Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
heb je een nederlands VWO diploma? zo ja: dan kan je gewoon aan de slag bij een willekeurige nederlandse universiteit.
zo nee: dan willen ze je waarschijnlijk in het buitenland ook niet zonder slag of stoot hebben. Heb je al eens met een decaan gepraat? hier een website met buitenlandse bacheloropleidingen: http://www.bachelorsportal.eu/ een website met meer informatie over studeren en het buitenland: http://www.wilweg.nl/volledige-studi...edige-bachelor
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Toevallig ben ik zelf (als promovendus) bezig met quantummechanica (overigens ook in het buitenland, maar ik heb mijn master gewoon in Nederland gedaan). Ik weet niet precies wat "quantummechanica toepassen en vormen naar je eigen wensen" inhoudt, maar als je quantummechanica interessant vindt moet je natuurkunde of technische natuurkunde studeren (maakt verder niet zo veel uit waar). Buitenlandse universiteiten zullen je doorgaans niet aannemen tenzij je op zijn minst al toegelaten wordt op een universiteit in je thuisland; je hebt dus meestal een vwo-diploma nodig. Uitzonderingen zijn er vast, maar dan moet je zelf op onderzoek uit en informatie zoeken bij buitenlandse universiteiten. Wel is het waarschijnlijk het makkelijkst om alsnog een vwo-diploma te halen. Houd er verder rekening mee dat het "steuntje in de rug" er doorgaans niet of zeer beperkt zal zijn - veel universiteiten hebben wel contactpersonen en zo waar je kunt praten als je problemen hebt, maar je zult het toch echt vooral zélf moeten doen. Discipline, ook om dingen te doen die saai of oninteressant zijn (want heus niet álles aan de studie is boeiend), is bij natuurkunde erg belangrijk.
|
![]() |
|
Door een VWO-diploma te behalen bewijs je dat je de algemene voor-academische vorming gehad hebt (waarbij je in een scala van vakken onderwezen bent, niet alleen vakken die je echt interesseren) en de capaciteiten (zoals doorzettingsvermogen, stressbestendigheid tijdens examen en drukke perioden en discipline) onder de knie hebt die nodig zijn voor een succesvolle academische opleiding. Zonder je diploma kun je wel van alles over jezelf gaan beweren bij universiteiten, maar veel succes zul je daar waarschijnlijk niet bij hebben.
|
![]() |
|
![]() |
inderdaad, of meer algemeen: je hebt een vooropleiding nodig. Dat kan vwo zijn, maar ook een prop van hbo dacht ik, of een staatsexamen vwo, etc. Buitenlandse universiteiten werken al niet anders. in Engeland en Amerika moet je naast een diploma ook nog een zak geld meenemen om daar te mogen studeren.
Als je al ervaring in buitenland op wilt doen, kun je beter zoals Schrodinger aangeeft eerst in nederland studeren, wellicht kun je al tijdens de opleiding een semester in buitenland studeren. Daar zijn wel uitwisselingsprogramma's voor. Als je per se naar het uitenland wilt omdat de eisen in nederland te hoog zijn, ga er dan maar van uit dat de eisen in de ons omringende landen niet lager liggen, en dat als een land die eisen loslaat, dat dat dan ook veel zegt over het niveau. |
![]() |
|
Ik ben bezig met de theorie van ultrakoude atomen, vooral fermionen. Daar heb je veel dingen bij nodig zoals golffuncties, Hamiltonianen, harmonische vallen, creatie-operatoren, etc., dus die dingen leer je heus niet voor de lol.
![]() Het is inderdaad erg moeilijk om een permanente positie als professor te krijgen. Niet zo zeer vanwege vriendjespolitiek, want ik denk dat er daar juist minder van is in de academische wereld dan in het bedrijfsleven, maar vooral simpelweg omdat er erg weinig van die posities beschikbaar zijn, en veel mensen die er één willen. Om die reden gaan veel mensen na hun PhD alsnog naar het bedrijfsleven. Of dat nou "verspilling" van die vier jaar is, ach, het is leuk werk en zo slecht betaalt het nu ook weer niet. Een ander deel gaat van tijdelijke positie naar tijdelijke positie (de zogeheten "postdoc treadmill"). Als alternatief voor professorposities zijn er natuurlijk ook nog posities als docent; zo'n positie heeft mijn baas bijvoorbeeld (50/50 lesgeven/research). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik wilde je aanraden je HBO propedeuse te halen maar je hebt naar eigen zeggen niet eens een startkwalificatie? Haal je HAVO via staatsexamens (geen Frans of Duits verplicht) en dan HBO propedeuse >>> universiteit.
Oh; als ik jou was zou ik ook wat moeite steken in sociale vaardigheden opdoen. Amerikaanse/Britse of andere internationale gerenommeerde universiteiten zitten echt niet te wachten op een sociaal gehandicapte WizKid. Je kunt nog zo slim zijn maar alleen slim zijn won't get you there ![]() |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|