Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2014, 16:41
Verwijderd
Hey,

Ik weet niet precies welk forum ik hiervoor moet gebruiken. Dus ik nam een gokje .

Mijn moeder zeikt ongelovelijk hard dat ik ''gameverslaafd'' ben.

Elke dag zit ik op stage of op school van 8 tot 5. En 2x door de weeks sport ik 1.5uur in de avond. En als ik niet sport een filmpje kijken of 2uurtjes gamen.

Maar in het weekend ben ik altijd doodop en game ik 5/6uur dit op Za & Zo. Puur met vrienden in een skype call beetje lachen. Nu vind mijn moeder mij ZWAAR verslaafd omdat ik in het weekend altijd het zelfde doe; laat me nest uit, overdag gamen, avond filmpje kijken. En ik werk op zaterdag nog 2uurtjes. Ik geef toe dat is niet veel.

Wat mij betreft is dit super relaxt. Maar ze zeikt me hoofd eraf en wilt mij op een afkick kliniek hebben. Ze vind dat ik geen zak onderneem en me leven verkloot.

Hoe los ik dit op? En wat vinden jullie ervan? Ik wil hier graag serieus antwoord op want ik trek het niet langer. Ze heeft zelfs de Brijders stichting gebeld.

Luke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2014, 17:20
Pluis
Pluis is offline
Als je wilt weten of je inderdaad verslaafd bent aan gamen, kun je jezelf de volgende vragen stellen:
- Kun je een heel weekend zonder de computer? (ja het is saai, maar daarmee laat je je moeder wel zien dat je zonder kunt)
- als je niet gamet/computert, denk je dan de hele tijd aan gamen/computeren?
- Laat je andere dingen in je leven in de soep lopen, zoals school/huiswerk/werk/relaties met anderen?

Als je gewoon een weekend zonder kunt, en je houdt alle ballen in je leven hoog dan lijkt het me stug dat je in een kliniek thuishoort.
Maar wat je moeder je niet zo handig duidelijk probeert te maken, is dat zij waarschijnlijk denkt dat je veel nuttige tijd verspilt met computeren. Heb je het er wel eens met haar over gehad wat zij graag zou willen dat jij doet in plaats van computeren? Je bent een volwassen vent en zolang je nog thuis woont, zul je je toch aan je ouders moeten aanpassen. Kijk bijvoorbeeld eens of je op zaterdag en zondag 1 uur van je computertijd kunt inruilen voor iets dat je moeder graag heeft dat je doet (bijvoorbeeld gezellig iets met je ma doen, want misschien mist ze je aandacht wel gewoon). Kleine moeite voor jou, groot plezier voor haar en een hele hoop gezeik minder.
Oud 16-02-2014, 17:26
MrPutch
MrPutch is offline
Waarschijnlijk is je moeder niet gewent aan deze generatie, ik zelf ben 15 en game ongeveer 2 uur per dag en iets van 5 uur per dag in het weekend. Dus ongeveef hetzelfde als jou... Mijn moeder zeurde ook over verslaving, en dat ik meer met vrienden moest gaan afspreken. Terwijl ik ook met mijn vrienden op GTA 5 aan het klote was. Ik heb toen gewoon een artikel op internet gezocht, over hoeveel uur jongeren gemiddeld gamen en wanneer je verslaafd bent. Daar uit bleek ik gewoon gemiddeld was. Dus toen heb ik nooit meer iets gehoord van haar. Dus gewoon op google een artikel zoeken.

Veel succes! En een kliniek is echt bullshit (sorry voor het woordgebruik) gamen is gewoon een hobby van je. Als je 5 uur per dag boeken leest ben je ook niet verslaafd, en dan skype je nog niet eens.
Oud 16-02-2014, 18:17
love-in-the-air
love-in-the-air is offline
Tuurlijk mag je gamen, maar 5/6 uur is zo lang Toch doen volgens mij heel erg veel jongens dit, dus ik vind het wel overdreven van je moeder dat ze vindt dat je naar een afkickkliniek moet. Ik zou gewoon je aantal uren gamen verminderen, maar je mag het wel blijven doen. Dat doet echt bijna elke jongen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2014, 18:24
Verwijderd
Je moeder is irrationeel, maar vooralsnog wel de baas. Probeer gelijke grond te vinden met haar tot je wat ouder bent, dan kan je lekker doen waar je zin in hebt.

edit: Oh wacht, je bent 18. Zoek iets voor jezelf en/of overtuig haar dat ze niet zo moet zeuren. Iets dat makkelijker gaat als je voor de rest je opleiding en werk gewoon goed doet.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2014, 18:28
Verwijderd
Super dat jullie zo snel reageren! Ik laat haar dit denk lezen. Ik hoop dat ze dan inziet hoe dom ze bezig is .
Met citaat reageren
Oud 17-02-2014, 19:46
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Citaat:
Super dat jullie zo snel reageren! Ik laat haar dit denk lezen. Ik hoop dat ze dan inziet hoe dom ze bezig is .
Mijn buurjongen is doodgegaan toen hij op een zaterdag 5 uur had gegamed.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2014, 20:49
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
5 uur maar? Is ie daarna uit het raam gesprongen ofzo?
Oud 18-02-2014, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Dan was het duidelijk een noob.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten