Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2013, 21:10
NobodyEpix
NobodyEpix is offline
hallo ,

Ik ben een 19-jarige man uit belgie en zit toch met een probleem die me zwaar op de maag ligt . Ik heb sinds het 6de leerjaar (een goeie 7 jaar geleden dus) geen vriendin meer gehad, nu de enkele relatie die ik had (in het 6de dus) was een aan-uit relatie met een meisje waar ik smoorverliefd op was maar zei me enkel gebruikte om een andere jongen mee jaloers te maken (had dit door nadat onze laatste relatie gedaan was) . En sindsdien ben ik verschrikkelijk shuw van vreemde mensen (ik spreek bijna nooit met ze totdat ik ze heel goed begin te kennen dus zo'n 2-3 maanden) en ga ook nooit uit wegens ik geen vrienden heb die dicht in de buurt van mij wonen en ikzelf ben al niet een geweldig grote uitgaander. Wat ik wel doe is dag en nacht online gamen (bf3, mmorpg's) maar ja daaruit zal ik ook niet echt een meisje tegenkomen , ik ga enkel van m'n pc als ik moet gaan werken,eten,douchen en slapen (normale dingen dus). Hebben jullie enkele oplossingen hoe ik ook wat geluk in m'n leven kan krijgen

Vriendelijke groeten

NobodyEpix
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2013, 21:27
Elin3
Elin3 is offline
Je bent 19 dus je krijgt vast nog wel kansen zat met de meiden. Maar dan moet je inderdaad wel achter je computer vandaan komen en met meiden in contact komen. Je zou kunnen overwegen om bij een (sport)vereniging te gaan om wat nieuwe mensen te leren kennen.

Maar belangrijker nog, besef dat je geen meiden nodig hebt om geluk in je leven te krijgen. Je moet dingen doen waar jij gelukkig van wordt. Als dat gamen is moet je daar lekker van genieten. Het is prima om eens uit je gewone ritme te breken en met andere mensen in contact te komen, maar houdt jezelf niet voor dat dat de enige manier is om gelukkig te worden
Oud 07-08-2013, 21:32
NobodyEpix
NobodyEpix is offline
dit is dus een probleem voor mij , ik wil niet in een sportvereniging vanwege enkele redenen

1) ik ben te mensen shuw , k heb het al eens geprobeert in een boogschietclub maar dat lukte me maar 3 weken (elke zondag moest ik gaan)

2) ik zit liever achter m'n pc te gamen (vanwege ik daar toch iets van een sociaal leven in heb)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 21:36
Elin3
Elin3 is offline
Als je echt zo schuw bent voor mensen is dat toch juist iets om aan te werken? Misschien samen met een psycholoog als je het alleen niet aandurft/ aankan. Dat is nu je nog jong bent een stuk makkelijker dan over een paar jaar wanneer die schuwheid waarschijnlijk allen nog maar erger is geworden...
Oud 08-08-2013, 11:56
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
dit is dus een probleem voor mij , ik wil niet in een sportvereniging vanwege enkele redenen

1) ik ben te mensen shuw , k heb het al eens geprobeert in een boogschietclub maar dat lukte me maar 3 weken (elke zondag moest ik gaan)

2) ik zit liever achter m'n pc te gamen (vanwege ik daar toch iets van een sociaal leven in heb)
Deze redenen zijn juist redenen om WEL bij een sportclub oid te gaan, geef jezelf een schop onder je kont en ga eens wat doen
Oud 09-08-2013, 04:39
hookee
hookee is offline
Citaat:

Even vertaald naar iemand die zichzelf te dik vindt en dunner wil zijn:
1) Ik hou niet van gezond eten, ik heb eens wat sla geprobeerd maar dat kreeg ik niet doorgeslikt (elke dag moest ik het eten)
2) Ik eet liever hamburgers met veel mayonaise (daar zit ook een plakje tomaat bij)

Als je mensenschuw bent, waarom wil je dan toch een meisje? (het schijnen namelijk ook mensen te zijn) Om ermee online te gamen, omdat dat zo hoort, omdat iedereen dat heeft?

Hang eens wat rond bij de wachtkamer van de psycholoog, daar vind je misschien vrouwelijke lotgenoten.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 08:33
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ehh, tja. Minder gamen dan hè. Of zoals de echte players chickies op internet scoren.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 00:42
Verwijderd
je bent 19, ik zou aannemen dat je studeert maar dat is denk ik niet het geval? En als niet ga dan iets studeren je leert iets wat je leuk vind en je ontmoet mensen, leert weer de samenleving in te komen. School is niet alleen voor theorie leren, het is ook een voorbereiding op het maatschappelijk leven.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 15:53
Verwijderd
Citaat:
hallo ,

Ik ben een 19-jarige man uit belgie en zit toch met een probleem die me zwaar op de maag ligt . Ik heb sinds het 6de leerjaar (een goeie 7 jaar geleden dus) geen vriendin meer gehad, nu de enkele relatie die ik had (in het 6de dus) was een aan-uit relatie met een meisje waar ik smoorverliefd op was maar zei me enkel gebruikte om een andere jongen mee jaloers te maken (had dit door nadat onze laatste relatie gedaan was) . En sindsdien ben ik verschrikkelijk shuw van vreemde mensen (ik spreek bijna nooit met ze totdat ik ze heel goed begin te kennen dus zo'n 2-3 maanden)
Meisjes zijn ook mensen. En hoe kan je ooit mensen heel goed leren kennen als je bijna nooit met ze spreekt?

Citaat:
en ga ook nooit uit wegens ik geen vrienden heb die dicht in de buurt van mij wonen en ikzelf ben al niet een geweldig grote uitgaander.
Dat hoeft geen belemmering te zijn. Je kan ook uitgaan met vrienden die ver weg wonen.

Maar goed, als je niet van uitgaan houdt, dan doe je dat toch niet? Het is niet nodig voor het vinden van een vriendin. Er zijn wel meer mensen die niet/amper uitgaan.

Citaat:
Wat ik wel doe is dag en nacht online gamen (bf3, mmorpg's) maar ja daaruit zal ik ook niet echt een meisje tegenkomen , ik ga enkel van m'n pc als ik moet gaan werken,eten,douchen en slapen (normale dingen dus). Hebben jullie enkele oplossingen hoe ik ook wat geluk in m'n leven kan krijgen

Vriendelijke groeten

NobodyEpix
Waarom game je zoveel? Word je er gelukkiger van?

Gamen is op zich geen probleem, maar als je zoveel gamet dat je sociale leven verdwijnt, is het wel een probleem. Je kon het boogschieten niet volhouden omdat je daardoor elke zondag even niet kon gamen? Hoe kan iets een gewone, gezonde hobby zijn als je daarbuiten niets vol kan houden doordat je wil gamen?

Misschien moet je dat eens aanpakken. Zoek hulp. Alsin, ga naar een psycholoog, vind therapie. Probeer een normaal leven te vinden. Die vriendin komt dan vanzelf ooit wel. Maar zo... Als je al geen tijd vrij kan maken voor eens per week handboogschieten, hoe denk je dan een normale relatie te gaan onderhouden?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 20:01
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Gamen is tof, en ergens naar toe gaan is een hassle. Immers is 20 minuten reizen vrij lang aangezien je in die tijd best wat noobs kan pownen. Toch is het wel zo dat als je ergens bent geweest met vrienden en bij terugkomst niet weer je pc aan zet maar na je bios/feestje/terrasje/weetikhet naar bed gaat je toch met een meer tevreden gevoel in bed ligt. Je hersenen waarderen nu eenmaal sociale interactie. Dat doen ze in het echt meer dat wanneer het via chat verloopt.

Worst case heb je het niet echt naar je zin, maar dan ben je er tenminste uit geweest. Ik ben wel eens stad in geweest met een vriendin, geen reet te doen. We waren met 30 minuten weer thuis. Maar ach, toch even de stad in geweest, buiten geweest, met elkaar gepraat en toen thuis nog maar even drankje gedaan met z'n 2en.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2013, 12:15
Verwijderd
Via gamen leer je niet leuke meiden kennen uit je buurt. Probeer over je schuwheid heen te komen, probeer open te zijn en ga ervoor! Ik weet dat ik dit makkelijk zeg en dat het moeilijk is om het ook echt te doen, maar ga bijv op voetbal ofzo, wordt trainer van een damesteam idk. Je kan altijd nog gamen dus probeer iets te doen waar je echt sociaal bezig MOET zijn. Wat voor werk doe je?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2013, 00:37
NobodyEpix
NobodyEpix is offline
ikzelf ben vrachtwagenchauffeur die gasolie bij mensen rondbrengt , dus dat helpt me al een beetje met het schuw zijn voor mensen , sinds ik daar moet praten met anderen , ik begin het all minder erg te vinden als mensen bij me komen staan terwijl ik sta te lossen om een praatje te slaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten