Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2014, 10:59
MarkMusic
MarkMusic is offline
Hoi iedereen, alvast bedankt voor alle reacties! ik hoop dat ik er wat aan heb.

Ik ben een gewone jongen van 15 jaar, niks raars in mijn leven, groot huis, grote kamer, goeie school, vrienden en een vriendin. toch overweeg ik zelfmoord, sinds de kerstvakantie ben ik heel veel bezig met zelfmoord. ik heb al een paar keer voor het spoor gestaan met het doel om te gaan springen, ik durfde aleen niet. maar toch wil ik het... dit heb ik nu zo'n 3 keer gehad. mijn ouders weten er nog steeds niks van want ik heb geen moed om het te vertellen, maar deze vakantie zit het er echt aan te komen. ik heb het gevoel dat het me nu wel gaat lukken, dat ik echt voor de trein stap. ik heb het nu echt gehad met het leven en ik zie geen andere keus dan zelfmoord. mijn vriendin is de enige die weet dat zelfmoordneigingen heb, ik praat er veel over met haar dat helpt meestal tijdelijk. deze vakantie ga ik het waarschijnlijk doen, en ik kan het niet blijven uitstellen. ik slaap slecht en doordat ik alleen maar aan zelfmoord denk in de klas en thuis gaan mijn cijfers ook heel slecht. ik heb echt geen idee wat ik moet doen... ik weet niet, misschien kunnen jullie me helpen.

thx
Advertentie
Oud 18-02-2014, 11:03
bloodyb
bloodyb is offline
Ik lees nergens waarom je dat zou willen doen?
Oud 18-02-2014, 11:08
MarkMusic
MarkMusic is offline
Citaat:
Ik lees nergens waarom je dat zou willen doen?
Ik denk dat ik depri ben, ik werk veel voor school en haal slechte cijfers. dan zeuren mijn ouders weer en als uitvlucht game ik. hierdoor haal ik ook weer slechte cijfers. de stress bouwt op. door al die stress ga ik ook liegen enzo, nogmeer stress en shit. en nu ga ik steeds meer denken ''als ik dood ben, heb ik dat en die poblemen niet meer'' enz.
Oud 18-02-2014, 11:44
bloodyb
bloodyb is offline
Je zelf doden is nogal een radicale oplossing voor een relatief klein probleem. Het gaat slecht op school, je ouders zeuren er over en als afleiding ga je dan gamen. Misschien kun je die tijd beter in je studie steken. Of is de opleiding die je nu volgt te zwaar voor je? In dat geval zou je eens over een andere studie kunnen nadenken. En ga eens over je zelfmoordneigingen praten. Als je er niet met je ouders over wil praten ga dan naar je huisarts, die kan je doorsturen naar een psychiater. Dat is misschien geen gemakkelijke stap maar wel een belangrijke, je moet hier niet in je eentje mee door blijven lopen. Je praat er in ieder geval wel met je vriendin over, dat is een goed begin. En lees de post eens door van mr. Putch die hier een stukje onder staat, misschien heb je daar iets aan.
Oud 18-02-2014, 11:47
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Dan wil je niet dood, dan probeer je gewoon een makkelijke uitvlucht te verzinnen voor je problemen.

Heb je weleens overwogen wat voor consequenties het zou hebben voor je ouders? Hoe zij zich zouden voelen? Wat er door hun heen gaat als je ineens niet meer thuis komt, als ze te horen krijgen dat je bent geraakt door een trein? Hoe enorm ze zich zullen afvragen waarom, of ze het hadden kunnen voorkomen, hoe enorm ze zichzelf de schuld zouden kunnen geven? Hoe enorm hun leven zou veranderen omdat jij vindt 'dat zij zeuren over je cijfers'?

Heb je weleens overwogen hoe het is voor de machinist die jou dan raakt? Hoe hij de rest van zijn leven met dat gevoel moet rondlopen dat hij iemand vermoord heeft. Hoeveel impact dit op hem zal hebben, alleen omdat jij deze beslissing hebt gemaakt?

Heb je weleens overwogen wat er gebeurt als je niet doodgaat eraan? Als je voor een trein springt (of wat dan ook), en het overleeft? Wellicht zware lichamelijke problemen hebt daarna? Of in een rolstoel belandt? Constant in de gaten gehouden worden omdat iedereen denkt dat je weer zoiets zou kunnen proberen?

Als je depressief bent, dan moet je hulp zoeken, er met mensen over praten, naar een psycholoog gaan. Als je slechte cijfers haalt en dat vind je een probleem, dan moet je harder werken, meer studeren, bijles nemen of om hulp vragen. Als je denkt dat je gamen daarin het probleem is, dan moet je restricties voor jezelf instellen (geen computer tot ik dit vak heb geleerd), of je games / computer / wat dan ook tijdelijk aan je ouders geven ter bewaring.

Zelfmoord is een ultieme keuze en één die je niet zomaar kunt maken, zeker niet zonder oven bovenstaande na te hebben gedacht (en uitgebreid ook). En zelfmoord plegen omdat het een makkelijke manier is om van problemen af te komen is echt ontzettend egoïstisch omdat je er het leven van anderen mee kapot maakt.
Oud 18-02-2014, 12:08
Verwijderd
Als je zo nodig zelfmoord wilt plegen doe dat dan ergens waar je niet anderen ermee lastig valt.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten