Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2013, 15:02
Jootje2097
Jootje2097 is offline
Hoi iedereen!

Ik volg nu de opleiding MMZ (medewerker maatschappelijke zorg) oftewel SAW.
Ik moet als opdracht voor school een aantal activiteiten organiseren die in verschillende categorieën vallen, voor kinderen met een licht verstandelijke beperking.

Nu heb ik geen flauw idee wat ik met die kinderen kan gaan doen.
Mijn vraag aan jullie is; hebben jullie nog leuke activiteiten die ik kan doen met kinderen met een licht verstandelijke beperking. Deze kinderen hebben de leeftijd 8-12 jaar.

Er zijn 2 categorieën waarbij ik 5 activiteiten moet bedenken, dit zijn de categorieën sociaal en educatief.

Mochten jullie leuke ideeën hebben, ik hoor het heel graag van jullie!

Alvast heel hartelijk bedankt!

Groetjes,

Jootje2097
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2013, 23:23
Verwijderd
Speurtocht, muziek maken (al is het maar met lepels op pannen, vinden de meesten erg leuk), spelletjesmiddag, touwtrekken, touwtje springen, koekhappen, voetballen, koekjes bakken, iets met dieren (bv kinderboerderij of naar een boer toe), etc..
Met citaat reageren
Oud 13-10-2013, 12:34
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
je zou ook bijvoorbeeld(hebben ze bij mijn broertje op het speciaal onderwijs een keertje gedaan) vogelhuisjes kunnen timmeren, dat bijvoorbeeld de materialen al op maat gezaagd zijn maar ze moesten het zelf in elkaar zetten en versieren, daarna kregen ze nog wat uitleg over verschillende vogelsoorten die in het huisje zouden kunnen komen om hun eitjes uit te broeden en volgens mij hebben ze toen ook van die pindaslinger gemaakt.
Dat vonden ze allemaal erg leuk!
Oud 13-10-2013, 20:28
Jootje2097
Jootje2097 is offline
Bedankt voor de tips!
Hier heb ik wat aan, mochten jullie nog meer ideeen hebben laat het me vooral weten!

Gr. Jootje2097
Met citaat reageren
Oud 17-10-2013, 10:13
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Wat zo'n beetje elk kind, en die doelgroep zeker leuk vindt is iets bakken.
Laat ze hun eigen broodjes bakken en maak er vervolgens een gezellige picknick van, of laat ze koekjes bakken.
Eventueel kun je dat nog combineren met iets over hoe graan gemaakt wordt of een korte uitleg over gezond eten ofzo als je er iets educatiefs aan toe wil voegen.
Reageren

Regels voor berichten