Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2013, 19:50
Anoniemdusja123
Anoniemdusja123 is offline
Ja zoals de titel zegt.
ik ben 16 jaar en mijn vriendin is 17 maar sinds een maand voel ik wat voor iemand uit mijn klas...
ik ben met mijn vriendin inmiddels 2 jaar samen
ik weet niet of ik het durf uit te maken om met een andere meid verder te gaan
Ik heb het al een keer eerder bijna uitgemaakt maar toen belde zij me huilend op en ik kom maar niet zeggen dat ik bij haar weg wou. ik voel me dan zo'n gigantische klootzak
ik weet niet meer wat ik er mee aan moet alsjeblieft help me ik zit er erg mee...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2013, 20:01
Elin3
Elin3 is offline
Je moet geen relatie behouden omdat je vriendin anders "zielig" is. Het komt nog veel harder aan als je het uiteindelijk toch uitmaakt terwijl je al die tijd deed alsof er niks aan de hand was.

Als je echt wat voor iemand anders voelt is het "eerlijk" tegenover je vriendin om het uit te maken. Maar ga dan niet gelijk een nieuwe relatie aan met dit andere meisje (ga er ook niet niet vanuit dat dit lukt).
Oud 08-10-2013, 20:04
Anoniemdusja123
Ik weet dat zij mij ook leuk vind ( ze heeft me al eerder ''de liefde verklaard'' om zo even te noemen)
maar ik denk dat ik mijn vriendin niet in de ogen kan kijken als ik het uit maakt want dan begint ze te huilen ik kan er echt niet tegen... dankjewel voor je advies
Met citaat reageren
Oud 08-10-2013, 21:26
hookee
hookee is offline
Dat heet emotioneel gijzelen, wil je echt zo'n afhankelijke partner?.Overigens niet netjes van die andere, als die wist van je relatie. Wie gaat ze na jou vragen?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2013, 22:39
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dat heet emotioneel gijzelen, wil je echt zo'n afhankelijke partner?.Overigens niet netjes van die andere, als die wist van je relatie. Wie gaat ze na jou vragen?
Hier moest ik toch hard om lachen, waarom zou die ander een loyaliteit hebben aan zijn vriendin?

tgebeurt mij ook (vaker wel dan niet naar het schijnt) leuke vrouwen zitten vaak niet graag "alleen" en dus zitten ze in een relatie met een man die ze niet waardeert, loop je binnen en vuurwerk... goh ja dat zat je echt te plannen
Oud 09-10-2013, 07:01
Verwijderd
Tja, óf je maakt het uit met je vriendin en gaat voor meisje 2, óf je blijft bij je vriendin. Dat zijn je opties een beetje. Als je enige reden voor de tweede is dat het zo zielig is als ze gaat huilen, lijkt de eerste optie mij beter voor iedereen. Maar er kunnen ook betere redenen zijn om bij je vriendin te blijven, bijvoorbeeld als je echt van haar houdt en verwacht dat meisje 2 maar een tijdelijke bevlieging is. Ja of je gaat er twee relaties tegelijk op na houden, maar dát zou pas zielig voor je vriendin zijn, én niet eerlijk tegenover meisje 2, en een hoop gedoe voor jou, dus doe maar niet.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 09:34
bierkoning
bierkoning is offline
gewoon uitmaken en je gevoel volgen. dit is ook niks zo. succes
Oud 09-10-2013, 14:44
Anoniemdusja123
STATUS UPDATE

Hier ben ik weer,
Heb inmiddels de beslissing genomen sowieso mijn huidige relatie te beëindigen. (Ik ga er vanavond heen)
Of ik met het andere meisje verder ga zie ik wel het maakt me niet zo veel uit.
het belangrijkste vind ik dat ik mezelf niet kapot maak door bij iemand te blijven terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet wil...

Nu maar hopen dat het zonder een uur huilen gaat
(ze mag best huilen dat is heel begrijpelijk)

Dankjulliewel voor de snelle en goede adviezen.
Zal vaker gebruik maken van dit forum

Ik zal vanavind rond 8 uur weer een bericht posten
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 18:58
ABCCBAXOXO
ABCCBAXOXO is offline
Ik heb precies het zelfde mee gemaakt, maar bij mij was de gene waar ik een relatie mee had de gene die een ander leuk vond. Hij is uiteindelijk vreemd gegaan met dat meisje en bij nader inzien toch weer bij me terug gekomen. We hebben nog niet iets officieels weer maar dat zit eraan te komen. Zelf ben ik heel dom bezig want je wilt toch geen 2e keus zijn. Kies altijd de 2e want als je je vriendin echt leuk had gevonden was je nooit voor het meisje uit je klas gevallen. Maak het subtiel uit met je vriendin en pap niet direct wat aan met het meisje uit je klas. Gevoelens zijn gevoelens je kan er niks aan doen. Bedenk je ook eens hoe het voelt zonder je vriendin.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 19:03
Verwijderd
Je vriendje is vreemdgegaan maar jullie hebben nog niks? Huh?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 19:57
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
STATUS UPDATE

Hier ben ik weer,
Heb inmiddels de beslissing genomen sowieso mijn huidige relatie te beëindigen. (Ik ga er vanavond heen)
Of ik met het andere meisje verder ga zie ik wel het maakt me niet zo veel uit.
het belangrijkste vind ik dat ik mezelf niet kapot maak door bij iemand te blijven terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet wil...

Nu maar hopen dat het zonder een uur huilen gaat
(ze mag best huilen dat is heel begrijpelijk)

Dankjulliewel voor de snelle en goede adviezen.
Zal vaker gebruik maken van dit forum

Ik zal vanavind rond 8 uur weer een bericht posten
Ja Tijd! En hoe reageerde ze?
Oud 10-10-2013, 14:48
Anoniemdusja123
Status Update 2 :

Mijn EX heeft gereageerd zoals verwacht (Alleen maar huilen)
Heb gezegd dat het voor mij zo geen doen is.
Ze begreep het niet echt maar ik mocht gegeven moment wel naar huis

Ik heb vrijdag met meisje nummer 2 afgesproken met wat meer mensen dus ik ben tevreden

Mijn ex en ik zijn gewoon vrienden gebleven dus eind goed al goed denk ik?

Hierbij wil ik graag deze thread sluiten (reageren mag altijd nog)
Met citaat reageren
Oud 10-10-2013, 16:43
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
'Mocht je naar huis?' Je had beter zelf op een gegeven moment kunnen gaan.

En of je ex en jij vrienden blijven, betwijfel ik.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2013, 21:09
Elin3
Elin3 is offline
Loop niet gelijk te hard van stapel met dit nieuwe meisje, dat is nogal lomp tegenover (en ook kwetsend voor) je ex.

Praktische opmerking: als een topic gesloten is kan er niet meer gereageerd worden.
Wil je eerst nog reacties afwachten of het topic echt nu sluiten?

Citaat:
En of je ex en jij vrienden blijven, betwijfel ik.
Daar sluit ik me bij aan.
Oud 11-10-2013, 02:02
arPos
arPos is offline
indeed, zeer onwaarschijnlijk maar soit
Reageren

Regels voor berichten