Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2013, 20:13
Thisthepartofme
Thisthepartofme is offline
Hallo,

Ik ben een meid van 16 jaar en ik heb dit probleem al sinds mijn dertiende. Ik heb geen idee hoe het is begonnen maar: Toen ik 13 was begonnen mijn borsten eindelijk te groeien, maar op de een of andere manier ontstonden er soort van gaatjes en scheurtjes in mijn tepels. Ze zijn raar van vorm, gezwollen en groot (denk ik). Daaruit lekte dus vet. Ik moest altijd wc-papier ofzo op ze plakken, zodat dat ''vet'' niet opdroogde (en daardoor aan mijn hemd vastkleefde). Dus dat papier stopte de lek, totdat ik weer ging douchen. Ik heb dit nog nooit aan iemand vertelt, omdat ik me ervoor schaam.

Het is irritant: ik moet constant na het douchen papier vervangen, en soms lekt het er doorheen. Maar mijn cup is nog steeds A. Op deze manier gaan ze nooit groeien, als zetelkens vet blijen verliezen.

Zal ik naar de huisarts gaan? Ik schaam me dood. Wat kan zij er dan aan doen? Ik heb gedacht aan operatie: ze dichtnaaien ofzo iets?

Zo kan ik geen kinderen krijgen, maar ik hoef ze ook niet.

Wat denken jullie?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2013, 20:26
Verwijderd
Ga naar je huisarts
Met citaat reageren
Oud 14-07-2013, 22:02
Pluis
Pluis is offline
Dat is geen vet maar vocht en je moet er zeker mee naar de dokter want zoiets kan wijzen op een hormonaal probleem.
Oud 14-07-2013, 22:32
London
London is offline
Wacht even hoor...
Je zegt als je ze laat "dichtnaaien" kan je geen kinderen krijgen, maar sinds wanneer heeft kinderen krijgen ook maar iets te maken met dichtgenaaide tetten? O_o
Met citaat reageren
Oud 15-07-2013, 07:19
Ieke
Ieke is offline
Naar je huisarts. Je hoeft je echt niet te schamen en ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar je huisarts heeft al zoveel lichamen en dingen gezien, die vind het echt niet raar.
Het kan zijn dat je wordt doorgestuurd. Ik kan niet beoordelen van deze afstand of het een huidprobleem is of iets hormonaals. Bij beide kan het zijn dat je wordt doorverwezen, vermoedelijk dermatoloog of kinderarts als dat zo is.
Het is echt beter even te laten kijken, dan kan er iets mee. Je mag ook altijd zeggen dat je het eng of naar vind. Dan kan je huisarts er rekening mee houden. Succes!
Oud 15-07-2013, 10:30
JVV079
JVV079 is offline
Citaat:
Wacht even hoor...
Je zegt als je ze laat "dichtnaaien" kan je geen kinderen krijgen, maar sinds wanneer heeft kinderen krijgen ook maar iets te maken met dichtgenaaide tetten? O_o

Ik denk dat ze bedoelt dat ze dan geen borstvoeding kan geven. Of dat ze zich er zo voor schaamt en dat haar vriend geen sex wilt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2013, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Ga naar je huisarts
Citaat:
Wacht even hoor...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 23:05
tomska
tomska is offline
Citaat:
Ik denk dat ze bedoelt dat ze dan geen borstvoeding kan geven. Of dat ze zich er zo voor schaamt en dat haar vriend geen sex wilt ofzo.
je hebt toch niet perse als vrouw zijnde borsten nodig om je kind te voedden dacht ik??
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 23:31
Naimin
Naimin is offline
Citaat:
je hebt toch niet perse als vrouw zijnde borsten nodig om je kind te voedden dacht ik??
Olvarit en die melk uit die reclames die nergens op slaan.
Daar kom je al een heel eind mee

En ja, huisarts.
Oud 18-07-2013, 07:24
Verwijderd
Citaat:
in elk geval geen grote borsten, het gaat erom dat er melkklieren zitten, niet hoeveel vet erin zit; en voor melkklieren is een AA'tje genoeg. Sterker nog, erg grote borsten drukken de neus van het kind dicht tijdens het drinken en moet je dus steeds aan de kant houden.

Maar TS, vocht (of vettige vloeistof) uit je tepels is inderdaad iets dat echt verder uitgezocht moet worden, dus ga er mee naar je huisarts!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten