Advertentie | |
|
![]() |
|
Helaas!
Er is vrijwel niemand die een clubcard onder zijn eigen naam koopt natuurlijk. Politie is op de hoogte van alle namen en aangezien het dan geregistreerd staat dat je een kaartje voor een vak hebt gekocht waar je, volgens autoriteiten, niet thuis hoort is zo’n zet natuurlijk ook gemakkelijk te traceren voor de politie. Clubcards worden altijd gekocht op naam van iemand anders, bovendien is het absoluut niet mogelijk bij risicowedstrijden kaarten te bemachtigen met een andere clubcard. In dit geval dus ook niet. Bij deze wedstrijd weet ik het toevallig, maar vaak worden kaarten verschaft door jongens van de thuisspelende club. Zoals dus ook in dit geval. Rellen wordt het echter niet, want wanneer is het nu echt een keertje goed los gegaan binnen het stadion? En dan wel supporters onderling, want gevechten met de politie zijn er natuurlijk wel een aantal keer geweest. Al verwacht ik niet dat de politie op deze site zal meekijken, ik ben ervan overtuigd dat er ook op sites van NAC zulke berichten zijn verspreidt dus de politie is ongetwijfeld op de hoogte van deze actie. Ik kan me nog herinneren dat vak G ooit een keer met 200 man via Duitsland naar Groningen is geweest, maar dat zal ze naar Tilburg denk ik niet lukken. Niet echt slim op dit soort dingen op internet te zetten of om via telefoon te verspreiden, tenzij je natuurlijk wilt dat de politie deze actie gaat verhinderen. Brain-Damage, als je zo goed op de hoogte bent van hetgeen er in Nederland gebeurt en wie er wel of niet echte supporters zijn moet je toch ook weten dat NAC één van de meest beruchte kernen van Nederland heeft. In verhouding tot stad, plaats op de ranglijst en verleden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Denk dat clubs er dan zelf een hoop aan kunnen doen, beter controleren aan wie ze die clubcards verstrekken, ID vragen, nachecken, weet ik het... dan moeten 'goeie' supporters er ook maar wat meer moeite voor willen doen (dwz meewerken aan controles). |
![]() |
|
achja, weinig woorden vuil maken aan dergelijke dingen. Door dergelijke mensen, als je die zo kan noemen, wordt de voetbal verziekt, kost het miljoenen die vaak nutteloos naar de veiligheid moeten gaan, mogen kleine kinderen niet meer naar de voetbal, kan een gewone neutrale toeschouwer niet meer gemakkelijk aan kaarten geraken voor een topwedstrijd, enz enz...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vooral die vieze kerel met dat blonde haar is erg berucht... 'gewoon ff lekker knuffelen, weet je wel...'
||||
Citaat:
Zelf heb ik een clubcard van Utrecht, maar niet onder mijn eigen naam. Niet omdat ik het voetbal wil verpesten, maar omdat ik zo af en toe wat wedstrijden bij Utrecht wil meepakken, maar ook gebruik wil maken van de clubcard als ik met mijn eigen favoriete club ergens naar toe ga. Citaat:
Maar ik ben het met je eens dat de clubs nog een heleboel zelf kunnen doen. Kesler maakt het verhaaltje natuurlijk heel erg mooi door nu te zeggen dat stewards bedreigd worden door mensen met stadionverbod. Pure onzin. Allicht zijn er een stuk of 10 die door middel van bedreigingen toch toegang krijgen tot het stadion, maar dat is natuurlijk die grote groep die stelselmatig problemen zoekt. Misschien maken ze deel uit van de groep, maar ook dat lijkt me erg stug aangezien de jongens koste wat het koste het stadion in willen en dan zullen ze die kans niet gaan vergooien door met propjes naar de tegenstander te gaan gooien. Ik denk dat de clubs zichzelf nu proberen in te dekken tegenover de KNVB. Je hebt twee soorten stewards. Matennaaiers die kicken op een beetje autoriteit en denken dat ze macht hebben door mensen onterecht bij de politie/bestuur aan te geven. En je hebt de voetbalsupporters onder de stewards. Gewoon de mensen met een hart voor de club, haar supporters en het stadion/stad. Deze mensen zijn vaak wat milder tegenover de jongens van de harde kern en knijpen ook wel eens een oogje dicht bij de kaartcontrole. Onder het motto: ‘we zijn allemaal jong geweest’. Is inderdaad niet goed, maar vaak is het wel zo dat deze stewards een heleboel meer voor elkaar krijgen zodra het echt uit de hand dreigt te lopen. Misschien een beetje kinderachtig gezegd, maar voetbalsupporters kicken natuurlijk op de macht. Zet jij, als bijv. politieagent, alle macht naar je eigen hand dan reageren de supporters voor vanzelfsprekend recalcitrant. Veel escalaties van geweld zijn voortgekomen uit misplaatst machtsvertoon van politie. Maar nogmaals, er zou betere controle moeten komen als men het stadion graag wil ‘zuiveren’. Al werkt een stadionverbod natuurlijk totaal niet! Hoe vaak zijn er nog rellen in het stadion? Natuurlijk weet de media alles heel mooi te brengen, maar ik kan me niet herinneren dat er ooit een familievak is aangevallen. Vrijwel alle problemen rondom de voetbalvelden doen zich buiten het stadion voor en dat moet de KNVB en ministerie van OM nu toch inmiddels wel weten. Citaat:
Mag ik vragen hoe je aan deze conclusie komt? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
...misschien dat je dan overtuigd bent..... |
![]() |
||
Citaat:
![]() [on-topic] Voetbal schijnt zo leuk te zijn, dat 10% vd bezoekers liever knokt dan voetbal kijkt... lachuuuuuh. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Wanneer is er dan voor het laatst gevochten bij een voetbalwedstrijd? Citaat:
Hoe vaak is er trammelant binnen het stadion? Ach ja, de kenners denken nu eenmaal dat dit de beste methode is… Gisteren een agent met een kogelvrijvest door het stadion zien lopen…. Waar is dat in godsnaam voor nodig?????????? Gekostumeerd bal? Denken dat je een gevaarlijk beroep hebt? Post met kogels erin? Jammer dat politie de goede sfeer moet verzieken door een zeer kinderachtig stadionverbod in de rust uit te delen. Nog 70 minuten te gaan, de bal vliegt over het hek het fanatieke vak van de thuisaanhang in en iemand houdt de bal heel even vast om hoog te houden om hem vervolgens het veld weer op te schieten. Conclusie van de politie: ‘ordeverstoring.’ Wat mij betreft verspeel je dan je hulplijn, je joker en je kans op de dagboekkamer als je dan nog de verkeerde pakt ook! Voetbal schijnt zo leuk te zijn..... |
Advertentie |
|
![]() |
|
Hmm, er heeft vijf man GAE naast het uitvak gezeten (gewoon voetbal kijken) en heeft geen NAC'ers gezien.
Alleen vooraf schijnen een aantal oudere jongens rond Tilburg en café 't Laer gelopen te zijn. En wat moet er verder van de boetes geleerd worden? Dat voetbalsupporters niet mogen vloeken, maar hangjongeren wel? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() of natuurlijk heerenveen uit de 14de ![]() |
![]() |
|
Hehe, alleen als de lichtinstallatie uitvalt!
Door een aantal akkefietjes is de verstandshouding tussen een aantal personen van vak G en ons niet meer zoals deze vroeger altijd is geweest op het gebied van het regelen van kaartjes. We zullen zien. NAC – Feyenoord lijkt me wel een leuke wedstrijd, maar NAC thuis voor de beker zou een nog mooiere pot zijn. NAC lekker met de trein, blikjes bier op het station, gevorderde stadsbussen, achteruitgangen in een politiebureau en vooral een leuke warme middag in de binnenstad! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik weet het even niet meer. hendroit | 4 | 31-03-2011 21:29 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #2 AlopiA | 500 | 11-04-2004 19:10 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 | |
Psychologie |
MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN kleinedraak | 13 | 25-08-2002 20:43 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
hier zijn bijna alle antwoorden van De Stad... | 0 | 22-03-2001 19:57 |