Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2013, 19:05
Schemerlamp
Schemerlamp is offline
Hallo medeforummers.

Ik ben persoonlijk helemaal klaar met de huidige sociale netwerken, ze zijn veel te commercieel of gewoon uitgestorven. Andere luisteren totaal niet naar hun gebruikers of hebben te veel moeilijke onzin.

Ik zat dus met het idee in mijn hoofd om misschien zelf een sociaal netwerk te creëren, maar hoe de fack moet je met zoiets beginnen? Ik ken de basis onzin van HTML, CSS en Javascript en nog wat beginselen van PHP.

En heeft een van jullie zin om mee te werken aan dit project? Het is niet commercieel en dus niet winstgevend...

Dus hoe te beginnen, en zijn er mensen die willen meewerken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2013, 19:23
freyk
freyk is offline
Waarom het wiel opnieuw maken, terwijl je zelf al aangeeft dat het er veel netwerken zijn.
Nee, download ff van het internet ff een opensource social netwerkje, bedenk iets unieks en zorg voor een groot aantal gebruikers.
Oud 24-10-2013, 20:05
Verwijderd
Je moet het vooral als hobby-project zien want je maakt natuurlijk geen schijn van kans tegenover de andere netwerken.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2013, 20:44
Elin3
Elin3 is offline
Het lastige is dat een social network alleen interessant is als er ook voldoende andere mensen op zitten. Iets dat behoorlijk lastig te bereiken is wanneer je zelf een nieuw social network opzet, zonder grote groep mensen die je er voor kunt interesseren.
Hier gaat veel tijd in zitten en je hebt weinig kans op goed resultaat. Begin er alleen aan als je het echt leuk vindt en blijft vinden ook als er niemand op af komt.
Oud 24-10-2013, 21:17
Verwijderd
Je bedoelt Diaspora?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2013, 22:52
ThomasJu
ThomasJu is offline
Zet het voorlopig maar uit je hoofd om een social network te maken.

Begin eerst met het bereiken van een ander doel. "Goed kunnen programmeren"

Ga een aantal tutorials doen over PHP. Kijk eens of je een inlog systeem kan maken. Kijk eens of je wat met tabellen kan doen. Kijk dan eens of je zelf deze 2 dingen kan combineren: een beveiligde pagina met meerdere gebruikers.

Hé, das leuk, als je naar buiten kijkt is het ondertussen weer zomer.
Zomervakantie! Op vakantie maak je foto's.
Probeer op vakantie (dus zonder internet) iets te maken waarmee je je makkelijk je foto's kan beheren:
Uploaden, beschrijving/titel toevoegen, sorteren...

Als je dit kan kom je tegen die tijd maar weer eens een post openen over een eigen social network.

Vroeger was er op de social media weinig reclame. Pas toen de eigenaren bedachten "hé, we kunnen miljonairs worden door hier een reclame afbeelding te plaatsen" zijn de reclames gekomen. (ik denk dat jij ook voor die miljoenen/miljarden zou kiezen ipv reclame vrij)

je kent dit vast wel:
http://w3schools.com/php/default.asp
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Vroeger was er op de social media weinig reclame. Pas toen de eigenaren bedachten "hé, we kunnen miljonairs worden door hier een reclame afbeelding te plaatsen" zijn de reclames gekomen. (ik denk dat jij ook voor die miljoenen/miljarden zou kiezen ipv reclame vrij)
Dat valt best tegen. Twitter heeft bijvoorbeeld nooit winst geboekt, Facebook maakt 'maar' 64 miljoen winst op een omzet van anderhalf miljard.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten