Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2002, 13:25
Verwijderd
dat het de 25ste bij Stillem 2 - NAC rellen wordt....
iets van 100 NAC-supporters gaan op eigen vervoer... en hebben al kaartjes voor het thuisvak van willem II...
de politie is van plan een wegblokkade op te werpen op de wegen van breda naar tilburg.. .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2002, 14:39
PV
PV is offline
.. slecht dat je aan die kaarten kan komen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 15:19
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Die 100 personen noem ik dus geen NAC-supporters....

(Ik wist niet eens dat er NAC-hooligans bestonden )
Oud 16-08-2002, 16:27
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
Citaat:
PV schreef:
.. slecht dat je aan die kaarten kan komen.
maar als je een willekeurige clubcard (behalve nac) hebt, kun je daar toch kaarten voor krijgen
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 16:35
PV
PV is offline
Citaat:
Aegishjalmur schreef:
maar als je een willekeurige clubcard (behalve nac) hebt, kun je daar toch kaarten voor krijgen
dat is wel lastig dan idd.. misschien zou er iets kunnen komen als 'max 1 clubcard van 1 club per persoon', al benadeel je daarmee weer de goeie supporters die naar meerdere clubs willen kijken.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 17:32
AGH
AGH is offline
Helaas!
Er is vrijwel niemand die een clubcard onder zijn eigen naam koopt natuurlijk.
Politie is op de hoogte van alle namen en aangezien het dan geregistreerd staat dat je een kaartje voor een vak hebt gekocht waar je, volgens autoriteiten, niet thuis hoort is zo’n zet natuurlijk ook gemakkelijk te traceren voor de politie.
Clubcards worden altijd gekocht op naam van iemand anders, bovendien is het absoluut niet mogelijk bij risicowedstrijden kaarten te bemachtigen met een andere clubcard.
In dit geval dus ook niet.

Bij deze wedstrijd weet ik het toevallig, maar vaak worden kaarten verschaft door jongens van de thuisspelende club. Zoals dus ook in dit geval.
Rellen wordt het echter niet, want wanneer is het nu echt een keertje goed los gegaan binnen het stadion?
En dan wel supporters onderling, want gevechten met de politie zijn er natuurlijk wel een aantal keer geweest.
Al verwacht ik niet dat de politie op deze site zal meekijken, ik ben ervan overtuigd dat er ook op sites van NAC zulke berichten zijn verspreidt dus de politie is ongetwijfeld op de hoogte van deze actie.
Ik kan me nog herinneren dat vak G ooit een keer met 200 man via Duitsland naar Groningen is geweest, maar dat zal ze naar Tilburg denk ik niet lukken.
Niet echt slim op dit soort dingen op internet te zetten of om via telefoon te verspreiden, tenzij je natuurlijk wilt dat de politie deze actie gaat verhinderen.

Brain-Damage, als je zo goed op de hoogte bent van hetgeen er in Nederland gebeurt en wie er wel of niet echte supporters zijn moet je toch ook weten dat NAC één van de meest beruchte kernen van Nederland heeft. In verhouding tot stad, plaats op de ranglijst en verleden.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 18:39
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
Citaat:
AGH schreef:
Helaas!
iedereen die een clubcard onder een andere naam koopt, heeft foute bedoelingen -> iedereen die een clubcard onder een valse naam koopt en later gesnapt wordt, moet een stadionverbod voor het leven krijgen
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 18:41
Koning Hay
Koning Hay is offline
Ach, zolang ze maar niet op Ere Noord komen...
Oud 16-08-2002, 20:28
PV
PV is offline
Citaat:
AGH schreef:
<verhaaltje>
Jij hebt nooit korte posts he

Denk dat clubs er dan zelf een hoop aan kunnen doen, beter controleren aan wie ze die clubcards verstrekken, ID vragen, nachecken, weet ik het... dan moeten 'goeie' supporters er ook maar wat meer moeite voor willen doen (dwz meewerken aan controles).
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 20:52
Tofke_H
Tofke_H is offline
achja, weinig woorden vuil maken aan dergelijke dingen. Door dergelijke mensen, als je die zo kan noemen, wordt de voetbal verziekt, kost het miljoenen die vaak nutteloos naar de veiligheid moeten gaan, mogen kleine kinderen niet meer naar de voetbal, kan een gewone neutrale toeschouwer niet meer gemakkelijk aan kaarten geraken voor een topwedstrijd, enz enz...
Oud 16-08-2002, 21:19
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
AGH schreef:

Clubcards worden altijd gekocht op naam van iemand anders, bovendien is het absoluut niet mogelijk bij risicowedstrijden
Dit slaat echt op scheit, ik denk dat hoogstens 3% een clubcard heeft op de naam van iemand anders
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 00:11
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
AGH schreef:

Brain-Damage, als je zo goed op de hoogte bent van hetgeen er in Nederland gebeurt en wie er wel of niet echte supporters zijn moet je toch ook weten dat NAC één van de meest beruchte kernen van Nederland heeft. In verhouding tot stad, plaats op de ranglijst en verleden.

Vooral die vieze kerel met dat blonde haar is erg berucht...

'gewoon ff lekker knuffelen, weet je wel...'
Oud 17-08-2002, 09:06
AGH
AGH is offline
Citaat:
Aegishjalmur schreef:

iedereen die een clubcard onder een andere naam koopt, heeft foute bedoelingen -> iedereen die een clubcard onder een valse naam koopt en later gesnapt wordt, moet een stadionverbod voor het leven krijgen
Hoezo zou iemand per definitie foute bedoelingen moeten hebben?
Zelf heb ik een clubcard van Utrecht, maar niet onder mijn eigen naam.
Niet omdat ik het voetbal wil verpesten, maar omdat ik zo af en toe wat wedstrijden bij Utrecht wil meepakken, maar ook gebruik wil maken van de clubcard als ik met mijn eigen favoriete club ergens naar toe ga.

Citaat:
PV schreef:

Jij hebt nooit korte posts he

Denk dat clubs er dan zelf een hoop aan kunnen doen, beter controleren aan wie ze die clubcards verstrekken, ID vragen, nachecken, weet ik het... dan moeten 'goeie' supporters er ook maar wat meer moeite voor willen doen (dwz meewerken aan controles).
Sorry, kan er niets aan doen; is mijn handicap. Krijgt m’n werkgever subsidie voor….
Maar ik ben het met je eens dat de clubs nog een heleboel zelf kunnen doen.
Kesler maakt het verhaaltje natuurlijk heel erg mooi door nu te zeggen dat stewards bedreigd worden door mensen met stadionverbod. Pure onzin.
Allicht zijn er een stuk of 10 die door middel van bedreigingen toch toegang krijgen tot het stadion, maar dat is natuurlijk die grote groep die stelselmatig problemen zoekt.
Misschien maken ze deel uit van de groep, maar ook dat lijkt me erg stug aangezien de jongens koste wat het koste het stadion in willen en dan zullen ze die kans niet gaan vergooien door met propjes naar de tegenstander te gaan gooien.
Ik denk dat de clubs zichzelf nu proberen in te dekken tegenover de KNVB.
Je hebt twee soorten stewards. Matennaaiers die kicken op een beetje autoriteit en denken dat ze macht hebben door mensen onterecht bij de politie/bestuur aan te geven.
En je hebt de voetbalsupporters onder de stewards. Gewoon de mensen met een hart voor de club, haar supporters en het stadion/stad.
Deze mensen zijn vaak wat milder tegenover de jongens van de harde kern en knijpen ook wel eens een oogje dicht bij de kaartcontrole. Onder het motto: ‘we zijn allemaal jong geweest’.
Is inderdaad niet goed, maar vaak is het wel zo dat deze stewards een heleboel meer voor elkaar krijgen zodra het echt uit de hand dreigt te lopen.

Misschien een beetje kinderachtig gezegd, maar voetbalsupporters kicken natuurlijk op de macht. Zet jij, als bijv. politieagent, alle macht naar je eigen hand dan reageren de supporters voor vanzelfsprekend recalcitrant.
Veel escalaties van geweld zijn voortgekomen uit misplaatst machtsvertoon van politie.

Maar nogmaals, er zou betere controle moeten komen als men het stadion graag wil ‘zuiveren’.
Al werkt een stadionverbod natuurlijk totaal niet!
Hoe vaak zijn er nog rellen in het stadion?
Natuurlijk weet de media alles heel mooi te brengen, maar ik kan me niet herinneren dat er ooit een familievak is aangevallen.
Vrijwel alle problemen rondom de voetbalvelden doen zich buiten het stadion voor en dat moet de KNVB en ministerie van OM nu toch inmiddels wel weten.

Citaat:
DJ FLEM schreef:
Dit slaat echt op scheit, ik denk dat hoogstens 3% een clubcard heeft op de naam van iemand anders
Niet denken over dingen die je uit de kranten leest.
Mag ik vragen hoe je aan deze conclusie komt?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Aegishjalmur schreef:

die NACcers hebben gewoon stillem 2 supporters opgebeld.....
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 11:38
Verwijderd
Citaat:
DJ FLEM schreef:
je moest een weten jongen..... geloof maar gerust dat er iets van 10% een clubcard ofzo op andere naam heeft...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef:
Die 100 personen noem ik dus geen NAC-supporters....

(Ik wist niet eens dat er NAC-hooligans bestonden )
www.angelfire.com/ns/bredahooligans
...misschien dat je dan overtuigd bent.....
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 18:42
Kirk22
Kirk22 is offline
Vijf heeft een beetje moeite om alles in 1 topic of reply te houden. En waarom vindt hij dat zo moeilijk vraag ik me af.

Laatst gewijzigd op 17-08-2002 om 18:47.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Kirk22 schreef:
Vijf heeft een beetje moeite om alles in 1 topic of reply te houden. En waarom vindt hij dat zo moeilijk vraag ik me af.
omdak dom ben.....
(vooroordeel van mensen boven de riolen)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
T R I E S T
Oud 19-08-2002, 16:56
AGH
AGH is offline
Geeft niks vijf!
Ben je, volgens de kranten, in ieder geval een échte voetbalsupporter!

En triest is een mooi 6-letter lingo woord ja.
Bijna net zo mooi als Nance
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 16:57
AGH
AGH is offline
Feit dat Nance 5 letters telt geeft aan dat ook ik een echte voetbalsupporter ben.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 22:33
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef:
Feit dat Nance 5 letters telt geeft aan dat ook ik een echte voetbalsupporter ben.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 00:42
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
vijf schreef:

omdak dom ben.....
(vooroordeel van mensen boven de riolen)
ik vraag me eigenlijk af wat je wilt met een topic als deze. Het gaat nmlk nergens over. "Het word knokken waarschijnlijk. Whuuuuuuuh"
[on-topic]
Voetbal schijnt zo leuk te zijn, dat 10% vd bezoekers liever knokt dan voetbal kijkt... lachuuuuuh. Ik kijk ook voetbal maar ik zie het verband met knokken niet zo.
Oud 24-08-2002, 10:42
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef:

Je hebt twee soorten stewards. Matennaaiers die kicken op een beetje autoriteit en denken dat ze macht hebben door mensen onterecht bij de politie/bestuur aan te geven.
En je hebt de voetbalsupporters onder de stewards. Gewoon de mensen met een hart voor de club, haar supporters en het stadion/stad.
Deze mensen zijn vaak wat milder tegenover de jongens van de harde kern en knijpen ook wel eens een oogje dicht bij de kaartcontrole. Onder het motto: ‘we zijn allemaal jong geweest’.
Is inderdaad niet goed, maar vaak is het wel zo dat deze stewards een heleboel meer voor elkaar krijgen zodra het echt uit de hand dreigt te lopen.

hmmm... bij NAC heb je nu naast stewards ook een stuk of 30 mensen van een beveiligingsbedrijf rondlopen..... grote kale mannen boos kijkend met oortjes in en strak in pak
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 12:45
AGH
AGH is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:

Voetbal schijnt zo leuk te zijn, dat 10% vd bezoekers liever knokt dan voetbal kijkt... lachuuuuuh
Hoe kom je aan deze informatie?
Wanneer is er dan voor het laatst gevochten bij een voetbalwedstrijd?

Citaat:
vijf schreef:

hmmm... bij NAC heb je nu naast stewards ook een stuk of 30 mensen van een beveiligingsbedrijf rondlopen..... grote kale mannen boos kijkend met oortjes in en strak in pak
Dat schijnt inderdaad een nieuwe trend te worden, maar wat het nut is snap ik niet helemaal. Net zo min als ik het fenomeen stadionverbod begrijp.
Hoe vaak is er trammelant binnen het stadion?
Ach ja, de kenners denken nu eenmaal dat dit de beste methode is…

Gisteren een agent met een kogelvrijvest door het stadion zien lopen….
Waar is dat in godsnaam voor nodig??????????
Gekostumeerd bal?
Denken dat je een gevaarlijk beroep hebt?
Post met kogels erin?

Jammer dat politie de goede sfeer moet verzieken door een zeer kinderachtig stadionverbod in de rust uit te delen.
Nog 70 minuten te gaan, de bal vliegt over het hek het fanatieke vak van de thuisaanhang in en iemand houdt de bal heel even vast om hoog te houden om hem vervolgens het veld weer op te schieten. Conclusie van de politie: ‘ordeverstoring.’
Wat mij betreft verspeel je dan je hulplijn, je joker en je kans op de dagboekkamer als je dan nog de verkeerde pakt ook!

Voetbal schijnt zo leuk te zijn.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2002, 19:43
Verwijderd
tsss dit sloeg echt nergens op!! 2 gasten liepen de bus uit riepen kankerkruiken.... en daarvoor werden ze opgepakt en boete van €162,-- !! het moet niet gekker worden... in totaal iets van 15 mensen aangehouden en zo'n boete
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 19:58
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
waar waren de rellen???

enne terecht die boetes misschien iets te overdreven maar dan leren ze het misschien...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:50
Verwijderd
Citaat:
diamondvoodoo schreef:
waar waren de rellen???

enne terecht die boetes misschien iets te overdreven maar dan leren ze het misschien...
neej rellen zijn er niet meer geweest maar er waren wel een man of 200 op het vak naast het uitvak
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 09:58
AGH
AGH is offline
Hmm, er heeft vijf man GAE naast het uitvak gezeten (gewoon voetbal kijken) en heeft geen NAC'ers gezien.
Alleen vooraf schijnen een aantal oudere jongens rond Tilburg en café 't Laer gelopen te zijn.

En wat moet er verder van de boetes geleerd worden?
Dat voetbalsupporters niet mogen vloeken, maar hangjongeren wel?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 11:39
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef:
Hmm, er heeft vijf man GAE naast het uitvak gezeten (gewoon voetbal kijken) en heeft geen NAC'ers gezien.
Alleen vooraf schijnen een aantal oudere jongens rond Tilburg en café 't Laer gelopen te zijn.

En wat moet er verder van de boetes geleerd worden?
Dat voetbalsupporters niet mogen vloeken, maar hangjongeren wel?
aan de linkerkant van het uitvak dan he!!! daar sprongen (oke 200 is wat overdreven) een stuk of 100 man overeind toen nac scoorde en juichen dat ze deden!!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 16:43
AGH
AGH is offline
Heb de foto's afgelopen weekend even bekeken.
Zat inderdaad een groepje, maar daar liepen ook een aantal vrouwen tussen en gewone supporters.
Maakt ook allemaal niet uit.

Leuk om toch wat bekende koppen te zien op de foto's.
Al is NAC uit/thuis alweer een flink tijdje geleden.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 20:06
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef:
Heb de foto's afgelopen weekend even bekeken.
Zat inderdaad een groepje, maar daar liepen ook een aantal vrouwen tussen en gewone supporters.
Maakt ook allemaal niet uit.

Leuk om toch wat bekende koppen te zien op de foto's.
Al is NAC uit/thuis alweer een flink tijdje geleden.
kom naar NAC -Twente de 21ste
of natuurlijk heerenveen uit de 14de
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 17:37
AGH
AGH is offline
Hehe, alleen als de lichtinstallatie uitvalt!

Door een aantal akkefietjes is de verstandshouding tussen een aantal personen van vak G en ons niet meer zoals deze vroeger altijd is geweest op het gebied van het regelen van kaartjes.
We zullen zien.
NAC – Feyenoord lijkt me wel een leuke wedstrijd, maar NAC thuis voor de beker zou een nog mooiere pot zijn.

NAC lekker met de trein, blikjes bier op het station, gevorderde stadsbussen, achteruitgangen in een politiebureau en vooral een leuke warme middag in de binnenstad!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 15:08
Verwijderd
Citaat:
vijf schreef:

kom naar NAC -Twente de 21ste ---> 20ste KutNVB!!
of natuurlijk heerenveen uit de 14de
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 17:03
AGH
AGH is offline
Hehe, voetballen op vrijdag went inderdaad nooit!
Maar ja, waarvoor voetballen we ook alweer?
Voor het geld toch?

Niet om mensen een gezellige middag te bezorgen in ieder geval.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten