Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2014, 20:57
Maylena
Maylena is offline
Hallo!

Ik zal even uitleggen wat m'n probleem is:

Mijn vriend heeft als grote hobby websites maken, ik, als zijn vriendin, besloot ook maar eens wat html/css te gaan leren. Toen zag ik op youtube een filmpje over dreamweaver, ik had verder geen idee wat het was en probeerde het te downloaden.

Werkte allemaal niet, maar ik zat wel opgescheept met Awesomehp.
Ik weet niet of jullie weten wat het is, maar het zorgde er voor dat mijn startpagina, zoekmachine en nieuwe tabbladen steeds weer awesomehp werden.
Na wat zoeken op internet heb ik wat dingen van m'n computer verwijderd en het hielp.
Awesomehp was weg.

Toen besloot ik met Anti Malware bytes, met een snelle scan, m'n computer nog wat meer op te schonen.
Bleken 90 bedreigingen gevonden te zijn, allemaal PUP bestanden.

Ik heb al die 90 bedreigingen verwijderd, computer opnieuw opgestart, maar nu heb ik hetzelfde probleem als wat ik met awesomehp had, maar nu met ask.com.

En ask is een stuk koppiger dan awesomehp.
Ik kan op mijn computer niks vinden van ask, op internet komen ze allemaal met dezelfde tips: Instellingen van je browser veranderen.

Ik heb het allemaal geprobeerd, Ask als zoekmachine en startpagina verwijderen in instellingen, google instellen. Ik heb zelfs alles van ask geblokkeerd, plaatjes, cookies, maar ik kom er niet van af.

Op internet kwam ik ook nog iets tegen over taakbeheer en de lijst met geinstalleerde bestanden; Ask was niet te vinden.

Nu zit ik een beetje met het probleem van hoe ik er van af moet komen, want het is echt heel erg irritant en ik heb eigenlijk ook geen zin in die spyware.

Kan iemand me helpen? Het liefst in een beetje normaal Nederlands, want ik ben niet zo technisch

PS: Ik heb ook nog een of ander bestand SupTab verwijderd, ik heb geen idee wat het is. Heb ik er goed aan gedaan?
Oud 21-02-2014, 21:00
Elin3
Elin3 is offline
Wat ik in zulke gevallen doe:

In de browser zelf bij de instellingen kijken of er geen extensies van die partij geïnstalleerd zijn. (Zo ja, verwijder ze!) en welke zoekmachine als standaard staat ingesteld (pas die aan).
Als dat het probleem niet verhelpt, ga dan eens naar Configuratiescherm > Een programma verwijderen en ga op zoek naar het programma wat dit veroorzaakt. Verwijder deze en je probleem is verholpen.
Oud 21-02-2014, 21:06
Maylena
Maylena is offline
Citaat:
Wat ik in zulke gevallen doe:

In de browser zelf bij de instellingen kijken of er geen extensies van die partij geïnstalleerd zijn. (Zo ja, verwijder ze!) en welke zoekmachine als standaard staat ingesteld (pas die aan).
Als dat het probleem niet verhelpt, ga dan eens naar Configuratiescherm > Een programma verwijderen en ga op zoek naar het programma wat dit veroorzaakt. Verwijder deze en je probleem is verholpen.
Ik heb alle extensies verwijderd behalve een extensie die de reclames bij youtube filmpjes weghaalt, maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
De zoekmachine veranderen werkt niet, als ik dan google chrome. IE of firefox wegklik en dan weer open is het weer veranderd naar Ask.

Ask.com zelf staat niet bij de lijst van programma's en ik wil wel het programma verwijderen wat dit veroorzaakt, maar ehm... hoe kom ik er achter wat het veroorzaakt?
De bestanden die ik vandaag gedownload heb, heb ik meteen verwijderd, omdat het niet werkte en ik niet snapte hoe ik het werkende moest krijgen.

Daarnaast, ik heb zoveel programma's, dat ik geen dingen durf te verwijderen waarvan ik niet weet wat het is. Het is zo'n enorme lijst en ik heb geen idee wat alles doet. Daarom kan ik niet gewoon zomaar iets verwijderen...
Oud 21-02-2014, 21:08
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb alle extensies verwijderd behalve een extensie die de reclames bij youtube filmpjes weghaalt, maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
De zoekmachine veranderen werkt niet, als ik dan google chrome. IE of firefox wegklik en dan weer open is het weer veranderd naar Ask.

Ask.com zelf staat niet bij de lijst van programma's en ik wil wel het programma verwijderen wat dit veroorzaakt, maar ehm... hoe kom ik er achter wat het veroorzaakt?
De bestanden die ik vandaag gedownload heb, heb ik meteen verwijderd, omdat het niet werkte en ik niet snapte hoe ik het werkende moest krijgen.

Daarnaast, ik heb zoveel programma's, dat ik geen dingen durf te verwijderen waarvan ik niet weet wat het is. Het is zo'n enorme lijst en ik heb geen idee wat alles doet. Daarom kan ik niet gewoon zomaar iets verwijderen...
Uhm, weet je nog precies welke dag je de software hebt gedownload waarbij je waarschijnlijk deze troep binnenhaalde? Zo ja, dan kan je op datum zoeken!
Oud 21-02-2014, 21:10
Maylena
Maylena is offline
Citaat:
Uhm, weet je nog precies welke dag je de software hebt gedownload waarbij je waarschijnlijk deze troep binnenhaalde? Zo ja, dan kan je op datum zoeken!
Het is vandaag begonnen, nadat ik dreamweaver en notepad probeerde te downloaden, dus waarschijnlijk vandaag. Kan je data invullen bij die lijst van geïnstalleerde programma's?

Ik ga even kijken.
Oud 21-02-2014, 21:14
Maylena
Maylena is offline
Citaat:
Vandaag heb ik zo te zien 5 dingen geïnstalleerd, waarvan ik de eerste erg dubieus vind, omdat ik die juist probeerde te verwijderen...

1. Skype Click to Call
2. WPM17.8.0.3325
3. Malwarebytes Anti-Malware versie 1.75.0.1300
4. Adobe Flash Player 12 Plugin
5. Adobe Flash Player 12 ActiveX

Het is zeker de 2e?
WPM17.8.0.3325

Kan ik dat veilig verwijderen?
Oud 21-02-2014, 21:19
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Vandaag heb ik zo te zien 5 dingen geïnstalleerd, waarvan ik de eerste erg dubieus vind, omdat ik die juist probeerde te verwijderen...

1. Skype Click to Call
2. WPM17.8.0.3325
3. Malwarebytes Anti-Malware versie 1.75.0.1300
4. Adobe Flash Player 12 Plugin
5. Adobe Flash Player 12 ActiveX

Het is zeker de 2e?
WPM17.8.0.3325

Kan ik dat veilig verwijderen?
Oud 21-02-2014, 21:29
Maylena
Maylena is offline
Oke, ik heb dat bestand dus verwijderd, toen eerst werkte het nog niet, bleef het weer naar ask veranderen.
Toen heb ik nog maar weer een scan met anti malwarebytes gedaan, deze 2 dingen gedetecteerd:

Geheugenmodulen gedetecteerd: 1
C:\Program Files\Movies Toolbar\Datamngr\Datamngr.dll (PUP.Optional.Bandoo.A) -> Zal worden verwijderd tijdens het herstarten.

Bestanden gedetecteerd: 1
C:\Program Files\Movies Toolbar\Datamngr\Datamngr.dll (PUP.Optional.Bandoo.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

Toen moest ik dus mijn laptop opnieuw opstarten en na het opstarten werkte alles weer perfect.
Merci
Oud 22-02-2014, 07:48
freyk
freyk is offline
Citaat:
Het is vandaag begonnen, nadat ik dreamweaver en notepad probeerde te downloaden.
Heb je ze via de officiële wegen gedownload?
Dreamweaver vind je hier en notepad++ zonder sourceforge addware, daar.
Oud 22-02-2014, 08:28
Verwijderd
Ik had awesomehp en ask ook steeds en kreeg het ook niet weg, nu kwam ik er achter dat awesomehp je pc gebruikt om via jouw ip adress criminele activiteiten uitvoert en ook met je mee kan kijken, ik kreeg het maar niet weg en toen heb ik een systeemherstel gedaan en de pc teruggezet naar het moment dat deze wel nog goed werkte, nu heb ik er geen last meer van.

bij mij kwamen ask en awesomehp omdat ik een 1 of ander progamma had gedownload om een filmpje te kijken.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2014, 23:07
TheHunter
TheHunter is offline
Je hebt zogenaamde troepware op je computer geinstalleerd, dat kan hier en daar de kop opsteken als je software gratis wilt downloaden waarvoor je eigenlijk moet betalen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2014, 09:41
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Vooral als je geen idee hebt wat je aan het doen bent.
Oud 27-02-2014, 23:22
mboscholier
mboscholier is offline
Hee,

Ik heb nu sinds kort precies hetzelfde probleem mijn startpagina blijft ongewild veranderen in ''nationzoom'' terwijl ik het heb ingesteld op google. Ik heb wellicht alles geprobeerd het te veranderen: site blokkeren, alles wat ik in de tijd van dit jaar heb gedowload verwijderd, virusscanner overheen laten lopen en virussen verwijderen, echt alles dus. Ik ben helaas niet zo technisch en wil dit probleem graag zelf zo snel mogelijk op lossen! ik ben echt radeloos dus help pleas....

Alvast bedankt!!!!!

gr Mboscholier
Met citaat reageren
Oud 27-02-2014, 23:53
Verwijderd
dan heb je adware
je hebt toegang gegeven tot je computer (via zo'n terms of service) dus het word niet gezien als een virus en vaak ook niet gedetecteerd door antivirus programma's
probeer dit eens:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
speciaal gemaakt om adware te verwijderen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten