Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2013, 16:19
Verwijderd
Hallo iedereen,
Vorig jaar ben ik van vmbo-t naar Havo gegaan. Ik moest toen een Profielkeuze maken, en ik heb gekozen voor E&M met Duits en M&O. Tot nu toe bevalt Havo me prima, alleen met M&O heb ik nogal moeite. Het zit namelijk zo; Ik heb tot nu toe twee zessen gehaald(een proefwerk en repetitie). Maar dat ging heel moeizaam, ik begreep het aan het begin niet goed (onderdeel boekhouden trouwens), en vond de uitleg een beetje vaag. Ik heb toen aan het eind uren erachter gezeten om nog enigszins een voldoende te halen. Nu de laatste tijd heb ik wat lagere cijfers gehaald, en sta nu afgerond nog net een voldoende. Natuurlijk, als ik zo doorga haal ik het nog net, maar ik vind het vak zelf gewoon helemaal niet leuk, en daarbij weet ik dat het nog veel moeilijker gaat worden dan dit.

Om een lang verhaal kort te maken, ik zit erover te denken om over te stappen naar Aardrijkskunde. Ik heb daar vorig jaar Examen in gedaan en was er redelijk goed in,(eind cijfer iets hoger dan een 7) en ik vond het meestal wel interessant.

Inmiddels dringt de tijd, en overstappen vóór de kerstvakantie lijkt mij nog de enige kans om met M&O te stoppen. Zal ik het doen? heeft iemand hier misschien ervaring met beide vakken of een daarvan? en kan mij vertellen wat ik van de examens kan verwachten?

Alvast Bedankt!

PS: Argumenten zoals dat je met M&O meer kunt bereiken, kunnen achterwegen gelaten worden, dat kan mij op dit punt niets schelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2013, 16:39
Floor1231998
Floor1231998 is offline
Ik weet niet hoe het op jullie school is geregeld, maar bij ons is het zo dat je dan alle toetsen in moet halen en ook alle stof. Dat is een groot nadeel.
Het voordeel is wel dat een deel van de VMBO stof herhaald zal worden.
Ik heb zelf ook M&O en I love it
Met citaat reageren
Oud 24-11-2013, 16:42
Verwijderd
Ik doe dan wel 5 vwo, dat is anders dan de havo, maar ik heb beide vakken nog wel in mijn (E&M)-pakket.

Op dit moment zijn wij met M&O ook bezig met boekhouden. Dit vind ik inderdaad, net zoals als jij, een lastig onderwerp. Maar ik moet zeggen dat ik dit het eerste lastige onderwerp vind. De rest was meer organisitorisch, van hoe zit een organisatie in elkaar. Misschien ligt dat je meer.

Aardrijkskunde vind ik een relatief makkelijk vak. Dat komt omdat ik het redelijk interessant vind. Het is echter wel veel meer leerwerk dan M&O, je moet echt wel lappen tekst uit je hoofd kunnen (en willen) leren, mocht je goede cijfers voor dit vak willen halen. Naar mijn mening hoef je niet echt heel veel inzicht te hebben om de bronvragen te maken, meestal met goed lezen lukt het al wel. Ik merk ook dat niemand in mijn klas moeite heeft met aardrijkskunde, maar met M&O wel.

Wat ik je heel erg zou aanraden, is om op gesprek te gaan bij je mentor of teamleider. Zij kunnen vaak wat meer vertellen en zeker ook over de mogelijkheden om nog over te stappen, want de eerste toetsweek is wel al geweest.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2013, 17:03
Verwijderd
Bedankt voor jullie reacties, dit is nuttige informatie, daar heb zeker iets aan Lappen teksten leren is trouwens iets waar ik redelijk goed in ben

Laatst gewijzigd op 24-11-2013 om 19:35.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2013, 18:00
Tink*
Tink* is offline
Dit past beter op studiekeuze. Ik verplaats het voor je.
Reageren

Regels voor berichten