![]() |
|
Ik heb nog nooit gehoord dat je immuun kan worden voor ventolin. Wel dat die receptoren minder gevoelig worden maar dat is alleen als je heel vaak heel veel ventolin gebruikt en niet bij zo af en toe een pufje voor inspanningsastma. Het kan natuurlijk wel dat een ander medicijn beter werkt. Ik herken je klachten wel. Wat bij mij scheelt is om goed door je neus in en door je mond uit te ademen. Verder heb ik dit soort klachten gauw als je erg koude of droge lucht inademt. Een sjaal voor je mond kan dan helpen. Verder rustig opbouwen en niet te veel ineens willen. Het is voor mij ook een teken dat ik teveel gedaan heb. Puf je naderhand ook nog ventolin? Dat kan eventueel ook nog wat verlichting geven.
|
Ik weet niet of je binnen of buiten traint, maar ik heb nog wel eens een kortademig gevoel en pijn aan m'n luchtwegen als de lucht heel koud is.
Oh en maak je je puffer wel eens schoon? Ik weet niet of je zo'n dosisaerosol hebt of zo'n discus maar het spuitmondje zegmaar kan verstopt raken en dan komt het niet meer aan in je longen. Kijk nog eens kritisch naar je inhaleertechniek, misschien dat het gewoon een astma-aanval is.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saainomi #1900 Trimm Trabb | 500 | 12-01-2014 10:08 | |
De Kantine |
Saaicademy Awards #1788 Noedelhap | 500 | 27-02-2013 16:35 | |
Lichaam & Gezondheid |
enquete over astma Verwijderd | 31 | 30-03-2005 20:40 | |
Lifestyle |