Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2013, 07:47
faithfully
faithfully is offline
Ik ben me aan het oriënteren op studiegebied en wil over de volgende studies graag meer weten.

Geneeskunde
Biomedische wetenschappen
Scheikunde

De vragen die ik heb:
- Hoe vind je de studie?
- Wat wil je ermee worden?
- Is de studie zwaar? Is er nog tijd over voor leuke dingen en kan je een baantje ernaast doen?
- Hoe is de verhouding praktijk/theorie?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2013, 08:08
Verwijderd
BMW, niet BW. Da's Bewegingswetenschappen. Maar dat geheel terzijde.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 12:43
twijfel
twijfel is offline
Hoi faithfully!

Ik studeer geneeskunde! Ik vind de studie echt heel erg leuk!
Er is veel afwisseling in het eerste jaar al op mijn universiteit: colleges (theorie), vaardigheidsonderwijs (snijzaal, metingen doen zoals een longfunctie meten, echo's maken, etc.), patiëntdemonstraties, EHBO, studieopdrachten, een korte stage in je eerste jaar, ethische werkgroepen over onderwerpen als abortus, etc. Heel divers dus!

Ik vind de studie best pittig. Maar dit ligt meer aan de hoeveelheid. Erg moeilijk vind ik het zelf niet. Wat het moeilijk maakt is de hoeveelheid; veel stampwerk. Wel doe ik er een baantje naast en ik vind dit best prima gaan. Of dit ook geldt voor de komende jaren weet ik niet.

Of de studie echt moeilijk is, hangt natuurlijk van jezelf af. Hoe goed jij kan leren en hoe je inzet is. De een doet het nou eenmaal makkelijker dan de ander.

Wat ik ermee wil worden.. Arts haha.

Zijn er nog specifieke dingen die je wilt weten?

Je hebt nu kort mijn ervaringen gehoord. Ik adviseer je sowieso om meer geneeskundestudenten naar hun mening te vragen, omdat mensen de studie natuurlijk verschillend kunnen ervaren. Maar dat lijkt me logisch!

Zijn er nog specifieke dingen die je wilt weten?

Groetjes