Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2013, 09:07
Businessguy
Businessguy is offline
Beginpost aangepast door Mutant, de post kwam oorspronkelijk uit een ander topic waardoor het niet helemaal duidelijk was waar dit topic over ging.

De vraag is dus simpel: waarom doen mensen stoer over merken?

Wat trekt mensen aan in bekende en dure merken, waarom scheppen ze er graag mee op, wat zijn hun beweegredenen? Doe je hier aan mee, heb je er ooit aan meegedaan? Waarom?

Laatst gewijzigd op 30-03-2013 om 22:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2013, 09:49
Verwijderd
Niet iedereen hoor vooral de jongere leeftijdscategorie vermoed ik.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 09:54
Businessguy
Businessguy is offline
Citaat:
Niet iedereen hoor vooral de jongere leeftijdscategorie vermoed ik.
Maar waarom? Hoor je er op die manier bij of iets?

Laatst gewijzigd op 30-03-2013 om 10:01.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 10:05
Verwijderd
Waarschijnlijk wel ja. Ik heb ooit per se een Kiplingtas willen hebben omdat iedereen die had. Die is één jaar gebruikt want stiekem vond ik ze lelijk. Ik werd ooit liever dood gevonden dan gezien te worden in een Zeeman of Wibra. Onzeker tieners die graag ergens bij horen. Daarnaast het status-stukje. Studenten die liever wcpapier van Page kopen terwijl ze het niet kunnen betalen want stel je voor dat iemand hen met Euroshopper over straat ziet gaan en denkt dat ze een arme sloeber zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 10:22
Businessguy
Businessguy is offline
Citaat:
Waarschijnlijk wel ja. Ik heb ooit per se een Kiplingtas willen hebben omdat iedereen die had. Die is één jaar gebruikt want stiekem vond ik ze lelijk. Ik werd ooit liever dood gevonden dan gezien te worden in een Zeeman of Wibra. Onzeker tieners die graag ergens bij horen. Daarnaast het status-stukje. Studenten die liever wcpapier van Page kopen terwijl ze het niet kunnen betalen want stel je voor dat iemand hen met Euroshopper over straat ziet gaan en denkt dat ze een arme sloeber zijn.
Zo is bijna iedere tiener, ze willen niet aangezien worden als arme mensen. Maar waarom snap ik nog steeds niet precies. Dat zou inderdaad dan wel onzekerheid zijn.

Bij mij is het zo op school dat ik een soort van gepest word met mijn peperdure kleding en spullen die ik thuis heb maar aan de andere kant willen ze niet arm overkomen en doen stoer over hun dure spullen. Waarom ze mij dan lastig vallen snap ik dan ook niet.
Eigenlijk interesseert het me niet veel wat mensen over mij denken.
Oud 30-03-2013, 10:24
Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Citaat:
Daarnaast het status-stukje. Studenten die liever wcpapier van Page kopen terwijl ze het niet kunnen betalen want stel je voor dat iemand hen met Euroshopper over straat ziet gaan en denkt dat ze een arme sloeber zijn.
Page toiletpapier is zo zacht.. die andere doen pijn aan je kont
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Zo is bijna iedere tiener, ze willen niet aangezien worden als arme mensen. Maar waarom snap ik nog steeds niet precies. Dat zou inderdaad dan wel onzekerheid zijn.

Bij mij is het zo op school dat ik een soort van gepest word met mijn peperdure kleding en spullen die ik thuis heb maar aan de andere kant willen ze niet arm overkomen en doen stoer over hun dure spullen. Waarom ze mij dan lastig vallen snap ik dan ook niet.
Eigenlijk interesseert het me niet veel wat mensen over mij denken.
Niemand wil gezien worden als arm. Mensen die arm zijn, willen zelfs niet arm genoemd worden (arm is voor hen weer iets anders), het leven bestaat uit façades, hoe ouder je wordt, hoe uitgebreider ze worden, maar dan vooral op andere gebieden. Sommigen trekken zich er niks van aan, anderen worden erdoor meegesleept en maken immense schulden om indruk te maken op anderen (die ze vaak niet eens mogen, maar kom).

Waarom jij lastig gevallen wordt, heeft waarschijnlijk met jaloezie te maken. En dat het je niet interesseert wat ze over je denken is een goeie instelling iig ^^

Maar dit heeft niet veel meer met het onderwerp te maken en dit is een discussie op zich, dus ik verplaats even een aantal posts naar een nieuwe topic.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Page toiletpapier is zo zacht.. die andere doen pijn aan je kont
Niet al het simpele witte ongeparfumeerde toiletpapier is schuurpapier. En ja, ik zoek ook naar comfortabel papier en als Euroshopper prima is, dan haal ik Euroshopper.
Wat ik vertelde over arme sloeber, is de reactie van een student op de vraag waarom hij dat niet kocht. Dus de zachtheid stond bij hem in ieder geval niet voorop.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 11:03
Businessguy
Businessguy is offline
Citaat:
Niemand wil gezien worden als arm. Mensen die arm zijn, willen zelfs niet arm genoemd worden (arm is voor hen weer iets anders), het leven bestaat uit façades, hoe ouder je wordt, hoe uitgebreider ze worden, maar dan vooral op andere gebieden. Sommigen trekken zich er niks van aan, anderen worden erdoor meegesleept en maken immense schulden om indruk te maken op anderen (die ze vaak niet eens mogen, maar kom).

Waarom jij lastig gevallen wordt, heeft waarschijnlijk met jaloezie te maken. En dat het je niet interesseert wat ze over je denken is een goeie instelling iig ^^

Maar dit heeft niet veel meer met het onderwerp te maken en dit is een discussie op zich, dus ik verplaats even een aantal posts naar een nieuwe topic.
Dat vindt ik al helemaal stom dat mensen schulden gaan maken om rijkdom uit te stralen terwijl ze eigenlijk helemaal niets hebben. Dat is gewoon dom.

En ik snap dat mensen niet gezien willen worden tot een arm persoon maar mensen schamen zich hier als ze naar de zeeman moeten terwijl ze in Afrika een moord doen voor zeeman kleding. Het enige waar ik me aan erger is als mensen zich niet fatsoenlijk kunnen kleden en onverzorgd eruit zien.
Oud 30-03-2013, 12:28
Turkijenewyork
Turkijenewyork is offline
Het is zo dat als je geen merk draagt dat ze dat tgn je zeggen is ook bij mij op school bij mij betalen me ouders me kleding gwn maar er zijn ook kinderen die in een flat wonen maar wel weer Johan crijuw ofzo schoenen dragen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 13:40
Businessguy
Businessguy is offline
Citaat:
Het is zo dat als je geen merk draagt dat ze dat tgn je zeggen is ook bij mij op school bij mij betalen me ouders me kleding gwn maar er zijn ook kinderen die in een flat wonen maar wel weer Johan crijuw ofzo schoenen dragen
Ja en dan zeggen ze tegen je dat je geen merk aan hebt.. en dan? wordt je dan verplicht om merkkleding te kopen en te dragen?

En leer eerst eens een naam goed spellen. Na mijn weten zijn het nog steeds Johan Cruijff. En die schoenen zijn naar mijn weten nog niet eens zo heel duur. En wat maakt het precies uit waar iemand woont? Ik heb ook tijdelijk in een hotel gewoond toen ons huis werd gebouwd dus woonruimte kan je niet vergelijken met hoeveel geld iemand heeft.
Oud 30-03-2013, 14:49
Businessguy
Businessguy is offline
En hoezo straal ik dan volgens jou arrogantie uit? Ben ik wel benieuwd naar.
Oud 30-03-2013, 15:14
Schrödinger
Schrödinger is offline
Merkkleding is, vooral onder tieners en mensen uit lagere sociale klassen, een statussymbool.

Zelf loop ik liever rond in goedkope rommel dan dure rommel.

Laatst gewijzigd op 30-03-2013 om 22:17. Reden: opmerking die niet van toepassing was, verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 16:23
Verwijderd
Ik liep vrijwel altijd in 'merkloze' kleding op de middelbare school. Nooit iets over gehoord.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 16:23
Silvano08
Silvano08 is offline
Meestal doen mensen stoer met merkkleding wanneer ze niet als persoon en om hun karakter aardig gevonden worden, en daardoor het op andere manieren proberen: pochen met merkkleding. Nogal sneu, uiteraard..
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 16:42
Verwijderd
Mij interesseerd het geen ene fuck of mensen wel of niet in merkkleding lopen.
zelf draag ik het wel maar heb geen zin, om het daar uitgebreid over te hebben met mensen
waarom wel? T'is toch gewoon waar je je verdorie lekker in voelt.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 17:11
Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Citaat:
Maar omdat de meeste stoer doen doe ik dat ook maar even.
Nou mensen doen stoer met hun merkkleding omdat andere mensen dat ook doen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 17:51
Verwijderd
Ik heb weinig merken hoor alleen nike 2 x en puma daar houd het ook wel op oja en 2 x le qoc sportif, Ik ga er heus niet te koop mee lopen van 'oh kijk ik heb nike'
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 18:03
Verwijderd
Zoals ik eerder en kort zei: Ik droeg nauwelijks/geen merkkleding en heb daar nooit iets over gehoord. Ook kon ik zelf totaal niet wakker liggen van wat andere mensen wel of niet dragen.
Voor mijn gevoel was dat gedurende de hele middelbare-schooltijd zo, ook voor andere kinderen. Tenzij je in lompen en stinkend op school verscheen was er niemand die zich daar ook maar iets van aantrok.

Behalve alternatievelingen die uit hun weg gaan om er zo belachelijk mogelijk uit te zien speelde wat je droeg verder maar een kleine rol. Daarom denk ik dat het feit dat jij last ondervindt van mensen meer te maken heeft met jouzelf, danwel het sociale milieu waarin je verkeert op school.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 22:24
Verwijderd
Zo, alles opgeruimd dat niet de bedoeling was. Het is mijn fout geweest door de oorspronkelijke post te kopiëren en daar een fatsoenlijke discussie op verder willen te bouwen. Het gaat dus om de vraag die in de titel staat, de persoonlijke houding van de ts doet hier verder niet heel veel ter zake, maar die is in andere topics vast nog wel terug te vinden als iemand zich daar per se mee bezig wil houden.

Excuses voor verwijderde/gewijzigde posts, maar er werd voorbij gegaan aan de bedoeling van dit topic. Ik zou het fijn vinden als iedereen in de verdere posts daar dan ook op verder gaat en niet op de houding van de ts of mijn falen in het maken van een nieuw topic Mochten er toch klachten zijn, die kun je kwijt op M&M.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 23:41
Verwijderd
wholla check mijjn shirt van de h&m 3 eur 50 smack
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 00:19
Skinbitten
Skinbitten is offline
Omdat het simpele zielen zijn en niet nadenken.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 05:59
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Studenten die liever wcpapier van Page kopen terwijl ze het niet kunnen betalen want stel je voor dat iemand hen met Euroshopper over straat ziet gaan en denkt dat ze een arme sloeber zijn.
Ik moet de eerste student die Page toiletpapier koopt nog tegenkomen. Hier vegen ze hun reet nog liever af met reclamefolders dan daar zoveel geld aan uit te geven

Denk juist dat studenten het minst waarde aan merken hechten en puur kijken naar wat het goedkoopst is, zo riant hebben studenten het (zeker tegenwoordig) immers niet. Ook is het hele populariteitsprincipe op de middelbare school veel sterker aanwezig dan in het hoger onderwijs.
Oud 01-04-2013, 12:11
mytholon
mytholon is offline
Op het punt dat je alles zelf moet gaan betalen hechten de meeste mensen minder waarde aan een merk
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 16:11
Swlabr
Swlabr is offline
Merk kleding is een status symbool. Net als dure auto's, grote huizen, dure horloges et cetera. Ja, het is oppervlakkig om mensen te veroordelen op basis van wat ze dragen, maar het is wat het is.
Oud 04-04-2013, 19:39
Verwijderd
Het is vooral een statussymbool voor de zwakkere sociale lagen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 19:48
Businessguy
Businessguy is offline
Citaat:
Het is vooral een statussymbool voor de zwakkere sociale lagen.
Dus mensen die meer te besteden hebben zouden geen dure dingen mogen hebben omdat ze anders tot de zwakkere sociale lagen horen. Ik denk dat het eerder belangrijker voor ze is om niet tot de zwakkere lagen te horen.
Oud 04-04-2013, 19:50
Verwijderd
Nee, mensen die het zich kunnen veroorloven, gebruiken het meestal niet als statussymbool. Ik ken mensen met geld zat waar je het merk niet kunt zien. Mensen die het geld niet hebben lopen vaak in dingen met megaopdruk dat het geld gekost heeft. Zoiets. Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 20:00
Businessguy
Businessguy is offline
Citaat:
Nee, mensen die het zich kunnen veroorloven, gebruiken het meestal niet als statussymbool. Ik ken mensen met geld zat waar je het merk niet kunt zien. Mensen die het geld niet hebben lopen vaak in dingen met megaopdruk dat het geld gekost heeft. Zoiets. Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Klopt wel wat je zegt.
Oud 04-04-2013, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Dus mensen die meer te besteden hebben zouden geen dure dingen mogen hebben omdat ze anders tot de zwakkere sociale lagen horen.
Uh, nee.
Citaat:
Ik denk dat het eerder belangrijker voor ze is om niet tot de zwakkere lagen te horen.
Ik denk dat als je een zelfverzekerde dude bent dat je je niet druk maakt om wat je wel of niet draagt. Neemt niet weg dat je er alsnog 'netjes' uit wilt zien.

Maar meestal zie je wel bij de wat dommere mensen dat ze zich zo druk maken om een merk en dat ze dat ook willen uitdragen. Op school waren het ook voornamelijk de lagere niveaus die dan met de zogenaamde A-merken rondliepen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 20:24
Businessguy
Businessguy is offline
Citaat:
Uh, nee.

