Hallo iedereen,
Vorig jaar ben ik van vmbo-t naar Havo gegaan. Ik moest toen een Profielkeuze maken, en ik heb gekozen voor E&M met Duits en M&O. Tot nu toe bevalt Havo me prima, alleen met M&O heb ik nogal moeite. Het zit namelijk zo; Ik heb tot nu toe twee zessen gehaald(een proefwerk en repetitie). Maar dat ging heel moeizaam, ik begreep het aan het begin niet goed (onderdeel boekhouden trouwens), en vond de uitleg een beetje vaag. Ik heb toen aan het eind uren erachter gezeten om nog enigszins een voldoende te halen. Nu de laatste tijd heb ik wat lagere cijfers gehaald, en sta nu afgerond nog net een voldoende. Natuurlijk, als ik zo doorga haal ik het nog net, maar ik vind het vak zelf gewoon helemaal niet leuk, en daarbij weet ik dat het nog veel moeilijker gaat worden dan dit.
Om een lang verhaal kort te maken, ik zit erover te denken om over te stappen naar Aardrijkskunde. Ik heb daar vorig jaar Examen in gedaan en was er redelijk goed in,(eind cijfer iets hoger dan een 7) en ik vond het meestal wel interessant.
Inmiddels dringt de tijd, en overstappen vóór de kerstvakantie lijkt mij nog de enige kans om met M&O te stoppen. Zal ik het doen? heeft iemand hier misschien ervaring met beide vakken of een daarvan? en kan mij vertellen wat ik van de examens kan verwachten?
Alvast Bedankt!
PS: Argumenten zoals dat je met M&O meer kunt bereiken, kunnen achterwegen gelaten worden, dat kan mij op dit punt niets schelen.
|