Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2013, 16:01
liselotte123
liselotte123 is offline
ik wil mijn profielwerkstuk doen over de economische gevolgen van malaria in Nigeria.
Heeft iemand misschien tips voor het formuleren van de onderzoeksvraag en de deelvragen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2013, 09:56
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Dit lijkt me geen makkelijke vraag.

Ik zou gaan kijken naar wat malaria precies inhoud en wat de gevolgen zijn. Kijk of je dit kan matchen aan aan gehele bevolking (als altijd 5% van de bevolking malaria heeft en niet werkt, en het totale werkeloosheidspercentage is 5,5%, en bij omliggende landen zonder malaria is het percentage 5%, is er dan is er wel prake van een gevolg voor negeria, maar is het verschil erdoor niet zo groot dat het ze echt een slechtere economie oplevert). Kijk of je kan vinden dat jaren dat er veel malaria was er ook een betere economie was.

Dit lijkt me de enige behapbare manier om je werkstuk te maken.
Wat had je zelf in gedachten als vragen?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 00:35
Studietuin
Studietuin is offline
De economische gevolgen van Hiv is misschien een onderwerp dat wereldwijd speelt?
Er worden ook veel campagnes voor gehouden. De makers van deze campagnes kunnen je wellicht helpen met het zoeken van de juiste hoofd en deelvragen.

De brief die je naar hen opstelt kun je gebruiken in je profielwerkstuk als bijlage. De tijd noteer je in je logboek. Waarom? Dit getuigt van initiatief en zelfstandigheid. Bovendien zoek je naar deskundigheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Onderzoeksvraag pws over Malaria?
xlisatje
4 25-09-2012 07:14
Studeren malaria universiteit wageningen
marjolein243
0 30-09-2010 15:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.