Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2013, 00:46
Verwijderd
Heey mensen

Oke, damn ik heb een probleem. Mijn vriend en ik hebben net seks gehad, maar we ontdekten dat het condoom kapot was gegaan. Hij is niet klaargekomen. Ik ben sinds donderdag aan de pil en heb de eerste pil genomen op de eerste dag van mijn menstruatie. Moeten wij ons nu zorgen maken dat ik zwanger kan zijn?

Gr Quinty en vriend
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 01:48
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Haal een morning after pil, zo snel mogelijk (morgen dus!) en volg de instructies.

Kans op zwangerschap is niet gigantisch, maar wel aanwezig.
Oud 02-04-2013, 02:08
Verwijderd
Als ze de eerste pil op de eerste dag van haar menstruatie genomen heeft en 'm ook voor de rest braaf geslikt heeft dan is er niets aan de hand, hoor. Dan is de pil namelijk gewoon meteen veilig. Even los van dat een klein percentage vrouwen dwars door de pil heen zwanger raakt, dan, maar dat blijf je houden.

Ik zou me geen zorgen maken.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Haal een morning after pil, zo snel mogelijk (morgen dus!) en volg de instructies.

Kans op zwangerschap is niet gigantisch, maar wel aanwezig.
Zie paranoide. Een MAP geeft het lijf een klap die nu niet nodig is, ze is net zo veilig als elk ander pilgebruiker als het klopt wat ze hier zegt.

TS, denk je wel aan SOA's? Oh en condooms scheuren eigenlijk alleen door verkeerd gebruik.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 12:55
Verwijderd
ik zou de condoom dichtplakken met plakband, gescheurde condooms zijn niet meer veilig
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 13:10
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
ik zou de condoom dichtplakken met plakband, gescheurde condooms zijn niet meer veilig
Bedankt voor deze nuttige bijdrage.

Verder is dit een vraag mbt kans op zwangerschap, en pilgebruik. En dat mag op Lichaam en Gezondheid. Dus ik ga hem even verplaatsen.

Buiten dat lijkt mij het antwoord van Para het meest voor de hand liggende. Je bent op de juiste manier aan de pil, met condoom, oke hij scheurde. Volgens je post is je vriend ook nog is niet klaargekomen. Dan zou het dus door voorvocht gebeurd moeten zijn. Wat uiteraard wel kan, maar die kans is heel klein.
Oud 02-04-2013, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor deze nuttige bijdrage.
het antwoord is toch al gegeven
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 13:24
Verwijderd
Bedankt voor de reacties!

We zijn elkaars eersten dus soa's maken we ons geen zorgen over. En ik had inderdaad al een vermoeden dat er lucht in het condoom zat. Volgende beter opletten dus.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 13:46
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
het antwoord is toch al gegeven
Nog steeds geen reden om een totaal overbodige reactie te geven. Niemand heeft hier iets aan. Als je dit vaker doet/blijft doen kan dit een reden zijn om je een waarschuwing te geven.

Citaat:
Bedankt voor de reacties!

We zijn elkaars eersten dus soa's maken we ons geen zorgen over. En ik had inderdaad al een vermoeden dat er lucht in het condoom zat. Volgende beter opletten dus.
Het kan altijd een keer gebeuren. Verder wil ik nogmaals benadrukken dat de kans wel aanwezig is, maar echt heel klein is. Let er even op of je ongesteld wordt. Dan weet je het zeker. En mocht je dan nog twijfelen zou je altijd een zwangerschapstest kunnen doen. Maar de kans is echt heel klein.
Oud 02-04-2013, 13:55
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Ik ben sinds donderdag aan de pil en heb de eerste pil genomen op de eerste dag van mijn menstruatie. Moeten wij ons nu zorgen maken dat ik zwanger kan zijn?
Dit staat in de bijsluiter van je pil goed uitgelegd.

Citaat:
Oh en condooms scheuren eigenlijk alleen door verkeerd gebruik.
Nee, dat is onzin. Condooms zijn niet gemaakt voor 100% bescherming. Nu zeg ik even uit mijn hoofd dat ze 96% bescherming bieden. In de praktijk zal dat lager zijn omdat mensen het ook nog eens fout doen, maar ook al doe je het goed gaat het alsnog wel eens fout.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Dit staat in de bijsluiter van je pil goed uitgelegd.

Nee, dat is onzin. Condooms zijn niet gemaakt voor 100% bescherming. Nu zeg ik even uit mijn hoofd dat ze 96% bescherming bieden. In de praktijk zal dat lager zijn omdat mensen het ook nog eens fout doen, maar ook al doe je het goed gaat het alsnog wel eens fout.
99% bescherming bij een jaar gebruik, qua zwangerschappen. Ik had het over scheuren, niet over doorlaten van een ongescheurd condoom. Reageer dan niet.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Let er even op of je ongesteld wordt. Dan weet je het zeker.
Neen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 14:58
bierkoning
bierkoning is offline
Oke er is ook een kans dat je bloedingen hebt tijdens het begin van een zwangerschap. Klopt. Maar (hoewel ik dat gevoel niet ken, en ook niet zal ervaren) dat schijnt dan toch anders aan te voelen dan een gewone menstruatie.Daarom zei ik er al achteraan van als je nog twijfels hebt, kun je altijd nog een test doen.
Oud 02-04-2013, 16:29
Martiño
Martiño is offline
Als je onzeker bent kan het geen kwaad om binnenkort even een testje te doen. Maar aangezien hij niet in haar is klaargekomen en ze de pil netjes gebruikt is de kans op zwangerschap door voorvocht miniem.

