Advertentie | |
|
![]() |
|
Dit zijn eigenlijk geen stellingen te noemen, dit zijn keiharde vooroordelen die eigenlijk nergens op gebaseerd zijn. Maar ik zal toch per "stelling" reageren waarom ik het er al dan wel niet mee oneens ben.
1. Mannelijke balletdansers, verplegers en kappers zijn homoseksueel. Zeker niet! Je beroep houdt niet op deze manier verband met je geaardheid. 2. Alle homo’s zijn modebewust. Niet meer of minder dan hetero's. 3. Homoseksualiteit komt door de opvoeding. Het is dus aangeleerd. Dat is niet het geval, ik ken zowel homo's die in de opvoeding daarin heel vrij gelaten zijn als homo's die heel mannelijk of zelfs met het idee dat homoseksualiteit slecht is opgevoed zijn. 4. Homoseksualiteit is te genezen. Het is geen ziekte en dus ook niet te genezen. Vergelijk het met een hetero die verliefd is, die kan je toch ook niet "genezen" van zijn of haar verliefdheid of aantrekkingskracht tot een ander? 5. Alle homo’s zijn lieve, aardige, attente jongens. Niet meer of minder dan hetero's. 6. Je herkent homoseksuelen snel aan hun gedrag. Homo’s gedragen zich vrouwelijk en lesbiennes gedragen zich mannelijk. Als je het weet zou je een verband kunnen leggen, maar je kunt iemand op basis van zijn of haar gedrag niet de stempel homoseksueel opdrukken.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen Gatara | 174 | 27-03-2004 21:52 |