Advertentie | |
|
![]() |
|
Bier uit blik is dikke prima. Daarnaast hoeft niet iedereen bier te leren drinken.. Volgens mij vind je het gewoon lekker óf niet, je kan hen wel drinken totdat je het naar binnen krijgt maar volgens mij is dat gewoon gewenning.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus nee, het moet niet. Maar één keer iets proeven en vervolgens zeggen dat je het vies vindt en nooit meer hoeft is ook wat kortzichtig. (en typisch nederlands) |
![]() |
|
Gewoon nog een tijdje wat anders drinken, iets dat je wel lekker vindt. Je hoeft van niemand bier te drinken als je niet wil. Misschien dat je bier over 2 jaar wel te pruimen vindt, maar dwing jezelf niet om het lekker te moeten vinden. Sommige mensen kunnen nooit wennen aan de smaak, so be it.
Probeer anders eerst eens alcoholvrij/malt bier. Of juist speciaalbier in plaats van pils. Misschien dat je dat wel lekker vindt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dit is zo waar. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het kan zijn dat je nog te jong bent om bier lekker te vinden. Ik heb me nooit verdiept in de wetenschap erachter, maar ik heb wel eens gehoord dat, naarmate je ouder wordt, je smaakpapillen zich zo ontwikkelen dat je bittere smaken meer begint te waarderen. Vandaar dat je dranken als bier en koffie dan minder vies of zelfs lekker gaat vinden.
Verder klopt het wel dat je bier 'leert' drinken, ik betwijfel of er mensen zijn die voor het eerst in hun leven een slok namen en dachten: 'Wauw, dát smaakt wel even ontzettend lekker!' |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het gaat niet alleen om kind naar volwassenheid, maar ook als volwassene verandert je smaak nog (elke zeven jaar geloof ik). Daarnaast kun je alles leren eten/drinken, bij een vast aantal (twaalf ofzo?) pas je jezelf aan ( roeien met de riemen die je hebt, en de vieze smaak wordt niet meer zo beoordeeld.
Los daarvan gaat het vooral om waar je zin in hebt, ik heb zowel bier als thee als koffie leren drinken en het is nogal praktisch. Maar wil je niet, dan zijn er nog genoeg alternatieven. Ik snap niet echt waar je je druk om maakt. Ik heb het overigens eerst gedronken door verschillende verhoudingen met donker bier te mengen. Zoiets als koffie drinken met suiker. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik hou ook niet van bier, als je het niet lekker vindt, dan moet je het niet drinken, niemand verplicht je daartoe. In mijn tijd was er gewoon niks anders te krijgen (wat ook nog in de betaalbare categorie viel), maar tegenwoordig hebben ze een uitgebreider assortiment, zelfs op tentfeesten zijn ze al om wat dat betreft. Je kunt trouwens ook bier met smaakjes proberen, Kriek bijvoorbeeld.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is zo opgelost, mijn drank kostte ongeveer het dubbele van bier en ik gooide dan gewoon het dubbele in de pot. Maar geen bier drinken was onhandig toen ze nog niks anders schonken op feesten en festivals, maar toen ik in 2010 op Pukkelpop de wijn, cava en rumcocktails voorbij zag komen (wel tegen stevige prijzen, maar ja dat heb je op festivals), wist ik dat dat tijdperk ook afgelopen was
![]() Maar ik kan me voorstellen dat je als man/jongen sneller een scheve kop krijgt als je geen bier drinkt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, het is natuurlijk wel op te lossen maar het is naast onhandig misschien ook economisch lastig te behapstukken voor een 16-jarige
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
khad ongeveer t zelfde met zoute haring. k vond t egt smerig, maar zag dat mensen die het wel lustte het echt geweldig vonde. ik besloot dus dat ik het lekket moest vinden. heb ik zo aangepakt: elke week een haring gegeten en mezelf verplicht om m egt helemaal op te eten. nu vind ik t echt geweldig en k kan er geen genoeg van krijgen. zou jij dus ook met bier kunne doen. btw ik ken niemand die bier gelijk lekker vond. ik vond het eerst ook niet egt heel lekker maar nu kan ik dr ook geen genoeg van krijgen dusss
|
![]() |
|
Vind je het niet lekker omdat het te bitter is? Haal dan bijvoorbeeld eens bieren zoals Desperados, die zijn wat zoeter en hebben gewoon het normale alcoholpercentage van een biertje. En als je het echt 100% zoet wilt, zonder bitter erdoorheen, dan kun je altijd nog dingen zoals Breezers halen, of als je van een hoger alcoholpercentage houdt, Petrikov ofzo
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Kotsen van drank ligt aan de soort(en) drank die je op hebt, de hoeveelheid, de snelheid, wat je aldanniet hebt gegeten en of je gevoelig bent voor die drank. Ik kan geen schuimend bier verdragen (naast het feit dat ik gewoon bier niet lekker vind), als ik een aantal biertjes drink, dan denk ik dat ik al heel snel doodziek kotsend in de goot lig. Als je flink heb lopen mixen, dan zou dat ook sneller kunnen gebeuren. Als je normaal gezien een bierdrinker bent en je drinkt opeens flink wat wodka, dan vind ik het ook niet gek dat je gaat kotsen. Of in combinatie met andere middelen, wiet en drank pakt ook al eens verkeerd uit, of eten dat slecht valt... Of gewoon de drank alleen al. Iemand heeft ooit mijn ouders verteld dat ik strontbezopen rondliep terwijl ik enkel een half glas cava had gedronken dat me over mijn nek deed gaan.
Ik vind moeten kotsen van drank niet bepaald een toonbeeld van veel te veel gedronken hebben. |
![]() |
||
Citaat:
Lang op een bar kruk zitten, en dan pas na een paar uur gaan staan is ook mooi. Dan merk je ineens van oh ja, ik heb hem aardig zitten.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ranking the Scholieren #3 Geel | 500 | 16-10-2010 14:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Bosroes Verwijderd | 8 | 14-12-2007 17:13 | |
Seksualiteit |