Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2013, 18:11
eva384
eva384 is offline
Hey, ik wil graag dreadlocks laten zetten maar, ik weet het nog niet zeker.. En als ik spijt krijg moet ik het er uit laten knippen.. Heb je ooit dreadlocks gehad? Zo ja had je er veel werk aan? tja, vertel vertel.. Als je nooit dreadlocks hebt gehad, vind je het mooi of lelijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2013, 18:13
Elin3
Elin3 is offline
Ik vind het meestal niet zo geweldig. Maar soms zie ik mensen waarbij het wel onwijs gaaf staat, dus het verschilt bij mij echt per persoon. Heb er zelf geen ervaring mee.
Oud 25-05-2013, 18:37
Verwijderd
Er zijn effectievere manieren om eruit te zien als een zwerver.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 23:19
Vice
Vice is offline
Dreads kun je later gewoon weer eruit kammen.
Oud 26-05-2013, 13:15
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Laten zetten? Gewoon je haar NIET wassen en NIET kammen, is het helemaal gratis
Oud 26-05-2013, 14:14
Volk
Volk is offline
Citaat:
Dreads kun je later gewoon weer eruit kammen.
Afhankelijk van het soort haar dat je hebt. Bij mij en vele anderen met mij gaat dat dus echt niet. Zelfs al is je haar nog zo steil, probeer goed vervilte dreads maar eens uit te kammen. De kam zal breken.

De mooiste dreads die ik ken zijn dreads waar dagelijks 20 minuten aan wordt besteedt. Die worden dus iedere dag bijgewerkt waardoor het altijd goed zit, dit in tegenstelling tot mensen die hun dreads eens in de paar maanden laten bijwerken en dan een smak geld kwijt zijn en regelmatig een pluizenkop en lelijke uitgroei hebben.

Houd er rekening mee dat iemand met dreads meteen een bepaalde uitstraling heeft, ook al houd je het altijd netjes bij. Bij sommige beroepen moet je er representatief uit zien en zullen dreads niet toegestaan zijn. Als je van ze af wil moet je het meestal allemaal afknippen en ben je afhankelijk van je haar een tijdje bijna kaal of heb je kort haar.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2013, 14:40
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Doe maar niet. Is niet zo mooi.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2013, 15:20
DAH
DAH is offline
Ik vind dreads niet zo mooi, maar doe wat je leuk vindt, zolang je maar rekening houdt met wat eerder is gezegd.
Oud 26-05-2013, 18:08
eva384
eva384 is offline
Oke bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 26-05-2013, 18:57
Miekje*
Miekje* is offline
Je kunt ook tijdelijke dreads nemen, om te zien hoe het staat op jouw hoofd. Die krijg je er relatief makkelijk weer uit.
Oud 26-05-2013, 19:06
Maritt
Maritt is offline
Als je het niet zeker weet kan je ook dit proberen, niet die vlecht, maar het tweede deel.
Je moet dan wel die wax oid halen, maar als je dat ervoor over hebt weet je wel hoe het er bij je uitziet
Oud 26-05-2013, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Laten zetten? Gewoon je haar NIET wassen en NIET kammen, is het helemaal gratis
Niet wassen is flauwekul. Dreads moeten en kunnen ook prima gewassen worden.

Verder wat Volk zegt.

Gisteren nog een partij mooie dreads gezien <3
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 09:42
igfy
igfy is offline
Het hangt erg van de dreads af. Bij sommige mensen ijnze heel mooi, maar ik heb ook wel mensen gezien waarbij ze echt lelijk en pluizig werden, ookal deden ze veel moeite om het bij te houden. En ik heb mensen gezien die het nog uit konden kammen, terwijl anderen gewoon alles af moesten knippen.

Zlef lijkt het me niet prettig om dreads te hebben. Het lijkt me niet lekker zitten, ik denk niet dat het mij zou staan en ik zie er op sommige momenten graag wel een beetje representatief uit.
Oud 27-05-2013, 13:54
eva384
eva384 is offline
[

Ik heb heel erg last van pluizig haar dat is de reden dat ik dreads wil.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 15:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Pluizig haar is nog altijd mooier dan dreads.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Pluizig haar is nog altijd mooier dan dreads.
Mening. Ik vind dreads in de meeste gevallen best Belangrijk is dat je er een persoon voor moet zijn.

Dreads nemen omdat je pluizig haar hebt, vind ik geen goede reden. Dreads neem je omdat je dat mooi vind, of gaaf.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Mening. Ik vind dreads in de meeste gevallen best Belangrijk is dat je er een persoon voor moet zijn.

Dreads nemen omdat je pluizig haar hebt, vind ik geen goede reden. Dreads neem je omdat je dat mooi vind, of gaaf.
Mening. Dreads zien er niet uit, ongeacht of je er een persoon voor bent. Dreads neem je omdat je bij een groep wil horen, niet omdat het er mooi uitziet.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2013, 08:17
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
[

Dan kan je misschien beter je haarverzorgingsroutine aanpassen i.p.v. dreads nemen. Soms kan een andere kan of borstel al een verschil maken en daarnaast zijn er talloze producten om pluizig haar tegen te gaan.
Oud 31-05-2013, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Hey, ik wil graag dreadlocks laten zetten maar, ik weet het nog niet zeker.. En als ik spijt krijg moet ik het er uit laten knippen.. Heb je ooit dreadlocks gehad? Zo ja had je er veel werk aan? tja, vertel vertel.. Als je nooit dreadlocks hebt gehad, vind je het mooi of lelijk?
Een goede vriendin van me heeft een tijdje dreads gehad. Zij had er niet heel veel werk aan, maar het duurde wel heel lang voor ze er goed uitzagen. In het begin was het pluizig en rommelig; pas na een jaar ofzo begon het er mooi uit te zien. Als je naturals wil (dus gewoon je haar niet meer kammen), duurt het nog veel, veel langer.

Ik zou het je niet aanraden om dreads te nemen. Mensen hebben heel snel een beeld van mensen, en de eerste indruk van iemand met dreads is praktisch altijd 'dreads'. Dat is niet altijd negatief, maar het is niet iets wat je even uit kan zetten als het je niet handig uitkomt (tenzij je een hoofddoek draagt, natuurlijk).

O, en als je luizen krijgt ben je gefuckt.

Citaat:
[

Slechte reden. Pluizig haar kun je (strak) invlechten, dan zie je ook minder dat het pluist. Je kan ook een andere shampoo proberen, crèmespoeling gebruiken, of na het douchen je haar met koud water naspoelen. Je kan een kam gebruiken in plaats van een borstel. Je kan er mousse indoen. Je kan heel veel dingen doen. Dit is net zoiets als 'ik heb nogal last van puisten dus ik heb besloten een hele grote tijger op mijn gezicht te laten tattoeëren'.

Zelf vind ik dreads echt maar zelden mooi, en ik zou het aan niemand echt aanbevelen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 09:37
hanky123
hanky123 is offline
Je moet wel een nigga zijn anders ziet het erg echt niet uit.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 09:17
Verwijderd
Ik vind dreadlocks leuk staan bij 15-22jarigen, maar dan moeten het wel een beetje dunne dreadlocks zijn die netjes elke dag bijgewerkt worden, en je haar moet van zichzelf dik zijn zodat het niet vijf zielige dreads worden maar een goede bos. En zo lang je twijfelt moet je het niet doen!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 13:32
Chevy
Chevy is offline
Er zijn ook wel een paar fora over dreads, zoals DutchDreads ofzo, daar kun je ook eens kijken voor wat meer informatie
Oud 22-06-2013, 00:15
Vice
Vice is offline
Citaat:
Een goede vriendin van me heeft een tijdje dreads gehad. Zij had er niet heel veel werk aan, maar het duurde wel heel lang voor ze er goed uitzagen. In het begin was het pluizig en rommelig; pas na een jaar ofzo begon het er mooi uit te zien. Als je naturals wil (dus gewoon je haar niet meer kammen), duurt het nog veel, veel langer.
Ik heb zelf dreads (95 waren het er) gehad en ik was er toch elke dag wel een tijdje mee bezig. Zorgen dat de dreads niet gingen pluizen, de uitgroei bijhouden en natuurlijk goed wassen omdat vuil veel makkelijk erin blijft hangen.

Leuk om een keer gehad te hebben, maar ik zou ze nooit meer nemen.
Oud 02-08-2013, 12:33
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Ik denk er ook al even over na om dreads te laten zetten, maar nu ik dit heb gelezen, is mijn keuze snel gemaakt
Met citaat reageren
Oud 02-08-2013, 15:59
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Dreads neem je omdat je bij een groep wil horen, niet omdat het er mooi uitziet.
Bij welke groep (buiten zwervers om) moet je dan horen om dreads te mogen dragen?

Heb zelf nod nooit dreads oid gehad, wil ik ook niet. Vind het wel mooi om te zien bij alternatieve mensen die vol, dik en lang haar hebben, anders niet.
Oud 06-08-2013, 10:15
kate010
kate010 is offline
echt onzin wat jullie allemaal zegen.
dreads kan je gwn uitkammen en als je het bij houd blijft het gwn mooi en netjes zitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten