Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2014, 09:00
jeroeno
jeroeno is offline
Hoi hoi,

Ik heb vaak last van mijn rug. Mijn moeder denkt dat dit te maken heeft met het feit dat ik niet goed op mijn bureau stoel zit. Bovendien vindt ze dat ik te veel achter de computer zit en dat ik daardoor te veel last heb van mijn rug. Eerst vond ik het gewoon gezeur van me moeder maar omdat ik nu weer super veel last heb. Ben ik gaan kijken en kan het zijn dat ze misschien toch gelijk heeft Ondanks dat ik haar hierin sowieso geen gelijk ga geven
Nu heb ik zitten kijken voor een goede bureaustoel en kwam ik deze blog tegen waarin staat dat een zitbal ook goed zou zijn voor je rug. Nu is dit goedkoper als een hele nieuwe bureaustoel aanschaffen dus wil ik dit wel eens gaan proberen. Maar is er iemand die mij kan vertellen of dit echt werk? Niet dat ik hier dadelijk zo'n bal heb rondrollen waar ik niets aan heb
Met citaat reageren
Oud 19-02-2014, 10:07
mercurius70707
mercurius70707 is offline
Het voordeel van zo'n bal is dat deze geen rugleuning heeft en dat je daardoor je balans moet houden doormiddel van rechtop te gaan zitten, het zou dus zekerweten kunnen helpen. Bovendien vind ik het zelf leuk om te bewegen op zo'n ding. hij rolt erg fijn moet ik eerlijk zeggen
Met citaat reageren
Oud 19-02-2014, 12:57
Pluis
Pluis is offline
zo'n bal helpt je een actieve zithouding aan te nemen omdat balans niet vanzelfsprekend is. geen succes als je graag met je benen over elkaar zit trouwens, en let er ook op dat je dan nog wel onder je bureau past.

Regels voor berichten