Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2013, 09:20
NiemAno
NiemAno is offline
Hallo allemaal,

Ik ben een jongen van 14 jaar en ik ben een beetje onzeker over mijn penis. Niet of hij te kort is ofzo, dat zit geloof ik wel goed haha. Er zijn eigenlijk 3 dingen die ik een beetje raar vind en me aan het denken zetten:

- Er loopt een soort "streep" aan de onderkant van mijn penis van het topje van de eikel naar de balzak. Die streep is veel donkerder qua kleur dan de rest van mijn huid en hoe verder naar de balzak hoe breder het word. Op die streep zitten hele kleine bultjes, je ziet ze wel maar je voelt ze eigenlijk niet. Verder heb ik er eigenlijk nooit last van dat ik het voel zegmaar maar ik ben toch bang dat het een of andere ziekte is ofzo. Ik heb het al zolang als ik me kan herinneren, ik kan me ook niet herinneren dat het ooit gekomen is en steeds erger werd ofzo. Ik vind dit best wel vervelend en soms ook beangstigend

- Mijn voorhuid kan niet over mijn eikel heen. Tijdens het aftrekken probeer ik het wel vaak maar ik krijg hem echt niet verder dan de helft dan gaat het pijn doen.

- Eikel is rood, vooral tijdens en na het aftrekken.

Ik hoop echt dat mensen mijn vragen kunnen beantwoorden, vooral over de eerste vraag want daar maak ik me best wel zorgen over

Vriendelijke groet.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 11:41
DAH
DAH is offline
Een rode eikel is normaal. Er gaat nou eenmaal meer bloed de penis in als 'ie stijf is.
Die streep is geloof ik ook normaal. Vrij veel jongens hebben het, dat ik ooit ergens heb gelezen. De bultjes betekenen vast niets (belangrijks).
Er zijn meerdere topic te vinden over het voorhuid-probleem. Ik ben besneden dus kan je daar niet mee helpen.
Oud 12-05-2013, 12:29
bloodyb
bloodyb is offline
Nee hoor, maak je niet ongerust die streep zit op vrijwel elke penis. Hij onstaat volgens mij in de baarmoeder als het geslacht van de foetus wordt bepaald. En bultjes op de penis en de balzak zie je ook heel vaak en zijn ook geen ziekte. En over je voorhuid: als je hier verder kijkt zie je dat dat vaker is besproken. Kan hij wel over de eikel als hij niet stijf is? Dat is wel belangrijk om de eikel goed schoon te houden. Je kunt wel wat doen om je voorhuid op te rekken, ga in een warm bad zitten en trek de voorhuid een stukje over je eikel en laat een paar minuten zitten en doe hem dan weer terug. Ook terug doen als het pijn gaat doen. Dat herhaal je een paar keer en dat een paar weken volhouden. Ik zou ook adviseren naar je huisarts te gaan. Die kan je een zalfje geven om de voorhuid soepeler te maken. Schaam je daar vooral niet voor, huisartsen vinden dit heus niet gek. Met dat zalfje en de oefeningen zou de voorhuid na een tijdje op moeten rekken. Als dat allemaal niet helpt kan je eens gaan nadenken over een (gedeeltelijk) besnijdenis. Succes.
Oud 12-05-2013, 15:17
bloodyb
bloodyb is offline
En kijk eens bij de post "Vlekjes" op L en G. Lijkt het hier op?
Oud 12-05-2013, 16:29
NiemAno
NiemAno is offline
Heel erg bedankt DAH en bloodyb ik ben best opgelucht dat die streep niks betekend
Die oefeningen ga ik ook zeker proberen. Ik wil nog even wachten met dat zalfje, dat doe ik pas als de oefeningen niet werken.
Is het trouwens zo dat de voorhuid perse over de eikel heen moet kunnen?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 16:33
Verwijderd
Ja.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 16:38
Verwijderd
Wat maakt het uit dat hij er niet helemaal overheen kan? Ik heb het zelf ook en heb hier geen problemen mee? En de voorhuid hoeft er niet persé overheen, anders zouden mensen ook niet besneden worden
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 16:59
Martini_C
Martini_C is offline
dus als je voorhuid niet over de eikel kan als hij stijf is, heeft dit geen problemen bij de seks?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 21:42
Verwijderd
Citaat:
dus als je voorhuid niet over de eikel kan als hij stijf is, heeft dit geen problemen bij de seks?
Je voorhuid is dan niet eens nodig, behalve als ze je aftrekt. Ik heb er geen problemen mee in ieder geval. Je eikel heeft namelijk wrijving nodig om tot een orgasme te komen. Nu kan je dit doen door je voorhuid erover te trekken, masturberen, of als je je pik in een vagina stopt, wat dus voor de nodige wrijving zorgt. Zo kunnen mensen die besneden zijn zich niet aftrekken.

