Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom jij lastig gevallen wordt, heeft waarschijnlijk met jaloezie te maken. En dat het je niet interesseert wat ze over je denken is een goeie instelling iig ^^ Maar dit heeft niet veel meer met het onderwerp te maken en dit is een discussie op zich, dus ik verplaats even een aantal posts naar een nieuwe topic. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik vertelde over arme sloeber, is de reactie van een student op de vraag waarom hij dat niet kocht. Dus de zachtheid stond bij hem in ieder geval niet voorop. |
![]() |
||
Citaat:
En ik snap dat mensen niet gezien willen worden tot een arm persoon maar mensen schamen zich hier als ze naar de zeeman moeten terwijl ze in Afrika een moord doen voor zeeman kleding. Het enige waar ik me aan erger is als mensen zich niet fatsoenlijk kunnen kleden en onverzorgd eruit zien.
||
Citaat:
En leer eerst eens een naam goed spellen. Na mijn weten zijn het nog steeds Johan Cruijff. En die schoenen zijn naar mijn weten nog niet eens zo heel duur. En wat maakt het precies uit waar iemand woont? Ik heb ook tijdelijk in een hotel gewoond toen ons huis werd gebouwd dus woonruimte kan je niet vergelijken met hoeveel geld iemand heeft.
|
Verwijderd
|
Zoals ik eerder en kort zei: Ik droeg nauwelijks/geen merkkleding en heb daar nooit iets over gehoord. Ook kon ik zelf totaal niet wakker liggen van wat andere mensen wel of niet dragen.
Voor mijn gevoel was dat gedurende de hele middelbare-schooltijd zo, ook voor andere kinderen. Tenzij je in lompen en stinkend op school verscheen was er niemand die zich daar ook maar iets van aantrok. Behalve alternatievelingen die uit hun weg gaan om er zo belachelijk mogelijk uit te zien speelde wat je droeg verder maar een kleine rol. Daarom denk ik dat het feit dat jij last ondervindt van mensen meer te maken heeft met jouzelf, danwel het sociale milieu waarin je verkeert op school. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zo, alles opgeruimd dat niet de bedoeling was. Het is mijn fout geweest door de oorspronkelijke post te kopiëren en daar een fatsoenlijke discussie op verder willen te bouwen. Het gaat dus om de vraag die in de titel staat, de persoonlijke houding van de ts doet hier verder niet heel veel ter zake, maar die is in andere topics vast nog wel terug te vinden als iemand zich daar per se mee bezig wil houden.
Excuses voor verwijderde/gewijzigde posts, maar er werd voorbij gegaan aan de bedoeling van dit topic. Ik zou het fijn vinden als iedereen in de verdere posts daar dan ook op verder gaat en niet op de houding van de ts of mijn falen in het maken van een nieuw topic ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Denk juist dat studenten het minst waarde aan merken hechten en puur kijken naar wat het goedkoopst is, zo riant hebben studenten het (zeker tegenwoordig) immers niet. Ook is het hele populariteitsprincipe op de middelbare school veel sterker aanwezig dan in het hoger onderwijs.
|
Merk kleding is een status symbool. Net als dure auto's, grote huizen, dure horloges et cetera. Ja, het is oppervlakkig om mensen te veroordelen op basis van wat ze dragen, maar het is wat het is.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Nee, mensen die het zich kunnen veroorloven, gebruiken het meestal niet als statussymbool. Ik ken mensen met geld zat waar je het merk niet kunt zien. Mensen die het geld niet hebben lopen vaak in dingen met megaopdruk dat het geld gekost heeft. Zoiets. Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Maar meestal zie je wel bij de wat dommere mensen dat ze zich zo druk maken om een merk en dat ze dat ook willen uitdragen. Op school waren het ook voornamelijk de lagere niveaus die dan met de zogenaamde A-merken rondliepen. |
![]() |
||
Citaat:
A-merken, soort van Albert Heijn aha. Nee maar klopt wel wat je zegt. Mensen die juist merk willen dragen maar het geld er niet voor hebben maken zich daar wel onmundig druk over.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je bij onze clique wilt horen moet je gewoon met merkkleding komen hoor... anders kan je gelijk oprotte naar huis
als ik in de stad loop met me boys wil ik niet dat eentje als een sloeber erbij loopt er is geen officiele regel maar als je geen dure kleren draagt dan krijg je code en zou je weg worden gepest is goed ook want we rollen alleen met echte fresh Gs die merken rocken heb daarom altijd gstar evisu en armani liefst met grote namen zodat iedereen kan zien dat ik merken draag |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind mijn kleding prima, maar jij zou het vast niet ''fatsoenlijk'' vinden, pakje :')
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Vroeger stonden alle merken die nu high end zijn bekend als top kwaliteit en creme de la creme, maar tegenwoordig maakt alleen naam nog verschil. De oudere mensen hebben deze waan nog en de jongeren willen de rijke ouderen na doen. (Dit geldt niet voor alle high end merken trouwens)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #2 Fawkes | 462 | 16-12-2011 11:27 | |
Psychologie |
Gepest op internet Eend | 108 | 10-06-2011 17:32 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |