![]() |
||
Citaat:
|
Je krijgt hoogstens een beetje koppijn. Ik zou er gewoon cold turkey mee stoppen. Niet van dat laffe gedoe met afbouwen. Als je dat met cola al niet kunt ben je wel heel slapjes. Drink gewoon iets anders dat je lekker vindt maar met wat minder suiker.
|
Hoe oud ben je? Ik wil je niet aanraden om op jonge leeftijd veel koffie te gaan drinken, maar een paar koppen koffie (zwart, geen suiker/melk) per dag kun je beter drinken dan een hele fles cola. Het is ook de suiker in de cola die je ontregelt, die zorgt ook voor een groot gedeelte van die energieboost.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik drink dagelijks tussen de 5 a 10 blikken energiedrank, maar als ik een dagje oversla merk ik geen verschil, pas als ik er hard op ga letten wel. ik denk dat het gewoon tussen de oren zit kerel.. gewoon jezelf eroverheen zetten, en als je echt wilt stoppen/minderen dan lukt dat ook wel.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Goed bezig!
![]() De eerste dagen zul je waarschijnlijk wat moeilijk op gang komen, ook zul je wat hoofdpijn kunnen hebben. Dat is cafeïne onttrekking, gaat vanzelf over, je kunt er niet op "bad gaan" of iets dergelijks. Daarbij zul je waarschijnlijk de eerste dagen veel trek in zoetigheid hebben omdat je lichaam zo'n stabiele bloedsuikerspiegel niet gewend is. Ook dat gaat vanzelf over. Pip Paranoide naamzoek. |
![]() |
||
Citaat:
Zodra dat trek hebben in zoetigheid maar naar verloop van tijd maar weg gaat vindt ik het best haha.
|
Ik drink sinds een paar weken bijna geen cola meer (ik haal het niet meer in huis, maar op feestjes of in de kroeg drink ik wel nog cola, ik drink ook al geen alcohol). Nou dronk ik altijd cola light, dus ik weet niet wat je gaat merken wat betreft de suikerspiegel. Qua cafeïne heb ik niet heel veel verschil gemerkt. Ik was wel een week erg moe, wat eventueel wel van die cafeïne-onthouding zou kunnen komen, maar niet per se.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben 3 weken geleden gestopt met dagelijks cola drinken. Ik dronk 1,5 liter per dag, soms meer maar nooit minder, al jarenlang. Dit zijn ongeveer 20.000 kcal per maand wat je dan wegtikt en dat zijn dus heel wat kilootjes en bergen met suiker op jaarbasis.
Ik heb sinds ik gestopt ben megaveel slaap, ik heb mijn bloed laten onderzoeken (uitslag nog niet binnen). Ik heb het vermoeden dat ik ijzergebrek heb maar dat de cafeïne en suikers dat al die tijd hebben verbloemd. Als ik cola drink heb ik daar geen last van. Het is wel even wennen zo zonder cola maar ik probeer nu mijn energie uit andere dingen te halen zoals volkoren producten en groene smoothies. De meeste mensen die stoppen met cafeïne krijgen koppijn, maar daar heb ik niet veel last van gehad. Ik heb nog wel een paar keer cola gedronken, hoor nadien. Ik heb geen zin om mezelf op te leggen dat ik iets niet mag, dan wordt het meteen zo'n obsessie. Het was een heel andere ervaring dan als het 't enige is wat je drinkt. Het smaakte me ineens veel zoeter. ps: jezelf gek maken met pas gaan roken als 'alle alarmbellen gaan rinkelen' lijkt me trouwens niet echt relaxed. Verder maakt het ook niet uit of je nou 5, 20 of 100 sigaretten per dag rookt, je blijft verslaafd. edit: ik heb de uitslag van mijn bloed en er is niks aan de hand. Dan houd ik het maar op afkickverschijnselen van de cafeïne. Bah, ik wist niet dat die verslaving zo nasty is dat ik daar zonder 15-18 uur per dag van slaap als ik het niet krijg ![]() Laatst gewijzigd op 05-04-2013 om 07:55. Reden: edit |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
maargoed, cola en gezeik met je gebit is per persoon anders, heb je een sterk gebit en verzorg je het goed is er niks aan de hand. Verzorg je je gebit slecht en laat je de cola eerst 5 minuten in je smoel zitten voordat je doorslikt, tsja dan is het een ander verhaal |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Wow, 1,5 liter op een dag! Ik drink zelf alleen maar water en thee. Maar dan zit ik per dag no way op anderhalve liter. Dat wordt wel aanbevolen, alleen dan niet in de vorm van cola. Ik hoop dat je inmiddels genoeg tips hebt om over te stappen op gezonder drinken!
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik dronk 1 tot 1,5 liter energiedrank per dag en daarnaast ook 2-4 kopjes koffie. Dat heb ik een jaar of.. 8? dagelijks gedaan, toen cold turkey gestopt omdat ik opeens merkte dat het een verslaving was en niet gewoon iets wat ik lekker vond. De eerste paar dagen had ik erge hoofdpijn, was ik relatief chagrijnig en miste ik het mondgevoel van koolzuurhoudende dingen drinken. De moeheid viel me mee, dat was alleen de eerste paar dagen erg. Ik zocht ook veel verhalen van anderen die afkickten van cafeïne. Verleiding om toch weer beginnen voelde ik niet echt, want ik doe zulk soort dingen niet op wilskracht. Binnen een week of twee sliep ik beter en werd ik ook (iets) uitgeruster wakker, dat was chill. Dat was twee/drie jaar geleden. Nu drink ik heel af en toe nog 'n koffie verkeerd of een goede espresso. Zolang ik erop let gaat dat prima. Maar ik moet er wel een beetje bewust mee omspringen, want na een paar dagen elke dag cafeïne nuttigen heb ik alweer de neiging om dat dagelijks te doen. Ook met dingen als cola, ondanks dat ik dat dus nooit veel dronk. Maar ik ben vrij verslavingsgevoelig en cafeïne is cafeïne. Energiedrank heb ik sindsdien helemaal niet meer gedronken, want dat vind ik nu erg vies. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
30 Day Shred EN MEER - deel 4 Verwijderd | 500 | 24-07-2013 10:47 | |
De Kantine |
Wie kent er leuke woorden met merken van eten erin? Verwijderd | 65 | 26-06-2004 18:27 |