Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2014, 21:14
Andrieu
Andrieu is offline
Hey mensen van Scholieren.com,

Hierbij mijn eerste post ooit

Ik had laatst een toets van Geschiedenis, nou weet ik eerlijk gezegd niet of dit beter in dat subdomein past dus sorry a;s ik dit fout doe (zit namelijk te twijfelen, ja het gaat over geschiedenis, maar het is meer geklaag over een leraar).

Maar goed, ik zit in Havo 5 en had een toets over de Nederlandse Republiek.
Toen was er een vraag welk verbond Engeland, Nederland en Zweden sloten, dit werd de Triple Alliantie of drievoudig verbond genoemd.

Echter stond er bij de meerkeuze vraag beide mogelijkheden! (Plus nog 2 foute mogelijkheden).

Ik zelf heb het drievoudig verbond ingevuld en nu is dit fout gerekend? Ik vond dit écht niet eerlijk dus ben naar de leraar gegaan die zij dat in het boek triple alliantie stond dus dat ik het gewoon fout had...

Is dit onterecht of ligt het aan mij?

En nogmaals sorry als ik dit in de verkeerde ca. heb geplaatst
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2014, 22:00
Verwijderd
Kijk in het boek en concludeer zelf? Als je aan hem kan laten zien dat jouw antwoord goed is is er verder niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2014, 22:07
Verwijderd
Een simpele zoektocht op google levert mij verschillende drievoudige verbonden op, waaronder deze:
Citaat:
Drievoudig Verbond
Verbond uit 1596 waarin Engeland, Frankrijk en de Republiek samenwerkten tegen Spanje. Het Drievoudig Verbond is slechts korte tijd van kracht geweest. Al na twee jaar sloten Frankrijk en Spanje een nieuw verdrag.
Maar goed, als er in jouw methode expliciet staat dat het verbond Engeland, Nederland en Zweden sloten zo genoemd werd heb je een punt en moet je bezwaar maken. Als de docent er niet aan wil via je mentor of kernteamleider/rector.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2014, 16:39
DAH
DAH is offline
Ik kijk in 'De Republiek in een tijd van vorsten' voor vwo en in de woordenlijst staat bij Drievoudig Verbond: In 1596 gesloten bondgenootschap tussen Engeland, Frankrijk en de Republiek tegen Spanje. Zweden wordt niet genoemd. Ik denk dus dat jij gewoon wel een fout hebt gemaakt en je er niet over hoeft te klagen.
Oud 10-02-2014, 20:43
Marusio
Marusio is offline
Het enigste dat je kan doen, is als je vind dat je onterecht een fout is toegerekend (na zelf naslag werk te hebben gebruikt waar je uit hebt moeten leren om dit te "verifiëren"), met het desbetreffende document/boek (dat je dus hebt gebruikt om je feiten te verifiëren) naar de desbetreffende docent te gaan.

Alleen, ik betwijfel of jou gegeven informatie helemaal klopt, gezien wat er in de hierboven geplaatste post(s) staat. Maar als je er zeker van bent, met feiten en verificatie, dat je docent het fout heeft gehad, kan je bezwaar hiertegen maken. Maar dat zal jou bewijs van 100% kloppende aard moeten zijn en daarnaast je ook uit jou naslag werk moeten komen, die je hebt moeten gebruiken bij het leren voor deze vragen.

Zaken als Wikipedia (of andere websites) en/of boeken/tijdschriften, die niet tot je leer proces behoren binnen school, zullen eigenlijk altijd tot afwijzing zorgen bij een bezwaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten