Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2013, 22:39
mboscholier
mboscholier is offline
heey,

ik ben sinds een paar dagen wss achter dat ik bi ben. ik weet niet precies wat ik nu moet gaan doen. een beste vriend die weet dat ik wss bi ben en accepteert het ook maar ik durf er verder niemand te vertellen speciaal mijn ouders niet die blijven dan maar doorzeiken over dat het okee is en je er open voor moet staan enz dat is echt niet prettig en vrij irritant. verder ga ik nooit uit ofz dus heb niet zo veel verstand van gesprekken voeren met andere jongens/meiden. weet iemand waar je zonder je te schamen of wat dan ook met mensen via internet kan praten hierover. Help me please ;$$$
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2013, 22:55
Verwijderd
Omegle zou in jouw geval zeker helpen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2013, 08:03
Verwijderd
Je durft het je ouders niet te vertellen omdat je bang bent dat ze gaan zeggen dat het oké is? Huh. Die angst kende ik nog niet.

Maargoed, tot je een relatie met een jongen krijgt hoef je het natuurlijk niemand te vertellen, behalve als je een relatie met een meisje krijgt aan dat meisje.

Er zijn veel websites voor jongeren om over hun geaardheid te praten maar ik heb geen ervaring welke ook goed zijn. Ik heb wel goede dingen gehoord over expreszo.nl.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2013, 11:11
Sense Infolijn
Sense Infolijn is offline
Citaat:
heey,

ik ben sinds een paar dagen wss achter dat ik bi ben. ik weet niet precies wat ik nu moet gaan doen. een beste vriend die weet dat ik wss bi ben en accepteert het ook maar ik durf er verder niemand te vertellen speciaal mijn ouders niet die blijven dan maar doorzeiken over dat het okee is en je er open voor moet staan enz dat is echt niet prettig en vrij irritant. verder ga ik nooit uit ofz dus heb niet zo veel verstand van gesprekken voeren met andere jongens/meiden. weet iemand waar je zonder je te schamen of wat dan ook met mensen via internet kan praten hierover. Help me please ;$$$
@mboscholier
Als je wil kun je via de volgende weblink in contact komen met de jongerenafdeling van het COC Nederland: http://www.coc.nl/?s=jongeren
Het COC is de Nederlandse belangenvereniging voor lesbiennes, homo's, biseksuelen en transgenders. Er worden ook activiteiten voor jongeren georganiseerd. Misschien zit er voor jou iets bij en kom je zo in contact met gelijkgestemden
In elk geval goed om te lezen dat jouw inschatting van hoe je ouders met dit onderwerp om zullen gaan, positief is. Dat scheelt weer!

Succes. Sense Jan
Oud 07-10-2013, 17:45
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Je weet niet wat je moet doen? De vraag is nu wat wil je doen, en moet je uberhaupt iets doen? Het maakt vrij weinig uit wat je geaardheid is, behalve dat het voor jezelf fijn is dat je weet wat je voorkeur(en) is(/zijn). Ga er niet zoveel over stressen, want dat schiet niets op. Ik weet zelf al jaren dat ik meiden ook wel wat vind hebben. Ik lieg er niet over maar heb ook de behoefte niet om het van de daken te gaan gillen. Misschien moet je het niet vertellen, tot het onderwerp er toevallig over komt. Het is toch eigenlijk niet iets heel erg boeiends? Je bent niet ziek, je gaat er niet dood aan, het doet geen pijn. Ik zie het probleem eigenlijk niet. Als je hetero bent ga je dat toch ook niet aan iedereen vertellen? Oké, ik begrijp ook wel dat mensen er standaard van uit gaan dat iemand hetero is, maar toch.

Het is inderdaad misschien wel fijn om er met andere mensen over te kunnen praten. Of omegle een goeie site is betwijfel ik. Misschien dat Expreszo of coc wat fijner voor je is. Of wie weet vind je hier in 'contact gezocht' nog leuke jongens/meiden die met hetzelfde zitten.

Maar nogmaals, niet zo druk maken. Zie het dan maar als een luxe probleem: Meer mensen om uit te kiezen!
Succes!
Oud 07-10-2013, 18:01
Verwijderd
;$$$$$
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 22:39
mboscholier
mboscholier is offline
Citaat:
Je durft het je ouders niet te vertellen omdat je bang bent dat ze gaan zeggen dat het oké is? Huh. Die angst kende ik nog niet.

Maargoed, tot je een relatie met een jongen krijgt hoef je het natuurlijk niemand te vertellen, behalve als je een relatie met een meisje krijgt aan dat meisje.

Er zijn veel websites voor jongeren om over hun geaardheid te praten maar ik heb geen ervaring welke ook goed zijn. Ik heb wel goede dingen gehoord over expreszo.nl.
ja klinkt best weird nu ik het zo beetje teruglees maar bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat ze het wel accepteren maar ze gaan me dan anders behandelen en blijven maar doorzeiken over het onderwerp wat ik juist totaal niet wil...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 07:15
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Accepteer jij zelf dat je bi bent? Ik denk dat dat het probleem is en niet je ouders. Ga eens wat informatie halen uit de bieb (ouderwets) of van internet af en lees je eens in.

Dan zie je namelijk dat er verders niets verandert, behalve dat je op een persoon valt en niet op een geslacht.

Als je jezelf accepteert (en iedereen uit je vriendenkring) komt het allemaal prima in orde. Oh, en mensen die moeilijk doen zijn GEEN vrienden van je!

En anders behandelen... Ik zou persoonlijk een moord doen voor ouders die mij accepteren. Mijn moeder schaamt zich nog steeds voor haar dochter (spreekt het woord biseksueel uit alsof het een vloekwoord is) en mijn beiden ouders denken nog steeds dat het een fase is, omdat ik getrouwd ben met een man.
Oud 13-10-2013, 21:44
ravie
ravie is offline
hee ik d8 ook een tijd dat ik bi was, je moet gewoon eerst voor jezelf zeker weten wat het is wat je voelt? Is het puur lichamelijk of oook kwa gevoel? Want misschien ben je alleen lichamelijk nieuwsgierig en is het een fase.
je moet wel oppassen voor sommige mannen hier als je erover wil praten, want ik heb meegemaakt dat niet iedereen zegt wat die is hier.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 14:22
MimiBel
MimiBel is offline
Je moet gewoon eerst voor jezelf zeker weten wat het is wat je voelt? Is het puur lichamelijk of gewoon een gevoel? Want misschien ben je alleen lichamelijk nieuwsgierig en is het een fase.
Je moet wel oppassen voor sommige antwoorden, praat er met iemand over die meer weet…
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 14:42
bloodyb
bloodyb is offline
Je weet het dus sinds een paar dagen waarschijnlijk en je hebt het alleen aan je beste vriend verteld .Gun je zelf een paar maanden de tijd om aan het idee te wennen, vooral omdat je nog niet helemaal zeker weet of je wel bi bent(of he of ho). Ga eerst eens op die website van het COC of van Expreszo kijken. Als je wat zekerheid hebt over je geaardheid is het vroeg genoeg om er met anderen (zoals je ouders) over te praten.
Oud 04-11-2013, 22:29
TheHunter
TheHunter is offline
Ik weet niet hoe oud je bent, maar op een leeftijd van 14/15 schieten de zogenaamd biseksuele meisjes als paddenstoelen uit de grond, ik denk dat t gewoon een fase is.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 22:14
Jonas16
Jonas16 is offline
meld je aan op jongenout.com. Zitten allemaal homo-bi jongeren tot 18 enkel uit belgië en nederland.. werkt een beetje als fb daar vind je zeker mensen waar je mee kan praten!
Reageren

Regels voor berichten