Dit soort incidentjes is precies de reden dat jonge stelletjes wordt aangeraden om 'double dutch' te doen, en het blijkt ook wel dat het nuttig was nu.
Oud 02-04-2013, 17:10
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Als je onzeker bent kan het geen kwaad om binnenkort even een testje te doen. Maar aangezien hij niet in haar is klaargekomen en ze de pil netjes gebruikt is de kans op zwangerschap door voorvocht miniem.

Dit soort incidentjes is precies de reden dat jonge stelletjes wordt aangeraden om 'double dutch' te doen, en het blijkt ook wel dat het nuttig was nu.
En zo'n test is toch niet echt betrouwbaar nog. Pas vanaf een paar dagen voor haar menstruatie.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Nog steeds geen reden om een totaal overbodige reactie te geven. Niemand heeft hier iets aan. Als je dit vaker doet/blijft doen kan dit een reden zijn om je een waarschuwing te geven.
relaxt man, is al goed
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 17:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
En zo'n test is toch niet echt betrouwbaar nog. Pas vanaf een paar dagen voor haar menstruatie.
daarom zeg ik ook: binnenkort niet nu.
Oud 07-04-2013, 21:34
Verwijderd
Damn, het is alweer gebeurd. En dit keer is hij wel klaargekomen. We hebben nog extra gecontroleerd of er geen lucht in zat, maar blijkbaar dus wel. Gelukkig ben ik dus aan de pil, maar hoe kunnen we dit voorkomen?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 21:35
Verwijderd
Misschien eens ander merk proberen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 21:52
Verwijderd
Leren een condoom goed te gebruiken
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 22:24
Verwijderd
Het is die van durex, top safe. En de vorige keren gingen wel gewoon goed.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 22:44
bloodyb
bloodyb is offline
Oppassen voor lange, scherpe nagels en als hij het condoom omdoet het "tuitje" boven aan dichtknijpen.
Oud 08-04-2013, 06:04
Verwijderd
Ja, dat tuitje bovenaan hoort er dus ook als een flapje bovenop te blijven zitten, niet het condoom helemaal strak naar beneden trekken. Anders kan het sperma nergens naartoe.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 06:55
Verwijderd
Wie van jullie doet hem om? Laat het de ander eens doen. Of wellicht het glamoureuze oefenen op een stuk groente of fruit dat je vanaf dat moment eeuwig herinnert aan condoomgepruts
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 11:18
Martiño
Martiño is offline
Kwam de condoom uit hetzelfde doosje? Het zou eventueel heel misschien nog kunnen dat de batch die jij hebt gewoon slecht is, maar Topsafe is dacht ik de sterke variant...

Realistisch gezien zou ik dus gewoon zeggen dat de fout bij de gebruiker ligt. Je moet het tuitje goed dichtknijpen, helemaal afrollen, en goed uitkijken met de nagels. Gebruiken jullie glijmiddel? Zorg dan dat het glijmiddel op waterbasis is, sommige glijmiddels op oliebasis en massageolies tasten het condoom aan. En wat Lusi zegt: een paar keer goed oefenen. Dat kan op een stuk fruit, of gewoon met elkaar. Overigens zijn de huismerk-condooms van de meeste drogisten ook prima hoor (evt icm met wat extra glijmiddel), dan hoef je niet iedere keer zo'n dure Topsafe te gebruiken.
Oud 08-04-2013, 11:18
Martiño
Martiño is offline
Hier staat het met plaatjes uitgelegd
Oud 08-04-2013, 12:00
bloodyb
bloodyb is offline
Uh ik denk dat het de meeste mannen niet lukt om het condoom HELEMAAL af te rollen.... uitzonderingen daargelaten (Aether naamzoek)

Laatst gewijzigd op 08-04-2013 om 12:46.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 15:56
Martiño
Martiño is offline
Over de gehele lengte van de penis bedoel ik, wijsneus.
Oud 12-04-2013, 08:07
Verwijderd
We knijpen dat topje dicht en doen hem samen om. Maar ik denk dat het komt doordat zijn penis krom is. Dan schuurt het tegen mijn vagina wand aan. Of maakt dat niet uit?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 08:09
Verwijderd
Dat maakt niet uit. Er hoort wat wrijving te zijn misschien nog een beetje glijmiddel erbij proberen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 14:20
Martiño
Martiño is offline
Rol je hem wel goed af dan?
Oud 13-04-2013, 10:06
Verwijderd
Ja, maar dat gaat wel moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 12:33
bloodyb
bloodyb is offline
Als het condoom moeilijk afrolt zou het kunnen dat je het condoom moet omdraaien!
Oud 14-04-2013, 11:51
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Misschien heb je de verkeerde maat. Als je vriend een dikke penis heeft, kun je grotere condooms proberen.
Oud 18-04-2013, 20:32
Verwijderd
Het condoom zit niet gedraaid

En ja, dat zou kunnen. Zijn penis is dikker dan gemiddeld.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten