Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2013, 15:05
danielDTC97
danielDTC97 is offline
0

Laatst gewijzigd op 25-10-2019 om 16:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2013, 15:21
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Drink gewoon wat anders.. Of drink het net zo vaak totdat he het niet vies meer vindt en zeg dat je geweld bent.
Oud 04-04-2013, 15:47
Nonny
Nonny is offline
Bier moet je leren drinken.
Oud 04-04-2013, 16:01
bierkoning
bierkoning is offline
Niets moet. Drink het niet omdat het zogenaamd stoer is. Als je het nu niet naar binnen krijgt zegt niemand dat je dat dan ook moet doen. Drink lekker drankjes die je wel lekker vindt. En probeer het over een half jaar of jaar nog is. Ik heb er geen problemen mee gehad, en kan intens genieten van een speciaalbiertje op zijn tijd.
Oud 04-04-2013, 16:04
e2012
e2012 is offline
Waarom zou je per sé bier moeten drinken?
Drink gewoon wat je lekker vind.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 17:31
Verwijderd
Bier uit blik is sowieso vies
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 19:03
bloodyb
bloodyb is offline
Waarom zou je bier (of iets anders met alcohol) gaan drinken alleen maar omdat je 16 bent? Is dat stoer? Als je het niet lekker vindt neem je gewoon cola of wat anders! Alcohol gaan drinken omdat "iedereen" dat doet is nogal flauwekul. Of je moet je zelf een baas vinden als je 's avonds op straat ligt te kotsen.....
Oud 04-04-2013, 19:15
tommy gun
tommy gun is offline
Citaat:
Bier uit blik is sowieso vies
hier ben ik het helemaal mee eens.

ik raad je aan eens een Flesje bier te halen ik raad je dan Hertog jan aan (vind ik lekerst) maar eigelijk is elke merk uit fles al lekkerder
Oud 04-04-2013, 19:43
Verwijderd
Bier uit blik is prima.

Bier moet je een beetje 'leren' drinken. In het begin vond ik het ook minder dan andere (zoetere) drankjes maar tegenwoordig drink ik eigenlijk alleen nog maar bier of whisky.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 21:13
Zamorak
Zamorak is offline
Gewoon doordrinken en het komt wel goed
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 21:35
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Bier uit blik is dikke prima. Daarnaast hoeft niet iedereen bier te leren drinken.. Volgens mij vind je het gewoon lekker óf niet, je kan hen wel drinken totdat je het naar binnen krijgt maar volgens mij is dat gewoon gewenning.
Oud 06-04-2013, 19:04
MTpower
MTpower is offline
Fles, blik... Belangrijkst is dat het lekker koud is, lauw/warm is geen enkel pils te zuipen.
Oud 06-04-2013, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Bier uit blik is dikke prima. Daarnaast hoeft niet iedereen bier te leren drinken.. Volgens mij vind je het gewoon lekker óf niet, je kan hen wel drinken totdat je het naar binnen krijgt maar volgens mij is dat gewoon gewenning.
En dat is helemaal niet slecht, lijkt me. Ik vond olijven ook niet te pruimen vroeger, nu ben ik maar al te blij dat ik het toch heb leren appreciëren.

Dus nee, het moet niet. Maar één keer iets proeven en vervolgens zeggen dat je het vies vindt en nooit meer hoeft is ook wat kortzichtig. (en typisch nederlands)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 20:50
Noedelhap
Noedelhap is offline
Gewoon nog een tijdje wat anders drinken, iets dat je wel lekker vindt. Je hoeft van niemand bier te drinken als je niet wil. Misschien dat je bier over 2 jaar wel te pruimen vindt, maar dwing jezelf niet om het lekker te moeten vinden. Sommige mensen kunnen nooit wennen aan de smaak, so be it.

Probeer anders eerst eens alcoholvrij/malt bier. Of juist speciaalbier in plaats van pils. Misschien dat je dat wel lekker vindt.
Oud 07-04-2013, 00:16
Verwijderd
Citaat:
En dat is helemaal niet slecht, lijkt me. Ik vond olijven ook niet te pruimen vroeger, nu ben ik maar al te blij dat ik het toch heb leren appreciëren.

Dus nee, het moet niet. Maar één keer iets proeven en vervolgens zeggen dat je het vies vindt en nooit meer hoeft is ook wat kortzichtig. (en typisch nederlands)

Dit is zo waar.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 08:45
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:

nee, het is niet slecht. Ik geef alleen aan dat je het lekker kan gaan vinden maar dat dat wel even duurt. Dus ik zo denk ik in zo'n geval wat anders drinken
Oud 07-04-2013, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Fles, blik... Belangrijkst is dat het lekker koud is, lauw/warm is geen enkel pils te zuipen.
Schrödinger naamzoek!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 23:00
Verwijderd
Het kan zijn dat je nog te jong bent om bier lekker te vinden. Ik heb me nooit verdiept in de wetenschap erachter, maar ik heb wel eens gehoord dat, naarmate je ouder wordt, je smaakpapillen zich zo ontwikkelen dat je bittere smaken meer begint te waarderen. Vandaar dat je dranken als bier en koffie dan minder vies of zelfs lekker gaat vinden.

Verder klopt het wel dat je bier 'leert' drinken, ik betwijfel of er mensen zijn die voor het eerst in hun leven een slok namen en dachten: 'Wauw, dát smaakt wel even ontzettend lekker!'
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 13:46
Verwijderd
Mijn ouders hebben altijd een kroeg gehad en van jongs af aan mocht ik heel soms weleens een slokje bier proeven. Dat vond ik lekker!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 14:02
Verwijderd
Het gaat niet alleen om kind naar volwassenheid, maar ook als volwassene verandert je smaak nog (elke zeven jaar geloof ik). Daarnaast kun je alles leren eten/drinken, bij een vast aantal (twaalf ofzo?) pas je jezelf aan ( roeien met de riemen die je hebt, en de vieze smaak wordt niet meer zo beoordeeld.

Los daarvan gaat het vooral om waar je zin in hebt, ik heb zowel bier als thee als koffie leren drinken en het is nogal praktisch. Maar wil je niet, dan zijn er nog genoeg alternatieven. Ik snap niet echt waar je je druk om maakt.

Ik heb het overigens eerst gedronken door verschillende verhoudingen met donker bier te mengen. Zoiets als koffie drinken met suiker.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 18:42
Vice
Vice is offline
Als je graag bier wilt (leren) drinken, zou je kunnen beginnen met witbier. Heeft een wat frissere smaak en is iets minder bitter.
Oud 09-04-2013, 21:33
Prospect
Prospect is offline
Citroentje uitknijpen in je bier is - vooral in de zomer - ook heerlijk
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 00:35
Verwijderd
Goede avatar!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 00:35
Verwijderd
(Dat terzijde trouwens )
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 16:18
Verwijderd
2 belangrijke factoren bij de smaak van bier: luchtdicht zijn van het blik/fles en licht.
een blikje beschermt beter tegen beide dus bier uit blik is in theorie lekkerder
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2013, 01:48
Verwijderd
Kut theorie.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 07:51
Verwijderd
Ik hou ook niet van bier, als je het niet lekker vindt, dan moet je het niet drinken, niemand verplicht je daartoe. In mijn tijd was er gewoon niks anders te krijgen (wat ook nog in de betaalbare categorie viel), maar tegenwoordig hebben ze een uitgebreider assortiment, zelfs op tentfeesten zijn ze al om wat dat betreft. Je kunt trouwens ook bier met smaakjes proberen, Kriek bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2013, 23:50
Christian_J
Christian_J is offline
niet moelen, gewoon drinken! tot je um gaat voelen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 00:49
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je per sé bier moeten drinken?
Drink gewoon wat je lekker vind.
Nou ja, het is wel een beetje awkward als je de enige bent in de groep die geen bier maar, ik noem een dwarsstraat, rumcolaatjes achterover tikt. Ik heb het dan over een uitgaansgelegenheid met een centrale pot of gewoon rondjes doen. Ik kan me wel voorstellen dat je dan liever bier drinkt om niet uit de pas te lopen en scheve blikken te voorkomen, daar je voor een rumcolaatje aanzienlijk meer kwijt bent.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 07:05
Verwijderd
Dat is zo opgelost, mijn drank kostte ongeveer het dubbele van bier en ik gooide dan gewoon het dubbele in de pot. Maar geen bier drinken was onhandig toen ze nog niks anders schonken op feesten en festivals, maar toen ik in 2010 op Pukkelpop de wijn, cava en rumcocktails voorbij zag komen (wel tegen stevige prijzen, maar ja dat heb je op festivals), wist ik dat dat tijdperk ook afgelopen was

Maar ik kan me voorstellen dat je als man/jongen sneller een scheve kop krijgt als je geen bier drinkt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 14:11
Verwijderd
Ja, het is natuurlijk wel op te lossen maar het is naast onhandig misschien ook economisch lastig te behapstukken voor een 16-jarige Speaking of which; ik heb in 'n Frans hotel rumcolaatjes gedronken voor €12,50/stuk. En dat waren miserabele drankjes met standaard Bacardi-rommel in smalle longdrinks. Maar goed, ik kon 't fijn declareren bij de baas
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 11:13
mikey8686
mikey8686 is offline
khad ongeveer t zelfde met zoute haring. k vond t egt smerig, maar zag dat mensen die het wel lustte het echt geweldig vonde. ik besloot dus dat ik het lekket moest vinden. heb ik zo aangepakt: elke week een haring gegeten en mezelf verplicht om m egt helemaal op te eten. nu vind ik t echt geweldig en k kan er geen genoeg van krijgen. zou jij dus ook met bier kunne doen. btw ik ken niemand die bier gelijk lekker vond. ik vond het eerst ook niet egt heel lekker maar nu kan ik dr ook geen genoeg van krijgen dusss
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 14:59
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Vind je het niet lekker omdat het te bitter is? Haal dan bijvoorbeeld eens bieren zoals Desperados, die zijn wat zoeter en hebben gewoon het normale alcoholpercentage van een biertje. En als je het echt 100% zoet wilt, zonder bitter erdoorheen, dan kun je altijd nog dingen zoals Breezers halen, of als je van een hoger alcoholpercentage houdt, Petrikov ofzo
Oud 24-04-2013, 15:01
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Waarom zou je bier (of iets anders met alcohol) gaan drinken alleen maar omdat je 16 bent? Is dat stoer? Als je het niet lekker vindt neem je gewoon cola of wat anders! Alcohol gaan drinken omdat "iedereen" dat doet is nogal flauwekul. Of je moet je zelf een baas vinden als je 's avonds op straat ligt te kotsen.....
Van bier kots je toch niet zo snel? Of ben ik gewoon een Koos Kotsloos?
Oud 24-04-2013, 15:05
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Van bier kots je toch niet zo snel? Of ben ik gewoon een Koos Kotsloos?
De een is er natuurlijk wat gevoeliger voor dan de ander. Maar niemand zegt ook dat je jezelf tot kotsend aan toe moet lam zuipen.... Meestal voel je dat zelf wel aan. Ik zelf wel in ieder geval, dan hoef ik gewoon niet meer. Voordat ik in dat stadium zit ben ik wel een biertje of 15 verder.
Oud 24-04-2013, 20:26
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
De een is er natuurlijk wat gevoeliger voor dan de ander. Maar niemand zegt ook dat je jezelf tot kotsend aan toe moet lam zuipen.... Meestal voel je dat zelf wel aan. Ik zelf wel in ieder geval, dan hoef ik gewoon niet meer. Voordat ik in dat stadium zit ben ik wel een biertje of 15 verder.
Ja das wel waar. Laatste keer dat ik echt dronken was, was afgelopen Zaterdag op Zondag. Ik kan best veel op, maar na een tijdje begin ik misselijk te worden en dan stop ik er wel mee tot ik me weer iets beter voel. Maar tussen het moment van 'niet meer normaal op je benen kunnen staan zonder om te vallen' en kotsen zitten wel een aantal drankjes hoor.
Oud 24-04-2013, 21:22
Verwijderd
Kotsen van drank ligt aan de soort(en) drank die je op hebt, de hoeveelheid, de snelheid, wat je aldanniet hebt gegeten en of je gevoelig bent voor die drank. Ik kan geen schuimend bier verdragen (naast het feit dat ik gewoon bier niet lekker vind), als ik een aantal biertjes drink, dan denk ik dat ik al heel snel doodziek kotsend in de goot lig. Als je flink heb lopen mixen, dan zou dat ook sneller kunnen gebeuren. Als je normaal gezien een bierdrinker bent en je drinkt opeens flink wat wodka, dan vind ik het ook niet gek dat je gaat kotsen. Of in combinatie met andere middelen, wiet en drank pakt ook al eens verkeerd uit, of eten dat slecht valt... Of gewoon de drank alleen al. Iemand heeft ooit mijn ouders verteld dat ik strontbezopen rondliep terwijl ik enkel een half glas cava had gedronken dat me over mijn nek deed gaan.
Ik vind moeten kotsen van drank niet bepaald een toonbeeld van veel te veel gedronken hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 21:37
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
De buitenlucht helpt ook veel denk ik.
Oud 25-04-2013, 11:13
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
De buitenlucht helpt ook veel denk ik.
En de overgang van buiten naar binnen(in een auto) activeert ook vaak het misselijk worden. Door de warmte, het schudden van de auto en dat soort zaken.

Lang op een bar kruk zitten, en dan pas na een paar uur gaan staan is ook mooi. Dan merk je ineens van oh ja, ik heb hem aardig zitten.
Reageren

Regels voor berichten