Het zit dus zo, ik verzorgde een van haar paardjes. In het begin was het harstikke gezellig. Ik kon dan wel niet zo vaak omdat ik best veel werk enzo. Maar als ik kwam deed ik alles. Poetsen, rijden, wegbrengen naar wei, mesten, vegen.
Na een tijdje werdt het gewoon niet leuk meer. Ze belde me op of ik kwam en ging er dan zelf op rijden. Ze vertelde me dat ze wou lessen met hem en wedstrijden wou doen. Als ware werdt de "beloning" die ik zou krijgen voor het verzorgen ect. van me afgepakt. Tis dan wel haar paard maar dan nog. Ik was daar niet om een beetje voor haar stallen te mesten en af te zadelen.
Ik kreeg dus veel minder zin om te gaan en heb gezegd dat ik wou stoppen. Zei ze dat ze iemand anders moest zoeken dan want hij had beweging nodig (wou bijna zeggen dat ze dat zelf tochal deed)
De druppel was nml dat zij vroeg of ik kwam(wou eigenlijk niet, cavia net dood) maar ik dacht dat het me wel goed zou doen om daar te zijn. Maar wat flikt ze, ze gaat zelf rijden, daarna mocht ik hem uitstappen en afzadelen terwijl ze zelf haar andere paard pakt en weggaat om een rit te maken. Toen voelde ik me toch wel helemaal een stalknecht.
Ik ben niet lui om iets te doen, en als het paard niet gereden kon worden wou ik hem ook best verzorgen. Maja, hij kon gereden worden, das mooi meegenomen. Dat rijden is dus een beloning voor het verzorgen. Zij maakte een deal met mij dat ik hem verzorgde en dan ook mocht rijden. En als ze dat dan zelf gaat doen, heb ik er geen schik meer van. Ik heb geen ja gezegd om een stalknecht te worden
Maja, het zal wel oorlog worden, haar kennende. Kheb der wel gezegd dat ik er geen plezier in had, mede omdat ik ff afstand moet doen van paarden en alles(dipje) en ik werk nu meer dan voorheen. Ik heb ook een grote vriendenkring die ik ook niet wil verwaarlozen plus nog eens dat mijn gezondheid een tijdje heeft tegengewerkt. Zal ze wel niet begrijpen, ik zal wel de schuldige zijn omdat ik dan alleen voor het rijden zou komen. Maar als dat zo was, bedacht ik wel een smoes dat ik weg moest als we gingen mesten
Sorry, moest het ff kwijt... *opgelucht*
|