Oud 11-03-2013, 20:35
doozj
Avatar van doozj
doozj is offline
Ik ben bezig om een kort verhaal te schrijven maar ik loop een beetje vast met de volgorde en dergelijke. Iemand goede tips om verhalen te schrijven? En ja ik weet dat de spelling beter mag evenals de leestekens maar dat is gewoon niet mijn sterkste punt.

Dit is wat ik tot nu toe heb:

De Biecht
Vergeef me vader want ik heb gezondigt , hoe vaak heb ik dat wel niet gezien in een van de tv series die ik o zo graag kijk. Ging het in het echte leven maar zo makkelijk , ten eerste bestaat volgens mij de hele biecht niet meer en bovendien vergeeft onze vader ons misschien de zonde's waar we boete voor doen , maar dat telt niet voor de rest van zijn kinderen. Daarom weet ik niet wat ik moet doen , moet ik mijn zonde opbiechten en de mensen waar ik van houd kwetsen , en wellicht kwijt raken? Of moet ik deze last in mijn eentje dragen , en andere niet lastig vallen met mijn fouten. Natuurlijk heb ik een beste vriendin , waar ik alles mee deelde en die veel van mijn fouten weet en heeft geaccepteerd. Maar ik heb haar ook veraden en een mes in haar rug gestoken , en dat is het geen waar ik het meeste spijt van heb hoeveel andere ik ook heb gekwetst . En het ergste is dat ik te laf ben om het haar te vertellen , omdat ik wederom alleen aan mezelf denk en haar niet kwijt wil raken. Ze is namelijk een van de belangrijkste mensen in mijn leven.Bovendien zegt ze altijd hoeveel ze van me houd , en hoe blij ze is om me terug te hebben in haar leven. Maar ze is niet de enige die ik het gekwetst , mensen die ik ken maar ook mensen die ik niet ken en soms kwets ik mezelf . Gewoon omdat ik hetzelf allemaal niet meer in de hand heb , mezelf niet in de hand heb om het beter te zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2013, 20:46
doozj
Avatar van doozj
doozj is offline
Het is gewoon alsof ik soms mezelf niet ben , alsof ik van bovenaf toekijk op iemand anders. Als ik er dan achteraf overnadenk schaam ik me dood en wou ik dat ik de tijd kon terugdraaien , niet altijd gelukkig maar negen van de tien keer wel. En ik wou dat ik kon zeggen dat ik niet altijd zo ben geweest , dat het de schuld is van andere maar dat is het niet het is mijn schuld. Voor zover het mijn schuld kan zijn , want het is gewoon een deel van mij iets wat bij me hoort . Maar waardoor ik mezelf in rare situaties ben tegengekomen , en in benarde posities heb begeven .
Met citaat reageren
Oud 12-03-2013, 22:49
doozj
Avatar van doozj
doozj is offline
Het begon allemaal zes jaar geleden , toen ik voor het eerst een vriendje kreeg.Wat ik al heel wat vond , want jongens boeide me nooit iets en ik keek liever naar de meisjes , maar uit die eerste relatie volgde ook de eerste zoen en nog wat andere eerste handelingen. Maar niet de grote eerste keer om het zo maar te noemen dat kwam pas een paar maanden later, geheel onverwachts met iemand waar ik niet eens iets mee had. En daar ging het mis die eerste liefdeloze keer , die ik sindsdien zo vaak heb herhaald niet alleen met hem maar ook met andere.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 02:11
doozj
Avatar van doozj
doozj is offline
Maar dat is nu genoeg geweest , ik heb er genoeg van om iedereen maar pijn te doen en bovenal ik heb er genoeg van om mezelf pijn te doen. Dit liegen is niks voor mij , iedereen vind mij altijd zo eerlijk... maar ze zouden is moeten weten! Niemand weet wie ik echt ben , niemand kent de echte mij , en soms dan vraag ik me af of ik mezelf wel ken ! Ik besloot die morgen dat het tijd was voor een grote verandering , ik wou beginnen bij mijn beste vriendin omdat ze altijd voor me klaar stond wat er ook was , en ze kent het meeste van me maar is toch van me blijven houden ondanks alles. Nu ben ik wel benieuwd of ze na dit nieuws ook nog van me houd , maar ik heb er genoeg van om angstig in deze situatie verder te gaan. Nu zal je wel denken waar heeft dat mens het ingodsnaam over?! Dus laten we terug gaan in de tijd , laten we zeggen een jaar of 2 ik was super dik met mijn beste vriendin, tot ze ineens een vriend kreeg. Ik moch hem niet en vise versa wat uiteindelijk het einde van onze vriendschap betekende. Nu had ik haar al een jaar niet meer gezien toen ze me uitnodigde voor haar bruiloft , en na wat nadenken besloot ik om toch maar te gaan , aangezien we lief en leed hadden meegemaakt samen. Daarna heb ik haar nog een paar keer gesproken, tot de geboorte van hun kindje . Toen is de vriendschap gaan herstellen en kon ik het ineens wel met haar nu man vinden , en zagen we elkaar weer redelijk vaak. De vriendschap werd wat het was , met natuurlijk de uitzonderingen dat we niet meer zovaak gingen stappen en hij er ook vaak bij was. Toen kwam ineens uit het niets de vraag of ik mee wou doen met iets wat onze vriendschap wel heel erg hecht zou maken , en ik stemde er dan ook niet mee in want ik wou de juist herwonnen vriendschap niet weer kwijtraken ! Uiteindelijk na veel gezeur , stemde ik er toch mee in. En zo lagen we savonds met zijn 3e in bed ,dit gebeurde daarna nog 2 keer maar toen was het afgelopen. We hadden er allemaal genoeg van , tenminste dat is wat ik dacht en met mij mijn vriendin. Dat haar vriend er anders over dacht daar kwam ik een paar dagen later achter , toen ik bij hun sliep. Het was behoorlijk koud beneden dus mijn vriendin stelde voor dat ik bij hun in bed sliep ipv op de koude bank , dit deed ik en na wat geouwehoerd te hebben gingen we slapen. Tot ik snachts ineens wakker werd omdat er iemand aan mijn borsten zat. Ik dacht dat hij dit in zijn slaap deed , omdat ik op de plek van mijn vriendin lag . Maar toen het de volgende keer weer gebeurde , en zijn hand ook afdwaalde naar beneden , wist ik dat het niet perongeluk was. De goede vriendin als ik was vroeg ik het wat hem bezielde.... nee ok dat is wat ik had moeten doen. Wat ik werkelijk deed was mijn benen iets verder spreiden en genieten van de hele bezigheid. De volgende morgen had ik enorme spijt en vertelde ik tegen mezelf dat dit echt niet kon. Hij dacht daar waarschijnlijk anders over , want ik kreeg ineens allemaal apjes van hem varierend van lekkerding tot dat die me wou zoenen. En natuurlijk gebeurde het nog een keer , ook deze keer geheel met mijn toestemming, Maar na die keer veranderde er iets , tenminste voor mij wel . Steeds als ik haar hoorde zeggen hoe geweldig hij was , besefte ik me wat voor een klootzak hij was , en wat voor een trut ik was om dit haar aan te doen! Ik besloot dat het zo niet verder kon en zei dit dan ook tegen hem , hij trok het zich niet aan en ging gewoon vrolijk verder. Deze keren weerde ik hem wel af , maar hij bleef maar gewoon doorgaan. Tot het punt dat ik geen oog meer dicht durfde te doen als ik daar sliep , omdat ik bang was wakker te worden met zijn arm om me heen of erger. Dus vandaar dat ik me voornam dat het genoeg was ! Het is tijd dat ik haar de waarheid vertel al raak ik haar ermee kwijt! Bovendien had ze me die nacht opgebeld dat ze laaiende ruzie hadden dus ze stond er waarschijnlijk ook meer voor open om naar me te luisteren , en hem niet te verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2013, 04:39
doozj
Avatar van doozj
doozj is offline
Maar nee , toen ik de volgende dag daar was was de ruzie al vergeven en vergeten. Ze had zich zoals alle voorgaande keren neergelegd bij wat er hij vond , en was wederom bereid om zich aan te passen. Ik dacht alweer daar gaan we ik kan het nu niet zeggen , niet nu het net weer goed is. Tegelijk besefte ik ook dat ik het niet meer aankon om hier nog langer mee rond te lopen, dus ik besloot een middenweg te kiezen , niet alles vertellen maar wel iets/ Ik begon voorzichtig over dat hij me rare skype en app berichtjes stuurde met lekkerding en dergelijke , en zei dat ik er goed uitzag. De berichten waarin uitgebreid stond wat hij met me wou doen , en die niet zouden misstaan op een 18+ site liet ik voor het gemak maar even weg , ook vertelde ik dat hij zijn arm om mij heen sloeg midden in de nacht en men hand vasthield , maar ook het aan mijn prive delen zitten en het binnendringen in mijn lichaam liet ik weg. Ze was woest en zei dat ze niet boos was op mij , maar hem dit niet kon vergeven. Ik moest die avond oppassen dus ik moest naar huis toe , maar beloofde haar die avond te bellen om te vragen hoe het ging. Toen ik die avond mijn oppaskindje naar bed had gebracht , en een half uurtje had gewacht zodat k zeker wist dat ze sliep belde ik mijn vriendin , ze zei dat hij het had toegegeven en haar alles had verteld , omdat hij er ook niet meer tegenkon.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2013, 11:24
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Ik vind het lang niet slecht geschreven, hoewel het in alinea's waarschijnlijk beter te lezen is. Ik begrijp hieruit dat je het over een biecht hebt en je begint ook als een biecht. Hoewel je alles er meteen uitgooit vraag ik me af of de pastoor die de biecht af neemt niets te vertellen heeft. Wanneer dit de intentie is prima, maar ik zou de pastoor en zijn reacties en vragen erin schrijven zodat het verhaal iets lekkerder loopt en er ook een betere lijn in terecht komt. Dat voorkomt ook dat je te snel van het een naar het andere onderwerp springt, want het wordt voor de lezer logischer wanneer iemand er naar vraagt. Bijvoorbeeld wanneer de pastoor zou vragen naar of je het wel eens met anderen hebt gedeeld, kun je over je beste vriendin beginnen. Om dingen uit te leggen over die relatie met die vriendin kan de pastoor vragen stellen etc zodat het allemaal iets duidelijker en gerichter loopt.
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 04-07-2013, 09:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Even een algemene tip: als je een leesteken gebruikt, plaats je dat direct achter het woord waarna het komt. In je inleiding heb je dit overigens wél goed gedaan
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie My story
Verwijderd
8 14-05-2010 23:20
Verhalen & Gedichten My story...
Lil' Dutchess
10 19-10-2005 15:34
Muziek Burzum - Jesus' Tod (luistertopic)
Eresh'kigål
500 12-07-2004 21:49
Verhalen & Gedichten My story
Dark Psycho
0 24-11-2003 18:20
Levensbeschouwing & Filosofie Zijn computers nou dom of slim? slimmer dan de mens?
Skapie
106 12-12-2002 13:33
Verhalen & Gedichten Songtext (Verrie afgezaagd) A walk trough my story...
Secreet
1 23-03-2002 23:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.