Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2013, 10:48
heeeiiixx3
heeeiiixx3 is offline
Heeii,

ik ben nieuw hier en ben hier eigenlijk maa voor 1 vraag waar ik alleen nog maar aan kan denken en omdat ik er echt geen antwoord op weet vraag ik het aan jullie..

Sinds 3 weken ben ik gestopt met snijden en ik had er natuurlijk wel over nagedacht dat je er littekens over kan van houden maar nu ben ik echt bang dat ik ze er aan over houd..

Ik sneed niet diep. Er kwam wel wat bloed uit en het was ook zo weer weg, ik had nooit een pleister nodig ofzo.. Ik was gestopt en ik hield het aardig lang vol, de littekens gingen groot en deels weg
Later begon ik weer! de al bijna niet meer zichtbare littekens (ik voelde ze ook niet meer) werden dus weer opengemaakt.

Uiteindelijk wist ik dat het niet langer zo kon en ik ben naar de vertrouwenspersoon op school gegaan. Nu heb ik hulp en ik heb al 3 weken niet meer gesneden, ik zie de krasjes nog wel vaag. Ik heb litteken creme van biodermal en het helpt wel voor mijn gevoel. Nu de krasjes bijna niet meer zichtbaar zijn en ze al een week niet meer minder zichtbar zijn geworden vraag ik me af of ze nog wel helemaal weggaan...

weten jullie het misschien?? please help!

xxx een onzeker en bang meisje

Laatst gewijzigd op 23-03-2013 om 13:56.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 10:53
Verwijderd
Drie weken is nog maar kort. De kans is groot dat het nog verder wegtrekt. De korstjes zullen eraf zijn maar het kan even duren voordat echt alles in het gebied is hersteld.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 11:05
Verwijderd
Beste is gewoon afwachten, veder kan je toch niks aan doen, alleen smurie op smeren..

Laatst gewijzigd op 23-03-2013 om 13:47.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 12:56
Verwijderd
Op deze site wordt niet over de vorm gepraat, omdat dat kan triggeren als je al gestopt bent of op een andere manier gevoelig bent ervoor. Dus alleen melden dat je het doet, maar niet waar, hoevaak, met wat, enzovoorts.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 12:57
Verwijderd
Je topic hoort trouwens thuis op lichaam en gezondheid als je het wil hebben over wondgenezing, of op psychologie als je het wil hebben over waarom je dit deed.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 13:15
bierkoning
bierkoning is offline
Puur over littekens pratende is dit een topic voor lichaam en gezondheid. Als je over je gedachten qua snijden wil praten kun je daar op psychologie een topic over openen. Maar dan moet je het in dit topic alleen puur over het lichanelijke aspect houden....

Dus deze verplaats ik naar lichaam en gezondheid
Oud 23-03-2013, 13:45
Ieke
Ieke is offline
Wondgenezing kan tot een jaar duren, dan pas kan je zeggen hoe het blijft.
Oud 23-03-2013, 13:55
Martiño
Martiño is offline
Ik heb wat offtopic geruzie verwijderd en een paar posts wat aangepast. Vanaf nu graag ontopic!

Het is niet toegestaan te praten over hoe je het doet, hoe vaak, met wat, etc (de berichten zijn daarom aangepast). Als je wil praten waarom je snijdt kun je terecht op Psychologie. Andere forumers wordt gevraagd om hier niet in discussie te gaan over het snijden zelf, dit topic is bedoeld om advies over wondzorg te geven.
Oud 24-03-2013, 13:51
Silvano08
Silvano08 is offline
Volgens mij gaan die littekens nooit meer helemaal weg, maar ze kunnen wel heel erg vervagen. Maar ik zou maar niet al te veel hoop houden voor het eerste...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 14:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ze gaan nooit helemaal weg, in het begin zijn ze nog paarsig en daarna worden ze wit. Het is volgens mij niet (veel) voorkomend dat je echt nooit meer wat van littekens ziet, maar als ze wit zijn, vallen ze wel minder op.
Oud 24-03-2013, 15:58
loveyou123
loveyou123 is offline
anders smeer je er foundation op?? als ze nog wel zichtbaar blijven
succes!!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Ze gaan nooit helemaal weg, in het begin zijn ze nog paarsig en daarna worden ze wit. Het is volgens mij niet (veel) voorkomend dat je echt nooit meer wat van littekens ziet, maar als ze wit zijn, vallen ze wel minder op.
Het zijn pas littekens wanneer het tot rust komt maar wel nog zichtbaar is, nogal logisch dus
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten