Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2013, 11:54
Secreet
Secreet is offline
Een Amerikaanse jobsite maakt jaarlijks een overzicht van de vreemdste sollicitatievragen die kandidaten voorgeschoteld kregen. Alsof een sollicitatiegesprek op zich al niet stresserend genoeg is …

OVERZICHT: 20 bizarre sollicitatievragen
1.Hoeveel koeien telt Canada? (Gevraagd bij Google)
2.Een pinguïn komt zo meteen binnen met een sombrero op zijn hoofd. Wat zegt hij en waarom is hij hier? (Gevraagd bij Clark Construction Group, een van de grootste bouwbedrijven in de VS)
3.Welke liedjes beschrijven het best jouw werkethiek? (Gevraagd bij Dell)
4.Jeff Bezos (de oprichter van Amazon) wandelt je kantoor binnen en zegt dat je een miljoen dollar krijgt om je beste idee te lanceren. Welk idee stel je voor? (Gevraagd bij Amazon)
5.Waar denk je aan als je alleen in de auto zit? (Gevraagd bij het onderzoeksbureau Gallup)
6.Hoe zou je jouw geheugen beoordelen? (Gevraagd bij hotelketen Marriott)
7.Som drie Nobelprijswinnaars op. (Gevraagd bij softwarebedrijf BenefitsCONNECT)
8.We worden bij jouw thuis uitgenodigd om te komen eten. Wat maak je klaar? (Gevraagd bij winkelketen Trader Joe's)
9.Hoe zouden mensen met elkaar communiceren in een perfecte wereld? (Gevraagd bij softwarebedrijf Novell)
10.Hoe maak je een broodje tonijn klaar? (Gevraagd bij consultancybedrijf Astron Consulting)
11.Mijn vrouw en ik gaan op vakantie, welke plaats kan je ons aanbevelen? (Gevraagd bij audit- en adviesbureau PricewaterhouseCoopers)
12.Schat hoeveel ramen er zijn in New York. (Gevraagd bij advieskantoor Bain & Company)
13.Bereken de hoek van de twee klokwijzers wanneer die 11u50 aangeven. (Gevraagd bij Bank of America)
14.Heb je ooit een pen gestolen op het werk? (Gevraagd bij applicatieontwikkelaar Jiffy Software)
15.Kies twee beroemdheden uit als ouders. (Gevraagd bij kledingwinkel Urban Outfitters)
16.Welk keukengerei zou je graag zijn? (Gevraagd bij telecombedrijf Bandwidth.com)
17.Als je je gsm op stil hebt gezet, maar deze begint toch luid te rinkelen, welke verklaring zou je me geven? (Gevraagd bij Kimberly-Clark, producent van onder meer Kleenex zakdoekjes, Scott toiletpapier, Huggies luiers …)
18.Op een schaal van één tot tien, welke score zou je mij geven als interviewer? (Gevraagd bij voedingsgigant Kraft Foods)
19.Als je iemand anders zou kunnen zijn, wie zou je kiezen? (Gevraagd bij softwarebedrijf Salesforce.com)
20.Welke instructies zou je aan iemand geven om een omelet te bakken? (Gevraagd bij dierenwinkelketen Petco)
Oud 03-07-2013, 14:27
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Hartstikke grappig lijstje maar wat is het doel van dit topic?
Oud 04-07-2013, 08:57
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het topic kan een doel krijgen als je er de vraag bij stelt: wat is de raarste vraag op een sollicitatie die jou gesteld is?

Ik vind sommige van die vragen nog wel te doen overigens, maar die derde over die liedjes. Ik zou echt alleen aan dat liedje van 'Working 9 to 5' kunnen denken en dat moet je natuurlijk nooit antwoorden
Oud 04-07-2013, 09:46
igfy
igfy is offline
Sommige vragen staan ertussen om je algemene kennis te testen, en sommige (denk ik) om te kijken hoe je omgaat met onverwachte vragen.

Met de onverwachte vragen zoals wat ik zou koken als zij zouden komen eten zou ik nog wel iets kunnen, maar ik zou bijvoorbeeld niet weten hoeveel schapen er in Canada zijn.

Zelf heb ik op een sollicitatie ooit eens een presentatie van 10 minuten moeten geven over wie ik ben, wie of wat mij motiveert, en waarom ik voor hun geschikt was. Ik kreeg dit een dag voor het gesprek te horen (zal dus ook wel zijn geweest om de druk op te voeren).
Oud 04-07-2013, 11:53
Verwijderd
Die van Google zou natuurlijk een goeie vraag vooraf zijn om te kijken hoe goed je met Google bent

En daar kun je ook ter plekke natuurlijk op antwoorden met 'Mag ik dat even Googlen?'
Met citaat reageren
Oud 04-07-2013, 11:56
Verwijderd
En die van de dierenwinkel vind ik ook niet slecht eigenlijk om te kijken hoe ver je wil gaan in uitleg. Als je zegt 'eieren klutsen en in de pan smijten' dan ga je misschien tegen iemand zeggen 'vlooienpoeder op de vacht strooien' terwijl iemand misschien duidelijkere instructies nodig heeft als hij iets nog nooit heeft gedaan. Als je verwacht dat iemand weet hoe ze eieren moeten breken, dan sla je een stuk over, als je er van uit gaat dat de persoon niets weet, geef je een betere uitleg, wat bij een dierenwinkel goed is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten