Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2013, 16:17
ZJL
Hoi,

Ik wil graag mijn PWS doen over pancreasenzymen. Dit zijn enzymen die in capsulevorm (met een beschermlaagje) worden toegediend aan mensen bij wie hun alvleesklier niet goed werkt. Hierdoor wordt hun eten niet goed verteerd. Het beschermlaagje zorgt er voor dat de enzymen pas in de maag gaan werken. Ik wil verschillende merken van dezelfde pancreasenzymen onderzoeken en kijken of ze daadwerkelijk oplossen bij een pH die in de buurt van 2 komt (pH van de maag).

Nou vinden docenten dat ik mijn proef moet uitbreiden maar ik zou niet zo goed weten hoe. Hebben jullie ideeën?

Alvast bedankt!

Jade
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2013, 18:40
ThomasJu
ThomasJu is offline
Ik heb zelf geen bio gekozen. Dus ik weet niet hoe erg de pH waarde verandert door eten. Maar misschien zie je iets als je de pil op een boterham legt oid.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2013, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zelf geen bio gekozen. Dus ik weet niet hoe erg de pH waarde verandert door eten. Maar misschien zie je iets als je de pil op een boterham legt oid.
Eh?

Je kunt je proef uitbreiden door niet alleen te kijken naar de werking bij verschillende pH's, maar door ook andere omstandigheden te veranderen. Temperatuur? Dus wat is het effect op de werking wanneer je koorts hebt of onderkoeld raakt? Of welke invloed heeft de aanwezigheid van andere stoffen? Stoffen die in meerdere of mindere mate in de alvleesklier voorkomen, van nature. Dus wat is het effect op de werking wanneer je lichaam nog meer zaken niet op orde heeft? Deficiënties.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Hoi,

Ik wil graag mijn PWS doen over pancreasenzymen. Dit zijn enzymen die in capsulevorm (met een beschermlaagje) worden toegediend aan mensen bij wie hun alvleesklier niet goed werkt. Hierdoor wordt hun eten niet goed verteerd. Het beschermlaagje zorgt er voor dat de enzymen pas in de maag gaan werken. Ik wil verschillende merken van dezelfde pancreasenzymen onderzoeken en kijken of ze daadwerkelijk oplossen bij een pH die in de buurt van 2 komt (pH van de maag).

Nou vinden docenten dat ik mijn proef moet uitbreiden maar ik zou niet zo goed weten hoe. Hebben jullie ideeën?

Alvast bedankt!

Jade
Je zou kunnen kijken naar de drug potency en binding affiniteit van de enzymen en of de binding gestabiliseerd kan worden en het effect op de enzymactiviteit. Dat laatste is misschien wat te ambitieus maar ik zou je afraden om naar het effect van de temperatuur te kijken want daar trap je slechts open deuren mee in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten