Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2013, 21:26
Verwijderd
Ik ben heel erg bang om geld uit te geven, terwijl ik gewoon genoeg geld heb om dingen te kopen. Ik raak een soort van gestresst als ik veel geld uit geef.

Ik wil bijvoorbeeld boven de €100,- blijven op me rekening en als ik daar in de buurt kom geef ik gewoon een maand niks uit terwijl ik wel gewoon leuke dingen wil kopen, maar aan de andere kant staat het gewoon op de bank en heb ik er dus toch niks aan.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2013, 22:00
student613
student613 is offline
Wat is de reden dat je hier bant voor bent?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2013, 06:45
hookee
hookee is offline
I.p.v. de rekening op "nul" als uitgangspunt hou jij de rekening op honderd. Lijkt me een heel gezonde instelling. Maar blijkbaar geef je tòch elke maand zóveel uit dat je weer terugvalt op die 100, dus zó bang om geld uit te geven ben je niet.
Probeer er echter niet gestresst van te raken als je in de buurt komt, dat kan bijvoorbeeld vervelend uitpakken als je bijvoorbeeld op een date gaat.
Als je het vooruitzicht hebt dat je volgende week/maand weer boven de 100 komt, mag je best even "over de grens".
Daarnaast mag je ook best sparen, voor iets groters, voor de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2013, 08:10
huntingyade
huntingyade is offline
niks mis mee om de grens inderdaad daar te stellen. op die manier heb je wel altijd geld voor iets wat meer onverwachts is en wat duurder.

en verder wat hookee zegt is eigenlijk wel het beste. zo hou je toch je grens maar ga je er iets flexibeler mee om.
Oud 21-06-2013, 09:37
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Je kunt ook voor je zelf zorgen dat je een speciale 'leuke dingen doen'-rekening opent. Als je bijv. 10 euro op je rekening krijgt, zet je bijvoorbeeld 4 euro op je spaarrekening, 3 euro op je gewone rekening en 3 euro op je 'leuke dingen doen'-rekening. Dat is dan gewoon om vrij uit te geven. Je hebt gezorgd dat je altijd wat achter de hand hebt, maar je weet ook dat je dan echt een potje hebt dat je voor leuke dingen kunt besteden. Zo leer je 'geld uitgeven'. En uitgeven betekent niet meteen dat je te veel uitgeeft, daar voorkom je wel, dat zit al zo in je. Succes!
Oud 08-07-2013, 09:34
lanastar
lanastar is offline
Ik heb zelf een rekening met een pinpas, een lopende rekening dus, en een spaarrekening.

Op beide krijg ik per week 5 euro, als ik iets koop doe ik dat van mijn lopende rekening, als er meer dan 100 op mijn lopende staat haal ik er wat af tot er 40 opstaat,en doe ik de rest naar mijn spaar.

Miss kun jij dat ook doen.
Oud 08-07-2013, 14:29
Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Ik heb zelf een rekening met een pinpas, een lopende rekening dus, en een spaarrekening.

Op beide krijg ik per week 5 euro, als ik iets koop doe ik dat van mijn lopende rekening, als er meer dan 100 op mijn lopende staat haal ik er wat af tot er 40 opstaat,en doe ik de rest naar mijn spaar.

Miss kun jij dat ook doen.
Dit lijkt me idd een goede, misschien ga ik deze ook wel volgen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten