![]() |
|
Ik wil graag games programmeren, maar ik weet niet welke opleiding/studie ik moet gaan volgen.
Ik heb een studie gametechnologie gevonden (http://www.gametechnologie.nl/) Maar die lijkt me te algemeen, ik denk niet dat ik daarmee aan de slag kan als programmeur. Het zou ook fijn zijn als er een opleiding/studie is waar je word toegelaten op basis van kennis en vaardigheden, niet op basis van diploma. Hebben jullie tips/ervaringen? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil je niet demotiveren om netjes een papiertje te halen op school maar het programmeren an sich is vooral een kwestie van zelf op onderzoek uit gaan, fouten maken en zo nieuwe dingen leren. Als je de motivatie hebt om er echt wat van te maken kan je met een beetje zoekwerk op internet en wat gekloot met programma's een stuk meer leren dan dat je doet met een onnodig dure opleiding.
Zeker als een lullig diploma het probleem zou zijn kan ik je aanraden om de flappen in je zak te houden en zelf iets te ondernemen. En dan een opleiding uitkiezen die wat breder is maar toch jouw interesses ondersteunt. Werkgevers in de programmeersector geven in mijn ervaring geen fuck om diploma's en des te meer om wat je allemaal kan laten zien. Het maakt voor hun natuurlijk extreem weinig uit of je wel of geen vmbo hebt kunnen afmaken, zolang je maar begrijpt wat er gedaan moet worden. |
![]() |
||
Citaat:
Dat staat heel slecht en daar zou ik graag wat aan willen doen, maar hoe kan ik nou met mijn vmbo diploma aan een hbo opleiding of universitaire studie beginnen? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
SintLucas in Eindhoven heeft volgens mij ook een opleiding game-art, mbo niveua 4 dat is gericht op het ontwerpen en het programmeren ervan maar het lijkt me een prima start om naderhand nog verder te gaan op het hbo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En zoals ik al zei: De beste programmeur die ik ken is iemand die na 2 vmbo school heeft verlaten. Leer jezelf dingen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als ik jou was zou ik nu vast een beetje beginnen met programmeren, bijvoorbeeld in java oid.
Game development lijkt vaak heel gaaf, maar valt dan in de praktijk toch tegen als je nooit eerder hebt geprogrammeerd. Verder is HBO/Universiteit echt een must om ergens goed een bedrijf binnen te komen, wat reverend zegt zou ik dus zeker niet doen, een opleiding is echt alles. |
![]() |
||
Citaat:
Dat gezegd hebbende, bij een serieuze ambitie om je brood te verdienen met games programmeren is het natuurlijk ook essentieel om naast je opleiding in je vrije tijd dingen te leren. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Staatsexamen ook niet, heb net een zware tijd achter de rug , kan mezelf niet meer motiveren voor iets dat ik niet leuk vind.. Programmeren zelf is geen probleem, daar ben ik zelf al mee bezig. |
![]() |
||
Citaat:
Het probleem is vanuit mijn perspectief gezien er geen opties zijn: - ben geen 21, kan dus geen 21+ test doen - niet gemotiveerd voor staatsexamen, en ik ben niet goed in school vakken (scheikunde, biologie, geschiedenis, talen) - heb een hekel aan MBO en alles eromheen |
![]() |
|
Als je niet naar school (in welke vorm dan ook) wil, zal je jezelf alles aan moeten leren. Een portfolio op moeten bouwen, proberen klussen binnen te halen (klein beginnen). Zonder diploma kan je best een eindje komen wanneer je bedrijven, bijv. met behulp van je portfolio, kunt laten zien wat je in je mars hebt.
Bedenk wel dat je jezelf ook hiervoor moet motiveren, opdrachten moet doen die niet altijd leuk zijn en het zonder diploma in je vakgebied wel lastiger hebt.
|
Wat voor diploma's heb je nu dan? Je bent verplicht een startkwalificatie te halen (mbo niveau 1 of 2 of een havo of vwo diploma). Overigens zijn bedrijven tegenwoordig steeds huiveriger om mensen aan te nemen zonder diploma's en alleen op basis van ervaring dus beter zorg je toch dat je een diploma haalt.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Dev c++ programmeren Verwijderd | 15 | 02-09-2012 21:10 | |
Games |
Wie programmeert er zelf games ?? (of werkt er aan mee ? Raven | 43 | 23-04-2006 23:00 | |
Software & Hardware |
[Prog] Collision Detection Warsocket | 27 | 23-01-2005 21:47 | |
Games |
Jou ultimate droom spel Topic tommiegun | 18 | 11-07-2004 20:04 | |
Games |
[games] hoe maak ik ze? thisisfun | 20 | 06-04-2003 19:34 | |
Software & Hardware |
[Programmeren] Welke taal zal ik gaan leren? forum.scholieren.com | 46 | 24-11-2002 08:41 |