Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2013, 16:23
???minecraft
???minecraft is offline
Hallo, ik heb al een week last van het bovenste gaeslachtsdeel en ik ben een meisje. Duhhh ik wil heel graag weten hoelang dat duurt. Een vriendin zegt dat het groeipijn is.
En zij vraagt zich af waneer je cupmaat a krijgt. Ik ben erg jong nog. 11 jaar. Ik heb wat ondergewicht en ben een beetje te klein. Maar mijn vriendin is dat ook en zij heeft al schaamhaar enzo. Dus... Waneer is die pijn weg?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 16:38
bierkoning
bierkoning is offline
Welkom, ik ga je titel even wat duidelijker maken, en ik ga je topic even verplaatsen naar het juiste subforum. In dit geval Lichaam en Gezondheid.

Wat betreft je vraag kun je beter wat reacties van de dames op dit forum krijgen. Zij hebben hier uiteraard meer ervaring mee. Maar het zal inderdaad te maken hebben met je ontwikkeling

Laatst gewijzigd op 20-03-2013 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 17:39
Martiño
Martiño is offline
Heren kunnen hier ook wel mee helpen hoor

Wat bedoel je met het bovenste geslachtsdeel? Je borsten? Dat zijn geen geslachtsdelen maar goed.

Borstgroei en groei van je schaamhaar tijdens de puberteit verschilt heel erg van persoon tot persoon. Het kan goed zijn dat je vriendin al wat meer borstgroei heeft en wat meer schaamhaar, en jij nog niet. Zowel de snelheid waarmee het groeit als hoe groot je borsten worden en hoe veel schaamhaar je krijgt verschilt dus heel erg.

Wanneer het bij jou komt en hoe groot jouw borsten worden kun je daarom niet zeggen, dat is heel persoonlijk, net zoals de groeipijnen. Het enige wat je kunt doen is afwachten, hoe vervelend dat ook is. Wat wel belangrijk is, is dat je goed (genoeg en gevarieerd) blijft eten, want je zit volop in de groei! Als je slecht eet en veel ondergewicht hebt, belemmert dat je groei.
Oud 21-03-2013, 08:09
Verwijderd
Als je borsten (of de streek waar je borsten gaan komen) pijn doen en je bent 11, dan denk ik dat het inderdaad groeipijnen zijn. Ik heb daar behoorlijk last van gehad op die leeftijd en dat heeft best lang geduurd. Maar toen het eenmaal over was, heb ik nooit meer pijn gehad ook niet als ze nog groeiden.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten