Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2014, 09:09
Smile!
Smile! is offline
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste bericht op dit forum, die voortkomt uit nieuwsgierigheid naar ervaringen van mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt als ik.
Toen ik 15 was, is mijn moeder om het leven gebracht door haar vriend, die bij mijn moeder en mij in huis woonde.
Nadien is er begeleiding geweest van Bureau Slachtofferhulp tot aan de rechtszitting. Daarna stonden we er helemaal alleen voor (broer, zus, vader en ik). Nu ga ik bijna afstuderen, dus kan gelukkig zeggen dat ik goed terecht ben gekomen, ondanks de traumatische ervaring van mishandelingen en het vinden van mijn vermoorde moeder.
Met mijn broer en zus gaat het minder goed. De een zoekt zijn uitvlucht in criminele handelingen en de ander zoekt haar uitvlucht in mannen. Beide voelen zich er rot bij, maar ze hebben het gevoel dat ze het echt nodig hebben. Zoals ik studie en carrière nodig heb om in weg te vluchten.

Sinds een aantal jaar is Slachtofferhulp een project gestart met casemanagers die direct contact zoeken met de nabestaanden van moordslachtoffers.

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze casemanagers en in hoeverre dit écht helpt. Ook ben ik benieuwd of er anderen zijn die vinden dat hulpverlening tekort schiet wanneer je als kind een ouder, broer/zus of iemand anders in je directe omgeving verliest.

Als je hele goede ervaringen hebt, hoor ik ze ook heel graag. Ik hoop namelijk dat Nederland zich ontwikkelt op dit gebied, omdat het te verschrikkelijk is om iemand op zo'n manier te verliezen.

Bedankt alvast voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2014, 19:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan altijd zelf hulp zoeken als je denkt dat je daar behoefte aan hebt. Je huisarts weet welke instantie daar in jullie situatie het meest geschikt voor zou kunnen zijn en kan eventueel doorverwijzen.
Oud 11-02-2014, 21:15
Smile!
Smile! is offline
Bedankt voor je reactie!
Ik heb nu, na 8 jaar, gelukkig goede hulpverlening.

Ik vraag het vooral omdat ik nieuwsgierig ben naar ervaringen van anderen. Het is natuurlijk een lastig onderwerp om zo op een forum te bespreken, maar ik hoop echt dat er mensen zijn die hun ervaringen willen delen. Zelfs als het gaat om mensen die je kent die zoiets hebben meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2014, 19:57
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Welk idee in jou eigen gedachten heeft jou op het rechte pad geholpen? Ten opzichte van je broer en je zus. Zo te zien aan de context die je beschrijft, waren er ook veel valkuilen op je pad, die jou ook hadden kunnen meenemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten