![]() |
|
![]() |
Oké, bedankt.
De reden waarom ze nog geen zwangerschapstest heeft gedaan is omdat ze op stage is (lees mijn vorige post) Ik heb nog één grote zorg. Ze had haar voor het eerst gekregen op haar 15, en nu is ze ondertussen (nog niet zo lang) 18. Kan het zijn dat haar pil nu te licht is geworden en daardoor toch zwanger is geraakt? |
![]() |
|
Spiraaltjes zijn ook niet altijd betrouwbaar he, mijn zus is ermee gekomen. Maar goed, mijn beste vriendin heeft ook een zoon, terwijl ze aan de pil was, dus nou ja
![]() Dat het de intimiteit vermindert, vind ik een beetje onzin. Je hebt tegenwoordig van die heeeeele dunne die je niet zou moeten voelen, en liever een onderbrekend moment - volgens mij de meest gebruikte reden om geen condoom te gebruiken - dan een (ongewenste) zwangerschap, lijkt me. En nee, volgens mij kan dat niet. Ik ben geen dokter, maar het is niet zo dat je met de leeftijd een zwaardere pil nodig hebt. Ik heb van mijn 16 tot mijn 22e dezelfde pil gehad, ging prima. Overigens is bij mij een keer wat misgegaan met het condoom en toen was ik ook lichtelijk paniekerig, ondanks dat ik braaf mijn pil slik. Toen ik had gedroomd dat ik zwanger was, werd ik echt gek en heb ik een test gedaan. Ik vind het helemaal niet gek dat zij een vlaag van paniek heeft hoor. En waarom kun jij geen test voor haar halen? Dat heeft mijn vriend toen ook gedaan voor mij. Gewoon een huismerktest is prima en niet zo duur. Het lijkt me dat dit jullie allebei aan gaat, dan is het misschien ook wel aardig haar een handje te helpen en morgen een testje te kopen.
|
Verwijderd
|
Kan prima zijn dat ze nu wat last heeft doordat ze de stopweek heeft ingekort; daar kun je doorbraakbloedingen bij krijgen, en ook de andere klachten die ze omschrijft. Kans op zwangerschap als ze inderdaad netjes de pil heeft geslikt is echt ontzettend klein hoor! Maar een testje zal wel fijn zijn als bevestiging.
|
![]() |
|
Zelf heb ik trouwens al een hele tijd niet meer seks met condoom en pil, maar alleen met pil. (k denk ongeveer sinds ik studeer en als ik langer dan ongeveer een half jaar in een relatie zat). Ik ben me goed bewust van het risico. Aan het begin van mijn studententijd had ik een abortus wel overwogen als ik zwanger zou zijn geraakt, maar nu zeker niet meer.
Een spiraaltje in inderdaad ook niet 100% veilig. Het enige dat 100% veilig is, is geen seks hebben.
|
![]() |
Bedankt voor jullie hulp.
Ik wil nog even zeggen hoe het afgelopen is. Ze blijkt uiteindelijk toch niet zwanger te zijn! Verder wil ik toch nog vragen aan jullie hoe veilig het is om een spiraaltje te gebruiken. En kan je de pil en het spiraaltje samen gebruiken? Dit zou toch zeer betrouwbaar moeten zijn? |
![]() |
|
Nee, dat zijn inderdaad teveel hormonen. Ik zie echt niet wat er mis is met de pil en condooms. Misschien alleen condooms gebruiken in de eerste week van de pil? En sowieso als ze er eentje vergeten is. Dat lijkt me al een goed begin. En probeer dan gewoon die dunne van Durex (weet niet of en welke andere merken ook extra dunne condooms hebben).
En wat Pip zegt is misschien ook een goed idee. Wel goed dat ze niet zwanger is, hoop dat jullie nu wel wat meer opletten!
|
Je hebt ook gewoon huismerk dunne condooms. Ik vind het voordeel van condooms ook dat je niet met die zooi zit
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Help mij alsjeblieft zwanger? $Mooiboy$ | 39 | 18-04-2012 16:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote pil-topic #21 Pluis | 500 | 14-05-2011 10:14 | |
Seksualiteit |
Zwanger??? sweetgirl00 | 20 | 12-04-2006 17:05 | |