Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik durf te wedden dat battlefield 3 op de PC op full veel meer details bevat dan de nieuwe BF4 op consoles. Iets wat al lichtelijk naar voren kwam door op de E3 battlefield 4 speelbaar te maken "voor xbox/playstation" maar ondertussen gebruikte ze stiekem de PC versie om zoveel mogelijk eyecandy te tonen. Maargoed, het is ook een beetje appels en peren vergelijken |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En hoe wil je die superioriteit meten? Overhead? Bandwitch? aantal GFLOPS? Een PC moet sowieso MEER werk verrichten dan een console wegens de eerder genoemde zaken zoals configuraties, OS, soorten geheugen, etc etc. Laat ik het zo zeggen, als je een Xbox 360 of PS3 zou nabouwen met gelijkwaardige PC componenten krijg je daar never ever hetzelfde resultaat uit. Citaat:
"ik weet niet of de hardware precies hetzelfde is als het ding wat je in de winkel koopt maar er is functioneel geen verschil. Je wil precies dezelfde chip draaien anders kunnen er problemen gemist worden het is in feite een early revision van de uiteindelijke ps4 chip. De chip zelf ondersteunt in feite alle nodige hardware counters en debugging functionaliteit. Het compilen gebeurt op de main pc, en dan stuur je de executable over en zet je een filepath op je main pc zodat resources via het netwerk geladen kunnen worden" Dus sterker nog, je kan een PS4 game niet eens in een windowsomgeving draaien want dat is niet compatibel. (Voor de X1 geldt dat misschien niet, gezien Microsoft waarschijnlijk veel meer gebruik maakt van DirectX libraries die ook op PC's gewoon kunnen werken). Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ga ergens volgend jaar ook eens een nieuwe PC samenstellen, maar de nieuwe consoles (voor mij dus de PS4) heeft die noodzaak een stuk kleiner gemaakt.
||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Consoles hebben trouwens ook configuraties, een OS en verschillende soorten geheugen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vandaar ook mijn keuze voor de WiiU, als het zover komt. De enige reden dat ik een console zou kopen is voor exclusives, en de enige exclusive die ik -echt- graag wil hebben is Smash Bros. |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Of bedoel je consoles onderling? Dan verschilt het alsnog minder dan twee willekeurige PCs, al helemaal met de X1 en de PS4 gezien dat beiden X64 architecturen zijn voor het eerst. Citaat:
Als je dus gelijkwaardige consumentencomponenten zou kopen van +- 8 jaar oud krijg je niet dezelfde prestaties als wat men uit de PS3 of X360 kan krijgen. Citaat:
En dat zou goed kunnen; de X1 is zelfs nog meer een PC dan de de PS4. Laat niet weg dat het grafisch gewoon is wat we kunnen verwachten, want zo apart was het niet. Citaat:
![]()
||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
Ik was een PC-gamer, maar nu al drie jaar overgeschakeld op PS3 wegens kapotte pc en een gebroken been (makkelijker gamen voor tv dan aan de pc, als je je been omhoog moet houden).
Voor shooters blijft PC toch de allerbeste, maar voor 't overige: geef mij maar PS3 en bij uitbreiding PS4: ik vind de controller toch net iets handiger. En de specs uiteraard.
|
<shrugs>
De enige reden waarom ze het veranderen is niet omdat ze de feedback waarderen (ze hebben vanaf het begin van dit verhaal vrij duidelijk gemaakt dat ze daar geen fuck om geven - 'deal with it') maar omdat ze eindelijk inzagen dat ze gewoon vrijwel niks gingen verkopen en dat niemand op hun console zat te wachten in de huidige vorm. Aan de ene kant is het natuurlijk fijn dat ze het aanpassen, aan de andere kant is het een zwaktebod en blijkt dat ze zelf ook niet geloven dat het écht een betere gebruikerservaring zou zijn, ze willen gewoon meer geld. Ik ben daarom ook een beetje bang voor wat ze bij de volgende console gaan doen als mensen deze toch nu weer gaan kopen, want ze kunnen altijd weer de "oh nee, grapje" kaart spelen als ze er toch niet mee weg komen.
|
Verwijderd
|
stel je bent developer, en je hebt de keus om een game op de xbox of op de ps4 uit te laten komen.
even er van uitgaande dat je geen games kon delen op de xbox one op xbox natuurlijk! op ps4 kan het zomaar zijn dat 3 mensen het spelen via game mania of gamestop ofzo! meer winst en fuck de consumer |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar het probleem zit dus in mensen DWINGEN hun games als een service (of abonnement) te beschouwen, en dat wringt behoorlijk, zeker als daar hele strenge DRM bij komt kijken.
||
Citaat:
Oh well, ik vrees voor de toekomst.
||
Voor degenen die dit jaar van plan waren een Xbox One te kopen in Nederland; helaas.
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Jongens en meisjes, er is een nieuwe Nintendo Carn | 16 | 23-10-2016 11:40 | |
Onzin |
E3 2013 topic! Carn | 110 | 19-09-2015 15:30 | |
De Kantine |
Criminele plegingen tegen de Nederlandse taal (en andere talen). #8 fizzle-fluffy | 500 | 17-06-2013 14:00 |