Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2013, 19:40
Silvano08
Silvano08 is offline
Enige tips om een beetje goed te vallen bij de studentenhuisbewoners zodat je een goede kans maakt? Of hebben we alleen het cliché "gewoon jezelf zijn"?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2013, 09:27
Ieke
Ieke is offline
Er zit anders wel iets in dat cliché. Je moet met die mensen in 1 huis wonen, dus is het wel prettig als het klikt en er een beetje hetzelfde over dingen gedacht wordt. Zit je als feestbeest in een huis vol mensen die het liefste een rustig huis met regelmaat zitten, of als enorm net iemand bij een aantal sloddervossen, dan gaat het natuurlijk botsen.
In die zin is jezelf zijn toch wel een goed idee. Het is wel belangrijk dat het een beetje klikt als je gewoon jezelf bent, je kan thuis niet altijd een masker opzetten. Op veel onderling gezeik omdat het niet bij elkaar past zit je waarschijnlijk ook niet te wachten.

Laatst gewijzigd op 27-06-2013 om 13:18. Reden: Rare zin.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 11:43
highplaces
highplaces is offline
Ik vind 't maar niets, dat hospiteren.
Oud 27-06-2013, 12:13
Verwijderd
Je gaat liever in een willekeurig huis wonen en ziet achteraf wel of het klikt? Ik snap dat het voor onzekere mensen vervelend kan zijn, en voor mensen die niet rationeel kunnen nadenken is een afwijzing een persoonlijk drama, maar als je even iets verder nadenkt is het eigenlijk een prima systeem, zoals Ieke al uitlegt is het gewoon erg fijn als iedereen in een huis een beetje hetzelfde over bepaalde zaken denkt.

OT: studentenhuizen verschillen onderling natuurlijk heel erg. Generieke tips zijn bijna niet te geven. Er zijn op dit forum veel mensen die het meenemen van een kleinigheid (flesje wijn, wat bier, iets lekkers te eten) zwaar slijmballerig en reden tot afwijzen vinden, maar ik vond het juist altijd wel een goed teken en een beetje standaard beleefdheid/opgevoedheid.

In het algemeen: neem je moeder niet mee op hospiteeravond. Eigenlijk, neem niemand mee. Het komt onzeker over en het is lastiger voor de bewoners om een beeld van jou alleen te krijgen. Veel meer tips dan dat heb ik niet, want ieder huis is weer heel anders.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2013, 18:46
Tink*
Tink* is offline
Ik vind het ook altijd weer een groot verschil tussen een hospiteerborrel met nog X anderen dan als je gewoon om de beurt langsgaat bij de bewoners om te zien of het klikt. Dat ze je willen zien is logisch, je wil liever niet iemand in je huis met wie het totaal niet klikt. Op zo'n grote borrel loop je het risico al snel in de schaduw te zitten van anderen en is het soms lastig goed uit de verf te komen. Vooral als je een wat rustiger type bent en je wordt overschreeuwd door aanwezige mensen. Maar goed, dan ga je je ook afvragen of je daar dan wilt wonen als de bewoners dat aanspreekt.

Jezelf zijn is het beste idd. En of je bij het huis past is soms ook al redelijk op te maken uit de advertentie. Althans toen ik nog in een studentenhuis woonde zorgden we altijd voor een goede advertentie die het juiste soort mensen trok. En dan konden we ze later ook nog beoordelen terwijl ze langskwamen, heel handig.
Oud 01-07-2013, 19:04
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik vind het vaak heel saai als er een nieuwe huisgenoot moet worden gezocht. Na 5 gesprekken met potentiële huisgenoten op een avond heb ik vaak geen zin meer en begin ik melig te worden. Ik denk dat het je stiekem wel een streepje voor geeft als je iets lekkers meeneemt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2013, 12:32
Silvano08
Silvano08 is offline
Nou, bedankt voor alle adviezen. Meeste opgevolgd, behalve dat meenemen van iets lekker. Ik dacht toch dat ze dan zouden denken dat ik met mezelf en mijn persoonlijkheid niet genoeg bij hen in de smaak zou vallen. Maar, in ieder geval, het waren 3 succesvolle kamerzoekavonden: alle drie keer uitgenodigd voor een tweede afspraak, of meteen de kamer aangeboden gekregen. Nu wordt het dus even kijken welke ik kies, leuk dat je nu de luxepositie na je toegeschoven krijgt .
Met citaat reageren
Oud 08-07-2013, 09:07
Verwijderd
Voor in het algemeen: bij ons werkt iets lekkers geven echt niet voor je. Het is leuk, wij vinden t chill, maar het boeit ons geen flikker verder, want wij zoeken degene die het beste bij ons past. Als je goed in ons huis past, dan pas je daar ook wel zonder dat je een fles wijn mee hebt genomen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2013, 08:28
Verwijderd
In mn oude studentenhuis deden we het altijd zoals het op de standaard zuipavonden er ook aan toe gaat. Iedereen tegelijk uitnodigen en borrelen maar. Diegene die het meeste opvalt bij iedereen is meestal t leukst
Met citaat reageren
Oud 06-08-2013, 18:21
Silvano08
Silvano08 is offline
Da's inderdaad erg belangrijk; opvallen. Dus niet als een zak of een kastplantje er maar bij zitten, maar actief bezig zijn en laten zien dat je die kamer graag wilt.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 14:28
Verwijderd
Gewoon veel zuipen was t toch?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 09:43
Oezem
Oezem is offline
Het verschilt heel erg per huis, wij zijn juist niet op zoek naar iemand die veel uitgaat en drinkt.
Oud 08-08-2013, 12:04
Verwijderd
Suf.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 12:04
Verwijderd
Nee grapje, logisch, elk huis is weer anders.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 22:15
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Suf.
Oud 09-08-2013, 11:03
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Gewoon veel zuipen was t toch?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 12:27
Miekje*
Miekje* is offline
Blijf even serieus, jongens
Oud 09-08-2013, 14:14
Verwijderd
Ik was serieus hoor. Maar dat ligt misschien ook wel aan de huizen die ik heb bezocht.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 16:57
Verwijderd
Duidelijk . Ik heb het nog nooit gehoord of meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 15:06
Verwijderd
Beetje riet-atjes nemen en zo snel mogelijk 15(?) shotjes nemen en voila, een kamer.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 15:14
Verwijderd
Ik heb nog nooit van zoiets achterlijks gehoord . Ik zou ook niet het idee hebben dat die mensen serieus met hun studie bezig zijn, als ze alleen geïnteresseerd zijn in hoe goed iemand kan zuipen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 15:23
Verwijderd
Je kunt toch prima zowel serieus met je studie bezig zijn als zuipen? Work hard play hard
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 15:36
Verwijderd
Gaat meestal niet zo denderend samen in mijn ervaring. Bovendien wil je bij hospiteren neem ik aan liever weten of je geen psycho (die goed kan zuipen) in huis haalt, maar gewoon iemand die een beetje in het huis past. Maar goed, als je als huis zoveel waarde hecht aan zuipen, tsja, dan is het vast een effectieve methode.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 15:43
Verwijderd
De laatste keer dat ik hospiteerde was bij een huis van een vereniging, die gingen eigenlijk gewoon een avondje zuipen en dan deed je mee aan zo'n 'normale' avond. Best prima manier toch? In wat voor een huis woon jij dan? (Alsin veel mensen lid, woonkamer, etc)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 15:54
Verwijderd
In een heel normaal huis. Wij zijn met 16, heel actief, van verschillende verenigingen. Doorsnee kun je wel zeggen. Allemaal wel serieus bezig met studeren. Overigens zijn de mensen in verenigingshuizen hier toch niet echt de mensen die ik onder serieuze studenten schaar .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2013, 16:14
Verwijderd
Ok, 16 is wel veel trouwens zeg.. In welke stad?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2013, 13:27
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Volgens mij hebben hier wat teveel mensen Feuten gekeken haha.
Oud 12-08-2013, 13:49
Verwijderd
Bizar dat je niet serieus zou kunnen studeren en tegelijkertijd zuipstudent zijn hahaha
Met citaat reageren
Oud 12-08-2013, 16:26
Verwijderd
Ja heel vreemd idee inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2013, 18:51
Silvano08
Silvano08 is offline
Bij de tweede afspraak werd ik overigens ook gewoon de stad ingenomen, en aan het einde van de avond de studentenkroeg. En dan kun je het al raden. Weet trouwens niet of dat meegewogen heeft bij de beslissing die ze namen (welke niet positief was, jammer genoeg.. ).
Met citaat reageren
Oud 12-08-2013, 20:02
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Het idee dat degene die het beste kan zuipen de kamer krijgt. Wellicht ergens, maar zeker geen standaard. En keihard zuipen, als een paar biertjes per avond keihard zuipen is kan je daarnaast nog best studeren.
Oud 12-08-2013, 21:11
Verwijderd
En als heel veel bier op sommige avonden keihard zuipen is? 3x in de week ofzo? Dan niet?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2013, 10:01
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ligt aan de studie maar ik denk dat het mogelijk is voor sommige mensen haha
Oud 13-08-2013, 10:55
Miekje*
Miekje* is offline
Blijf even ontopic, jongens! Over de hoeveelheid bier die je per week als student wegstouwt kun je ook pmmen.
Reageren

Regels voor berichten