Laatst gewijzigd op 12-05-2013 om 21:57.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 22:03
bloodyb
bloodyb is offline
Je voorhuid moet over je eikel kunnen als je penis slap is om je eikel schoon te kunnen maken. Bij de seks zou het problemen kunnen geven maar dat hoeft niet. En wat ik al zei: schaam je voral niet om naar je huisarts te gaan, die oefeningen helpen beter als je ook die zalf gebruikt! En dat mannen die besneden zijn zich niet kunnen aftrekken is natuurlijk BS!
Oud 12-05-2013, 23:16
DAH
DAH is offline
Ik ben besneden en kan me prima aftrekken.
Oud 12-05-2013, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Wat maakt het uit dat hij er niet helemaal overheen kan? Ik heb het zelf ook en heb hier geen problemen mee? En de voorhuid hoeft er niet persé overheen, anders zouden mensen ook niet besneden worden
Het gaat er niet over dat zijn voorhuid de eikel niet kan bedekken, maar dat ie zijn voorhuid niet helemaal naar achteren kan trekken (zodat de eikel ontbloot is)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 00:04
Verwijderd
Oh dan heb ik het verkeerd begrepen, aangezien er staan dat ze voorhuid niet over zijn eikel heen kan..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 10:07
Verwijderd
Klinkt allemaal heel normaal hoor. Je voorhuid kun je idd proberen op te rekken, zolang je er verder geen last van hebt (hij bv niet iets afknelt of ontstoken raakt), is het prima. Dat rode klinkt als gevolg van aftrekken, ook heel normaal zolang dat vanzelf weer over gaat en je er dus geen blijvende last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Oh dan heb ik het verkeerd begrepen, aangezien er staan dat ze voorhuid niet over zijn eikel heen kan..
Ja dat kan je op 2 manieren opvatten inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 15:11
Verwijderd
Citaat:
- Er loopt een soort "streep" aan de onderkant van mijn penis van het topje van de eikel naar de balzak. Die streep is veel donkerder qua kleur dan de rest van mijn huid en hoe verder naar de balzak hoe breder het word. Op die streep zitten hele kleine bultjes, je ziet ze wel maar je voelt ze eigenlijk niet. Verder heb ik er eigenlijk nooit last van dat ik het voel zegmaar maar ik ben toch bang dat het een of andere ziekte is ofzo. Ik heb het al zolang als ik me kan herinneren, ik kan me ook niet herinneren dat het ooit gekomen is en steeds erger werd ofzo. Ik vind dit best wel vervelend en soms ook beangstigend
Is niets om je druk om te maken. Heeft iedereen.
Citaat:
- Mijn voorhuid kan niet over mijn eikel heen. Tijdens het aftrekken probeer ik het wel vaak maar ik krijg hem echt niet verder dan de helft dan gaat het pijn doen.
Blijven oefenen, wordt automatisch beter.
Citaat:
- Eikel is rood, vooral tijdens en na het aftrekken.
Dat is gebruikelijk.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten