vrienden om dit soort onzin uit te halen. Het zijn eerder de types die ingrijpen als andere mensen fittie hebben.
Citaat:
Schreef, trouwens.
criminal slang variant jeweet.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 12:50
Verwijderd
Wel een hoop snitches hier trouwens.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 12:57
Verwijderd
Citaat:
ja, het gaat hier natuurlijk wel allemaal op de manier waarop he... Ik zal heus niet iemand verraden als het zelfverdediging was of iemand die het gewoon verdiende vanwege zijn gedrag, bijvoorbeeld een opdringerige vent.
maar de vraagstelling was of je dat zou doen bij zinloos geweld. Dus als ik mijn vrienden terugzie op tv bij opsporing verzocht die een random slachtoffer helemaal lens hebben geslagen en voor dood hebben achtergelaten, zou ik daar geen mededogen mee hebben.
maar goed, ik ga sowieso niet met mensen om die dat zouden doen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 13:01
Verwijderd
Citaat:
De TS is toch duidelijk? In dat geval ben je geen snitch.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 13:17
Verwijderd
Citaat:
ja, het gaat hier natuurlijk wel allemaal op de manier waarop he... Ik zal heus niet iemand verraden als het zelfverdediging was of iemand die het gewoon verdiende vanwege zijn gedrag, bijvoorbeeld een opdringerige vent.
Vanzelfsprekend.
Citaat:
maar de vraagstelling was of je dat zou doen bij zinloos geweld. Dus als ik mijn vrienden terugzie op tv bij opsporing verzocht die een random slachtoffer helemaal lens hebben geslagen en voor dood hebben achtergelaten, zou ik daar geen mededogen mee hebben.
Ik ook niet. Ik zou alleen niet de politie erbij betrekken.
Citaat:
maar goed, ik ga sowieso niet met mensen om die dat zouden doen.
Same here. Het is natuurlijk allemaal puur hypothetisch
Citaat:
De TS is toch duidelijk? In dat geval ben je geen snitch.
Hoezo niet?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 14:18
ßuerp
ßuerp is offline
Ongeveer wat Turk zegt. Als ik iedereen zou verraden die zich strafbaar gedraagt, ja, dan zou ik de hele dag bezig zijn. :')
Het hangt er allemaal van af wat er aan de hand is, hoe ernstig het is, de oorzaken, hoe ver het van mij afstaat enz enz enz.

En natuurlijk is het makkelijker om iemand n.a.v. Opsporing Verzocht te verraden dan wanneer mij wat in vertrouwen wordt verteld.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Hoezo niet?
Omdat dit soort zaken, aannemende dat het inderdaad een gevalletje willekeurig "zinloos" geweld is na of tijdens een avondje zuipen/snuiven, los staat van een snitch zijn of niet. Een snitch ben je in mijn ogen als je in 'het circuit' zit en dáár je vrienden een oor aannaait (en dat hoeft niet eens bij de pliesie te zijn). Maar 't kan prima zijn dat we een andere definitie/beeld hebben van een snitch.

Als het nou géén "zinloos" geweld is maar een uit de gierend uit de klauwen geëscaleerde 'businessdeal', is het al een heel ander verhaal. Dan zou ik natuurlijk ook niet naar de pliesie stappen. Maar dat is niet het scenario van de TS.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 15:14
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik ook niet. Ik zou alleen niet de politie erbij betrekken.
Ik zit me nu toch af te vragen wat je dan wél zou doen.

En verder wat Pip zegt, helemaal eens.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 15:15
Schrödinger
Schrödinger is offline
Waarschijnlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Omdat dit soort zaken, aannemende dat het inderdaad een gevalletje willekeurig "zinloos" geweld is na of tijdens een avondje zuipen/snuiven, los staat van een snitch zijn of niet. Een snitch ben je in mijn ogen als je in 'het circuit' zit en dáár je vrienden een oor aannaait (en dat hoeft niet eens bij de pliesie te zijn). Maar 't kan prima zijn dat we een andere definitie/beeld hebben van een snitch.
Dat kan maar snitchen in de letterlijke zin des woords is gewoon met de politie praten over iets wat iemand heeft gedaan. Het maakt niet zoveel uit of het een kleine opschudding in een club betreft of een geheime kelder met nucleaire wapens, om maar wat te noemen.

Maargoed, geef-het-beestje-een-naampje-geval. Het hangt er maar net vanaf hoe je het invult natuurlijk.

Citaat:
Ik zit me nu toch af te vragen wat je dan wél zou doen.
Ik ook.

Nogmaals: Ik ga per definitie niet met agressieve mensen om. Maar mocht de situatie zich voordoen waarin ik iemand die ik als vriend beschouw zoiets doet dan zou ik ze voor zover mijn 'macht' dat toelaat beschermen. Vriendschap gaat voor mij boven wetten, burger-plichten of wat andere mensen stout of juist eerbaar vinden.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 16:52
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Nogmaals: Ik ga per definitie niet met agressieve mensen om. Maar mocht de situatie zich voordoen waarin ik iemand die ik als vriend beschouw zoiets doet dan zou ik ze voor zover mijn 'macht' dat toelaat beschermen. Vriendschap gaat voor mij boven wetten, burger-plichten of wat andere mensen stout of juist eerbaar vinden.
Maar het gaat dan toch vooral om wat jij stout of eerbaar vindt? Ik ga er voor het gemak van uit dat jij bijvoorbeeld tegen verkrachting bent en wanneer een vriend van jou een vrouw zou verkrachten mag ik toch hopen dat je hem wel aangeeft (als je er op wat voor manier dan ook achter bent gekomen), ten eerste omdat je überhaupt niet zo'n figuur als "vriend" wilt en ten tweede omdat je snapt dat je zoiets gewoon niet stil kunt houden (ook met het slachtoffer in gedachten, natuurlijk). Hetzelfde geldt uiteraard voor (zware) mishandeling, moord, etc.

Dat jij "snitchen" niet cool vindt lijkt mij niet zwaarder wegen in zo'n geval. Hoop ik.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Maar het gaat dan toch vooral om wat jij stout of eerbaar vindt? Ik ga er voor het gemak van uit dat jij bijvoorbeeld tegen verkrachting bent en wanneer een vriend van jou een vrouw zou verkrachten mag ik toch hopen dat je hem wel aangeeft (als je er op wat voor manier dan ook achter bent gekomen),
Dat is een lastig ethisch dilemma maar ik zou hem aangeven niet als de oplossing zien. Wellicht zou ik wel hulp weigeren als ze iets doen wat in mijn ogen heel laag is of aandringen op dat hij/zij zich/haarzelf aangeeft.
Citaat:
ten eerste omdat je überhaupt niet zo'n figuur als "vriend" wilt en ten tweede omdat je snapt dat je zoiets gewoon niet stil kunt houden (ook met het slachtoffer in gedachten, natuurlijk). Hetzelfde geldt uiteraard voor (zware) mishandeling, moord, etc.
Grote kans dat de vriend in kwestie naderhand ook geen vriend meer is.
Citaat:
Dat jij "snitchen" niet cool vindt lijkt mij niet zwaarder wegen in zo'n geval. Hoop ik.
Het heeft niets met coolheid te maken.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 19:10
Schrödinger
Schrödinger is offline
Als een vriend jou verkracht, zou je hem dan verraden?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2013, 01:07
Verwijderd
Dan al helemaal niet natuurlijk. Appeltjes dienen immers geschild te worden.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2013, 10:46
DAH
DAH is offline
Ik zou eerst zeggen dat ze zich echt moeten melden, als ze dat niet doen, moet ik met wat andere vrienden ze bij de armen en benen pakken en meesleuren naar het politiebureau.
Maar mijn vrienden zijn niet mensen die een zinloos gevecht beginnen om zich daarna niet bij het bureau te melden. Ik ken m'n bro's.
Oud 02-03-2013, 11:56
Dirkj3
Dirkj3 is offline
Citaat:
Als het vrienden of een neef van me zouden zijn zou ik zeggen dat ik ze herkend heb en ze de kans geven om zelf naar de politie te gaan. Verdommen ze dat? Dan zijn ze aan de beurt en ga ik er wel heen.
Dit. Geef ze een kans om zichzelf aan te geven (wellicht is het nodig ze even een drempel over te duwen) en wanneer ze dit niet doen weet je gelijk wat voor mensen het zijn en doe je het maar voor ze.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten