Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik kleed me overigens op mijn werk behoorlijk representatief, aangezien ik er wel als nerd uitzie. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verzorgd zijn is niet hetzelfde als jezelf optutten.
![]() Iemand die een douche neemt, z'n tanden poetst, zijn haren kamt en schone kleding aandoet verzorgt zich ook. Daarvoor heb je geen pakken en foundation en "Louis Widmer spul" (geen idee wat het is ![]() Net zo dom vind ik het wanneer mensen zeggen dat een vrouw zichzelf niet verzorgt als ze geen make-up op doet. Make-up =/= verzorging. Ontopic: Ik sta ook anderhalf uur eerder op, maar dat doe ik alleen om wakker te worden. Koffie en wakker worden. Anders ben ik de rest van de dag niet te genieten. De laatste tien minuten heb ik nodig voor mijn haar, make-up, tanden poetsen, deo, etc. Gelukkig doe ik daar geen uren over. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik sta meestal iets van drie kwartier voor ik weg moet op ofzoiets. Kwartiertje douchen, kwartiertje nodig om te eten en een kwartiertje om aan te kleden, mijn tas te pakken en mijn tanden te poetsen en deo en parfum op te spuiten. Meestal besteed ik niet echt aandacht aan mijn haar, tenzij het echt heel wild is gaan zitten door het slapen. Maar ik borstel het niet en heb het meestal in een knot/staart/vlecht en dat is in minder dan een minuut gedaan
![]() |
![]() |
|
Ik heb altijd minimaal 15 minuten nodig voor douchen, dus ik was me 's ochtends gewoon met een washandje bij de wastafel.
Chronologische volgorde: Ik sta op, trek schoon ondergoed aan, pak de broek die over mn bureaustoel hangylt of ik pak een.schone. Idem.dito voor shirt. Dan loop ik topless naar de badkamer, aanschouw mijn mooie lichaam im de spiegel, was mn bovenlichaam, gezicht, soms m'n benen ook. Dan poets ik m'n tanden. Trek m'n shirt aan en ga ontbijtem. Na het ontbijt spoel ik m'n mond even met water en daarna met Listerine. Soms poets ik m'n tanden na het eten I.p.v. ervoor. Dan pak ik m'n jas en tas, trek,m'n schoenen aan en ga naar school/whatever. Mijn gemiddelde doordeweekse ochtend.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder ligt het heel erg aan m'n programma die dag. Als ik om zeven uur moet beginnen, heb ik geen zin en tijd om te douchen omdat ik niet met natte haren naar buiten wil en mijn haar niet droog te föhnen is in korte tijd.. Dan is het een kwestie van uit bed komen, aankleden, opmaken, haar kammen en fiksen en ondertussen een boterham eten. Dat kan in twintig minuten. Make-up is een lijntje onder mijn ogen, beetje oogschaduw, mascara en mijn wenkbrauwen bijtekenen. Spijkerbroek en shirt is mijn werkkleding en ik weet niet of dat representatief is. Het is in ieder geval schoon en verzorgd en handig. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vroeger toen ik niet uit mijn nest kon en niet ontbeet, rolde ik 10 minuten voor ik uiterlijk moest vertrekken uit bed, waste me, spoot deo en parfum, kamde mijn haren, poetste mijn tanden en trok mijn kleren aan en vertrok. Eventueel wat camouflage als ik slecht had geslapen of er een vlekje te zien was, heel misschien een lijntje en mascara.
Nu gaat mijn innerlijke klok om 8u en ik heb nooit afspraken zo vroeg dat ik me moet haasten. Als ik ergens heen ga dan volgt hetzelfde procedé als hierboven beschreven, maar dan verscpreid over de tijd die ik heb en niet in 10 minuten gepropt. Ik gebruik amper make up en al helemaal geen fond de teint of enige andere smeerseltjes. Als ik een feest zou hebben, dan kan ik heel wat werk besteden aan kapsel en make up omdat ik het dan wel een leuk vind. Voor de rest vind ik mijn huid mooi egaal en mijn ogen mooi zonder ze per se te moeten accentueren ^^ Mijn nagels hebben meestal wel een lakje omdat ik dat vaak doe als ik aan de computer of voor de tv zit. Ik veroordeel niemand die er wel veel tijd en moeite in steekt, maar dat moeten ze helemaal zelf weten, mannen vrouwen. Ik kan me voorstellen dat je plezier beleeft aan tutten, maar voor mij is het niet weggelegd buiten die ene feestelijke gelegenheid. Daarnaast heb ik natuurlijk het geluk geen last te hebben van een vervelende huid. Wat ik dan niet snap zijn vrouwen die panisch zijn over gezien te worden zonder make up, ook door hun man. Die eerder opstaan om maar vooral op en top klaar te zitten. Maar goed, als ze verder gelukkig zijn, moeten ze dat ook zelf weten ^^ |
![]() |
|
Verwijderd
|
17 jaar ervaring. En ze vallen bij mij ook wel eens, maar ik heb een zaklamp voor het grijpen, dan blijf ik doodstil zitten en schijn ik met fel licht en zo'n lens glimt. Het is me ooit een keer overkomen dat ik ze niet terug kon vinden en dat was in het eerste jaar dat ik ze had.
|
![]() |
|
Grappig, dat er toch zoveel variatie in het ochtendritueel bestaat.
Ik word wakker, pak het stapeltje kleren voor die dag (dat leg ik 's avonds al klaar) en ga douchen of wassen, aankleden, deo, haren doen, (huisdieren loslaten en voeren), ontbijten, tas inpakken, tanden poetsen, lenzen in, make up en gaan. Mijn haren zijn in een minuut gedaan (staart of los met wat spul erin), net als de make up (alleen mascara en evt. oogschaduw). Eten duurt het langst. In totaal heb ik 45 tot 60 minuten nodig. |
![]() |
|
Ik doe vrij weinig. Ik douche meestal 's avonds, dus bij het opstaan was ik me kort, poets ik mijn tanden, deo, doe mijn haar, zoek kleding en sieraden uit en trek ik deze aan. Dan geef ik de hond eten en eet zelf een bakje muesli.
Ik doe bijna nooit aan make-up en heb zelfs geen dagcreme, hoewel ik dit wel steeds meer begin te overwegen. Ik reageer vrij sterk op de meeste producten, dus vaak gaat de kwaliteit van mijn uiterlijk alleen maar achteruit van dit soort dingen.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Een must op je 17e? Nou ja ik snap wel als je een droge huid hebt dat je dat wil. Maar ik vind het een beetje grappig om dat te horen. Laatst ook een paar meisjes van 15 die het over een kastje vol foundations hadden, ik snap dat je make up in allerlei kleurtjes wil, maar the fuck moet je op je 15e met een kastje vol met foundations? ^^ Als je er al een nodig hebt, dan heb je aan een goeie geschikte genoeg?
Ik heb zelf op mijn 15e ook dag en nachtcrème gehad, die had ik gekregen va een vriendin die ze had gekocht en niet meer gebruikte. Bij mij gebeurde hetzelfde. 2 dagen fanatiek smeren e toen stonden ze daar te staan ![]() |
![]() |
|
Op je 15e heb je wat anders te verbergen dan rimpels he, Muut. Kraters enzo.
![]() Mijn 'ritueel', voor zover ik dat heb: Min. een uur voor ik de deur uit moet uit bed kruipen. Douchen als ik mijn haar moet wassen (om de dag) anders washandje bij den wasbak. Deo, aankleden, haar borstelen. Ontbijten. Make-up op m'n harses doen (alleen oogschaduw, oogpotlood en mascara). In de winter doe ik creme op m'n voorhoofd, want dat wordt van 't douchen superdroog. Als ik m'n haar heb gewassen, dan nog effe fohnen. Beetje mousse in m'n haar tegen pluizen. Bril op. Tanden poetsen. Rennen naar de bus.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, dat begrijp ik, maar de meisjes zagen er gewoon goed uit, en kraters verberg je toch niet, je kunt ze alleen een egaal kleurtje geven ![]() |
![]() |
|
ik rol echt standaard te laat uit bed omdat ik niet eerder op wil staan. dus ik moet in 10 minuten mijn tas inpakken en omkleden anders ben ik te laat voor de bus. dus het is echt opstaan zooi in me tas gooien. pyama uit een broek ergens vandaan toveren en hetzelfde voor een shirt. en dan jas aan muts op en de dag beginnen.
|
Verwijderd
|
Douchen doe ik meestal 's avonds, maar duurt 5 tot 20 minuten incl afdrogen, afhankelijk van wat ik allemaal nodig vind en hoeveel haast ik heb. Soms doe ik bodylotion op (5 minuten), maar meestal niet.
Dus wat ik 's ochtends doe is natuurlijk kleren aandoen, tandenpoetsen, deo gebruiken en mijn gezicht wassen. Op werkdagen kleed ik me zo'n beetje half-zakelijk, in het weekend draag ik meestal jurkjes. Soms flos ik ook. Ik borstel mijn haar en doe er iets mee, dat varieert van een simpele lage staart tot helemaal ingevlochten, afhankelijk van hoeveel tijd ik heb. Ik gebruik meestal dagcreme, behalve als ik het vergeet. Ik maak mijn bril schoon, of ik doe lenzen in. Als ik lenzen in doe, doe ik meestal mascara op en wat oogschaduw of oogpotlood. Als ik mijn bril ophoud niet, dat heeft dan geen zin, soms doe ik dan wel lipstick op. Ik doe sowieso altijd wat balsem of vaseline op m'n lippen. Meestal doe ik parfum op. Alles bij elkaar kost het zo'n beetje tussen de 10 en 20 minuten. Mijn meeste tijd 's ochtends gaat naar ontbijt klaarmaken en opeten en lunchpakket maken. Laatst gewijzigd op 02-04-2013 om 10:27. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
k word rond 8 uur wakker (tussen 8 en 8:10) ik gooi mijn tosti wat ik de dag ervoor gemaakt heb in het tosti apparaat, ik maak een blinkje monster energie open, ik was me gezicht, ik doe mijn haren, tegen de tijd dat ik klaar ben is mijn tosti ook klaar, ik loop al tosti-etende de deur uit met mijn blikje energie, en mijn collega die staat rond half 9 op de parkeerplaats en daar ben ik dan meestal rond die tijd.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
opstaan
schoon ondergoed uit mijn kast pakken naar de douche lopen douchen afdrogen bodylotion aanbrengen ondergoed aantrekken tanden poetsen fohnen naar mijn kamer lopen broek + vest aan dagcrème aanbrengen blauw/groen lijntje aanbrengen onder mijn ogen (verschilt per dag) mascara opdoen schoenen aantrekken naar de douche lopen haren uitkammen, schuim indoen en beetje haarlak naar de keuken lopen en cornflakes maken naar boven lopen met mijn cornflakes laptop opstarten cornflakes eten nog een keer mijn tanden poetsen boeken en shit in schooltas gooien kamer afsluiten naar school lopen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik kan natuurlijk niet inschatten hoeveel last jij er van hebt, maar voor mij is dit de enige die ik langer dan twee dagen kan gebruiken. On topic: Ik sta op zijn laatst 45 min voor ik weg moet op, dan ga ik eerst douchen en haren wassen, aankleden, haren kammen, body lotion op (sowieso in de winter en vaak ook in de zomer), ontbijten, tas inpakken, tanden poetsen en gaan. En tussendoor doe ik deo op als ik daar aan denk. Ik heb gelukkig niet zo snel last van zweetlucht, dus het is niet zo erg als ik dat vergeet en anders heb ik standaard ook een roller in m'n tas. ![]()
||
Citaat:
Overig laat ik ook altijd iedere ochtend de hond uit, maar tel ik dat nog niet echt als de deur uitgaan. Daarna trek ik vaak nog andere schoenen aan pak ik mijn tas in/smeer brood enzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar je hebt wel gelijk ja.. herstel, ik geef mezelf maar 15/20 minuutjes omdat ik een luie flikker ben en langer in me nest wil rotten ![]() |
![]() |
|
Ik sta meestal een uur eerder op, douchen doe ik 's avonds. Eerst (na 3x snoozen) trek ik de kleren aan die ik al heb voorbereid, dan loop ik door naar de badkamer om daar mijn gezicht te wassen, tanden te poetsen, crème op te smeren en als laatst mijn haar doen. Beneden begin ik met het ontbijt, dat meestal door mijn moeder is klaar gemaakt ( het zijn vaak gewoon broodjes). Daarna komt de make-up en dat houdt in: dun laagje foundation, een beetje blush, wenkbrauwen bijtekenen, eyeliner en een beetje mascara, maar hoeveel en of ik make-up opdoe hangt een beetje van mijn bui af, soms vind ik een beeetje blush ook genoeg. Als ik nog tijd over heb laat ik mijn hond uit en anders fiets ik gewoon naar school.
|
Verwijderd
|
Ik sta altijd iets meer dan een uur voor ik weg moet op. Eerst doe ik ochtendgymnastiek. Dan was ik me, kleed me aan, doe deo op en loop naar beneden om te eten. Na het eten ga ik naar boven om mijn spullen in te pakken, mijzelf en mijn bed op te maken en hier en daar wat op te ruimen. Ondertussen sms ik met mijn vriendje. Daarna ga ik de krant lezen en thee drinken, en dan naar school.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
ritueeltjes Verwijderd | 37 | 10-04-2011 13:56 | |
De Kantine |
vraag maar raak nummer 5 Hernuel Fan | 500 | 17-03-2009 10:51 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Algemene schoolzaken |
op kamers of bij je pappie en mammie?? nlblue-eyes | 136 | 19-10-2004 09:17 | |
Seksualiteit |
natte plek op broek :( blote bosmens | 30 | 16-06-2003 11:21 | |
Muziek |
Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!! OLD DIRTY BASTERD | 24 | 25-07-2002 18:04 |