Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2013, 19:45
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Hallo iedereen!
Dus ik vroeg mij af, zijn er veel muzikale forummers eigenlijk?
Ik speel zelf piano en ik ben 2 maandjes geleden met de basgitaar begonnen.
Ik ben begonnen met basgitaar omdat wij een basgitarist nodig hadden in onze band en ik eigenlijk al langer aangetrokken werd tot de basgitaar.
Dus nu speel ik lekker basgitaar in de band en ben ik tweede toetsenist zeg maar
Basgitaar leer ik ook wel lekker snel doordat ik zoveel oefen (ook met de band zeg maar) dus ik ben extreem enthousiast met m'n basgitaartje, en ik heb 1 Maart al m'n eerste optreden gehad waarbij ik de basgitaar bespeelde (ik had toen nog geen maand ervaring met de bas)
Dus dat is mijn musicus-verhaal!

Is er iemand die mijn passie voor het muziekmaken deelt?
Misschien dat er mensen met suggesties voor liedjes kunnen komen?

Liefs, Kaaspepsel
Oud 22-04-2013, 20:10
Elin3
Elin3 is offline
Ik heb zelf in een ver verleden blokfluit gespeeld (2 jaar gedaan, daarna jaren geen blokfluit aangeraakt en wonder boven wonder kon ik afgelopen jaar Zie de maan schijnt door de bomen toch nog vlekkeloos spelen ). Sinds een jaar of 3 speel ik nu akoestische gitaar en dat vind ik wel helemaal geweldig. (Ben niet heel erg muzikaal, maar ik merk dat ik toch steeds beter wordt en er meer gevoel voor ontwikkel, dus dat is wel heel leuk )
Oud 22-04-2013, 21:09
bloodyb
bloodyb is offline
Ik wil me nog wel eens aan keyboard, orgel, drums en gitaar vergrijpen.
Oud 22-04-2013, 23:21
DAH
DAH is offline
Ik speel momenteel akoestische gitaar en mondharmonica. Als ik wat meer geld heb wil ik ook een basgitaar. Die hebben me toch altijd wat meer geïnteresseerd.
Heel.af en toe speel ik wat op m'n keyboard, maar ik ben en blijf knudde en heb niet de ambitie om veel beter te worden.
Oud 23-04-2013, 09:41
Verwijderd
Ooit wat op een keyboard en orgel aangemodderd. In het middelbaar blokfluit leren spelen. Ik heb op mijn 16e een tekst met melodie verzonnen en ik heb ooit in een workshop samen met een vriend een muziekstuk in elkaar gestoken dat 's avonds door een orkestje werd gespeeld (dat was zo fucking gaaf!), gedichten voorgedragen met ondersteuning van een klarinet en dat is het wel zo'n beetje. Ik vind het knap als mensen dat kunnen, maar het is niks voor mij, ik kan de discipline niet opbrengen en ik luister liever dan dat ik het maak.

Mocht ik ooit nog de neiging krijgen, wil ik (alt)klarinet leren.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 15:52
tomska
tomska is offline
trompet en piano
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 16:51
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Zou zeer graag vocals doen in een Punk band, tot nu toe nog geen succes gehad.
Oud 23-04-2013, 18:53
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Waarom was dat geen succes? Kan je niet goed zingen of heb je gewoon geen geschikte band weten te vinden?
Oud 23-04-2013, 19:24
Krike
Krike is offline
Ik speel piano en heb lang viool gespeeld. (maar ik weet niet of ik dat al verleerd ben)
Verder heb ik onlangs een accordéon diatonique gekocht waar ik mezelf op leer spelen. En er ligt ergens een ukelele, al weet ik niet waar.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 19:38
O RLY
O RLY is offline
Citaat:

Iedereen kan toch schreeuwen met een melodie? Je moet alleen maar met goede teksten komen. Nou ja zelf dat is geen must.

Ik zelf speel basgitaar en drums.
Oud 24-04-2013, 07:11
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Ik speelde hell vroeger blokfluit en toen ongeveer 4 jaar piano en nu ongeveer 3,5 jaar basgitaar en ongeveer anderhalf jaar elektrische gitaar en ik heb wel eens op wat trommels zitten raggen.
Oud 27-04-2013, 18:45
Superphris
Superphris is offline
Ik speel gitaar, bas en drums allemaal heel matig. Ik heb 4 jaar lang best wel goed trompet gespeeld, maar daar ben ik al 3 jaar mee gestopt. Misschien begin ik na de zomervakantie weer.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 07:54
Verwijderd
Punkverhaal is afgesplitst naar een ander topic: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1877484
Met citaat reageren
Oud 03-05-2013, 15:22
CrashSymbal
CrashSymbal is offline
Hoi allemaal,

Ik maak pas 2 jaar muziek ( ben 14 ). Ik ben toen begonnen met leren trommelen op een snaredrum en dat ging me heel goed af. Ik heb toen dus in anderhalf jaar leren trommelen en ben sinds september begonnen met marimba en ik speel nu ( al? ) met 4 stokken. Ik speel ook piano sinds september en heb mezelf leren drummen met muziek luisteren.
Muziek is echt mijn grootste hobby en ik oefen in een normale schoolweek minstens één uur. Binnenkort ( weet niet wanneer ) doe ik ook toelatingsexamen voor de jong talenten klas van het conservatorium in Den Haag.Muziek is dus echt mijn passie en ik wil niets liever dan er later geld mee verdienen
Met citaat reageren
Oud 04-05-2013, 20:11
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Wauw echt gaaf wat voor musici we hier hebben! Wat voor muziek spelen jullie graag, en is dat hetzelfde als waar je graag naar luistert?
Ik luister heel veel Coldplay en speel eigenlijk ook vrij veel Coldplay! Maar dat komt misschien doordat ik vrij makkelijk aangelegd ben en ik niet genoeg concentratie heb om écht noten te lezen, en ik Coldplay gewoon op gevoel kan doen.
Oud 04-05-2013, 21:59
DJLAD
DJLAD is offline
Ikzelf speel op de piano sins een jaar en doe al heel lang vocalen.
Verder ben ik een dj/producer en dit is naast mn passie ook meteen mijn werk
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 20:47
CrashSymbal
CrashSymbal is offline
Ik speel op marimba het liefst klassiek. In de malletband spelen we vooral pop en sommige van die liedjes speel ik thuis ook wel eens. Ik luister ook veel klassiek, maar ook heel veel pop en in een gekke bui ook wel house
Helaas ben ik heel slecht in het horen van een melodie en dan meteen naspelen dus ik ben wel afhankelijk van bladmuziek, maar gelukkig kan ik goed noten lezen en leer ik muziek vrij snel uit mn hoofd.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 00:04
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Citaat:
Ik speel op marimba het liefst klassiek. In de malletband spelen we vooral pop en sommige van die liedjes speel ik thuis ook wel eens. Ik luister ook veel klassiek, maar ook heel veel pop en in een gekke bui ook wel house
Helaas ben ik heel slecht in het horen van een melodie en dan meteen naspelen dus ik ben wel afhankelijk van bladmuziek, maar gelukkig kan ik goed noten lezen en leer ik muziek vrij snel uit mn hoofd.
Ik wil trouwens wel even zeggen dat ik marimba zo ontzettend gaaf vind! Het klinkt zo vrolijk! Ik denk trouwens dat je het wel kan oefenen om iets op gehoor te spelen hoor! Gewoon iets af blijven spelen en noten proberen totdat hij precies hetzelfde is als op de muziek, daarna gewoon een beetje wat proberen en dan komt meestal de rest van de muziek ook wel
Oud 06-05-2013, 05:43
OVAP
OVAP is offline
Ik speel al een aantal jaar piano, en dan vooral popnummers spelen vind ik leuk
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 12:22
CrashSymbal
CrashSymbal is offline
Citaat:
Ik wil trouwens wel even zeggen dat ik marimba zo ontzettend gaaf vind! Het klinkt zo vrolijk! Ik denk trouwens dat je het wel kan oefenen om iets op gehoor te spelen hoor! Gewoon iets af blijven spelen en noten proberen totdat hij precies hetzelfde is als op de muziek, daarna gewoon een beetje wat proberen en dan komt meestal de rest van de muziek ook wel
Ik zal het proberen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 12:52
Carn
Carn is offline
jaartje of 10 drums, laatste paar jaren staan de activiteiten wel een beetje op een laag pitje.
Oud 06-05-2013, 14:19
CrashSymbal
CrashSymbal is offline
Citaat:
jaartje of 10 drums, laatste paar jaren staan de activiteiten wel een beetje op een laag pitje.
Mag ik vragen hoe je hebt leren drummen? Ik drum zelf pas 2 jaar en heb nooit les gehad, alleen leren trommelen en verder marimba. Heb je conservatorium gedaan?
Drum je ook in een band ofzo?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 15:15
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mag ik vragen hoe je hebt leren drummen? Ik drum zelf pas 2 jaar en heb nooit les gehad, alleen leren trommelen en verder marimba. Heb je conservatorium gedaan?
Drum je ook in een band ofzo?
Ik heb vier jaar drumles gehad op de lokale muziekschool. Eerste half jaar was alleen snaredrum, dus inderdaad trommelen. Ik was bezig met studeren voor mijn C-examen maar kon door drukte en gebrek aan oefentijd er niet heel veel tijd meer insteken en ben gestopt. Van mijn leraar heb ik nog een pak 'huiswerk' meegekregen waar ik zo nu en dan nog wel eens iets uit doe; verder zelf nieuwe dingen uitgezocht (bijvoorbeeld fills / breaks uit nummers) en gewoon zelf ook wat experimenteren
Oud 07-05-2013, 01:20
Verwijderd
Ik speel al 4 jaar gitaar, ik had eerst een gitaartje van de lidl (prima beginnersgitaar) en heb nu sinds twee jaar een semi-akoestische gitaar.
Vorig jaar speelde ik ook nog actief gitaar in de schoolband, maar daar ben ik mee gestopt
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 19:51
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Citaat:
Ik speel al 4 jaar gitaar, ik had eerst een gitaartje van de lidl (prima beginnersgitaar) en heb nu sinds twee jaar een semi-akoestische gitaar.
Vorig jaar speelde ik ook nog actief gitaar in de schoolband, maar daar ben ik mee gestopt
Jammer dat je gestopt bent met de schoolband... Had je er geen tijd meer voor?
Ik zit in het schoolorkest, en we hebben met de 'band-instrumenten' (piano, drums, basgitaar, saxofoon) afgesproken dat we het naast school ook zouden doen, inmiddels ook een gitarist en een zangeres gevonden, en we zijn echt een superhechte vriendenclus, echt heel leuk!
Oud 13-05-2013, 17:36
annoniempje16
annoniempje16 is offline
k speel dwarsfluit ik doe wel es mee aan die dingen vanuit de muziekschool enzo en ik heb meegedaan in het orkest van de musical van school, da was super leuk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten