Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2002, 18:11
tiktoktak
tiktoktak is offline
Het zit dus zo, ik verzorgde een van haar paardjes. In het begin was het harstikke gezellig. Ik kon dan wel niet zo vaak omdat ik best veel werk enzo. Maar als ik kwam deed ik alles. Poetsen, rijden, wegbrengen naar wei, mesten, vegen.

Na een tijdje werdt het gewoon niet leuk meer. Ze belde me op of ik kwam en ging er dan zelf op rijden. Ze vertelde me dat ze wou lessen met hem en wedstrijden wou doen. Als ware werdt de "beloning" die ik zou krijgen voor het verzorgen ect. van me afgepakt. Tis dan wel haar paard maar dan nog. Ik was daar niet om een beetje voor haar stallen te mesten en af te zadelen.

Ik kreeg dus veel minder zin om te gaan en heb gezegd dat ik wou stoppen. Zei ze dat ze iemand anders moest zoeken dan want hij had beweging nodig (wou bijna zeggen dat ze dat zelf tochal deed)
De druppel was nml dat zij vroeg of ik kwam(wou eigenlijk niet, cavia net dood) maar ik dacht dat het me wel goed zou doen om daar te zijn. Maar wat flikt ze, ze gaat zelf rijden, daarna mocht ik hem uitstappen en afzadelen terwijl ze zelf haar andere paard pakt en weggaat om een rit te maken. Toen voelde ik me toch wel helemaal een stalknecht.

Ik ben niet lui om iets te doen, en als het paard niet gereden kon worden wou ik hem ook best verzorgen. Maja, hij kon gereden worden, das mooi meegenomen. Dat rijden is dus een beloning voor het verzorgen. Zij maakte een deal met mij dat ik hem verzorgde en dan ook mocht rijden. En als ze dat dan zelf gaat doen, heb ik er geen schik meer van. Ik heb geen ja gezegd om een stalknecht te worden

Maja, het zal wel oorlog worden, haar kennende. Kheb der wel gezegd dat ik er geen plezier in had, mede omdat ik ff afstand moet doen van paarden en alles(dipje) en ik werk nu meer dan voorheen. Ik heb ook een grote vriendenkring die ik ook niet wil verwaarlozen plus nog eens dat mijn gezondheid een tijdje heeft tegengewerkt. Zal ze wel niet begrijpen, ik zal wel de schuldige zijn omdat ik dan alleen voor het rijden zou komen. Maar als dat zo was, bedacht ik wel een smoes dat ik weg moest als we gingen mesten

Sorry, moest het ff kwijt... *opgelucht*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2002, 18:45
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
het was toch niet verplicht dat je voor haar paard zou zorgen?
dan heb je toch ook de vrijheid om ermee te stoppen wanneer jij er geen plezier meer in hebt..?
zij zal daar inderdaad niet blij mee zijn omdat ze dan iemand anders moet zoeken, maar als je er geen plezier meer aan hebt zou ik er niet mee doorgaan..
Of je moet proberen het uit te praten, dat jullie allebei tevreden zijn..
Ze begrijpt het niet als je zegt dat je het paard best wil verzorgen maar er dan ook op wil rijden, en dat je het anders gewoon niet meer wil doen omdat je er dan geen lol aan hebt..?

nouwjah iig veel sterkte ermee,
k hoop dat de ruzie niet zo erg wordt als je verwacht..
Oud 17-08-2002, 21:12
Kat
Kat is offline
Ik zou er eerst eens met haar over praten, gewoon zeggen dat je vind dat zij al het leuke werk doet (het rijden) en jij moet minder leuke werk doen (het uitmesten/poetsen ed) terwijl zij net zo goed op dat andere paard van dr kan gaan rijden. Op deze manier is het gewoon niet eerlijk, jij mag wel haar paard verzorgen, maar zij wil erop rijden. Als je daar nou werkte ofzo, dat je daarvoor in dienst genomen was, maar je bent haar vriendin, ze mag je wel wat vriendelijker behandelen.

als ze niet wil luisteren zou ik zeggen dat je ermee wil kappen, t zijn haar paarden, je bent niet verplicht om voor ze te zorgen. Als ze er zelf geen tijd voor heeft had ze geen 2 (of meer?) paarden moeten nemen, zo simpel is het.
Reageren

Regels voor berichten