Ik denk dat als je een zelfverzekerde dude bent dat je je niet druk maakt om wat je wel of niet draagt. Neemt niet weg dat je er alsnog 'netjes' uit wilt zien.

Maar meestal zie je wel bij de wat dommere mensen dat ze zich zo druk maken om een merk en dat ze dat ook willen uitdragen. Op school waren het ook voornamelijk de lagere niveaus die dan met de zogenaamde A-merken rondliepen.
Ik maak me ook niet druk waar ik in loop? Als ik er maar netjes gekleed uitzie.

A-merken, soort van Albert Heijn aha. Nee maar klopt wel wat je zegt. Mensen die juist merk willen dragen maar het geld er niet voor hebben maken zich daar wel onmundig druk over.
Oud 04-04-2013, 20:47
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dus mensen die meer te besteden hebben zouden geen dure dingen mogen hebben omdat ze anders tot de zwakkere sociale lagen horen. Ik denk dat het eerder belangrijker voor ze is om niet tot de zwakkere lagen te horen.
Nou ja, het zijn vooral laagopgeleiden met nieuw geld die overdreven patsen met geld. Verder moeten mensen natuurlijk lekker zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2013, 21:26
matata
matata is offline
ik zelf loop bijna nooit rond in merkkleding ofzo...
ik koop gewoon wat ik mooi vind
het is wel zo dat somige merkkleding van betere kwaliteit is dan "merkloze" kleding.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 23:24
Verwijderd
Als je bij onze clique wilt horen moet je gewoon met merkkleding komen hoor... anders kan je gelijk oprotte naar huis

als ik in de stad loop met me boys wil ik niet dat eentje als een sloeber erbij loopt er is geen officiele regel maar als je geen dure kleren draagt dan krijg je code en zou je weg worden gepest is goed ook want we rollen alleen met echte fresh Gs die merken rocken

heb daarom altijd gstar evisu en armani liefst met grote namen zodat iedereen kan zien dat ik merken draag
Met citaat reageren
Oud 22-05-2013, 21:04
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Dat vindt ik al helemaal stom dat mensen schulden gaan maken om rijkdom uit te stralen terwijl ze eigenlijk helemaal niets hebben. Dat is gewoon dom.

En ik snap dat mensen niet gezien willen worden tot een arm persoon maar mensen schamen zich hier als ze naar de zeeman moeten terwijl ze in Afrika een moord doen voor zeeman kleding. Het enige waar ik me aan erger is als mensen zich niet fatsoenlijk kunnen kleden en onverzorgd eruit zien.
Als mensen zich naar JOUW mening niet fatsoenlijk kleden
Ik vind mijn kleding prima, maar jij zou het vast niet ''fatsoenlijk'' vinden, pakje :')
Oud 22-05-2013, 21:06
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Ik draag nooit grote merken en niemand zegt er iets van hoor,
Oud 22-05-2013, 21:10
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Als je bij onze clique wilt horen moet je gewoon met merkkleding komen hoor... anders kan je gelijk oprotte naar huis

als ik in de stad loop met me boys wil ik niet dat eentje als een sloeber erbij loopt er is geen officiele regel maar als je geen dure kleren draagt dan krijg je code en zou je weg worden gepest is goed ook want we rollen alleen met echte fresh Gs die merken rocken

heb daarom altijd gstar evisu en armani liefst met grote namen zodat iedereen kan zien dat ik merken draag
Echte 'G's' die 'Echte' merken draag? Ik noem mijzelf geen G, maar kom maar op, 'G' Denken dat er echte G's zijn in Nederland :')
Oud 23-05-2013, 09:55
Vice
Vice is offline
Citaat:

Dit is toch een grap. Ik zie ze wel eens door de stad lopen, maar er ook daadwerkelijk voor uit komen dat je aan dit soort onzin doet is nieuw voor mij.
Oud 24-05-2013, 15:05
bumaindepocket
bumaindepocket is offline
Vroeger stonden alle merken die nu high end zijn bekend als top kwaliteit en creme de la creme, maar tegenwoordig maakt alleen naam nog verschil. De oudere mensen hebben deze waan nog en de jongeren willen de rijke ouderen na doen. (Dit geldt niet voor alle high end merken trouwens)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 18:32
Sprietje.
Sprietje. is offline
ik heb altijd al een hekel gehad aan merk kleding, iedereen heeft hetzelfde aan (pieces of only ofzo) + het feit dat ik net zo lief 5 broeken voor 20,- euro per stuk koop dan 1 voor 100,- euro ^^
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten