Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste bericht op dit forum, die voortkomt uit nieuwsgierigheid naar ervaringen van mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt als ik.
Toen ik 15 was, is mijn moeder om het leven gebracht door haar vriend, die bij mijn moeder en mij in huis woonde.
Nadien is er begeleiding geweest van Bureau Slachtofferhulp tot aan de rechtszitting. Daarna stonden we er helemaal alleen voor (broer, zus, vader en ik). Nu ga ik bijna afstuderen, dus kan gelukkig zeggen dat ik goed terecht ben gekomen, ondanks de traumatische ervaring van mishandelingen en het vinden van mijn vermoorde moeder.
Met mijn broer en zus gaat het minder goed. De een zoekt zijn uitvlucht in criminele handelingen en de ander zoekt haar uitvlucht in mannen. Beide voelen zich er rot bij, maar ze hebben het gevoel dat ze het echt nodig hebben. Zoals ik studie en carrière nodig heb om in weg te vluchten.
Sinds een aantal jaar is Slachtofferhulp een project gestart met casemanagers die direct contact zoeken met de nabestaanden van moordslachtoffers.
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze casemanagers en in hoeverre dit écht helpt. Ook ben ik benieuwd of er anderen zijn die vinden dat hulpverlening tekort schiet wanneer je als kind een ouder, broer/zus of iemand anders in je directe omgeving verliest.
Als je hele goede ervaringen hebt, hoor ik ze ook heel graag. Ik hoop namelijk dat Nederland zich ontwikkelt op dit gebied, omdat het te verschrikkelijk is om iemand op zo'n manier te verliezen.
Bedankt alvast voor jullie reacties!
|