Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2014, 22:09
tomm25
tomm25 is offline
Hallo,

Van de week heb ik met een meid afgesproken(voor de eerste keer) We hebben met elkaar gewandeld, op terras gezeten en samen wat gegeten.

Het wandelen was leuk en gezellig. Toen we naar het terras gebeurde er ineens iets met mij. Ik sloeg dicht, wist niks meer te vertellen. En dat merkte zij. Maar ik voelde me mij haar wel op mijn gemak.

Toen ik weer thuis was, vertelde ze tegen mij dat ik op het terras stil was geworden, ze had me wel wat drukker verwacht. Ik vroeg of ze het leuk heeft gehad en ze zei ja. Ik zei dat het mij overkwam dat ik eens stil en verlegen werd. En zij zei van dat kan gebeuren. Ik vroeg of ze met mij nog een keer wilde afspreken, en zei zeker wel, of niet?

We hadden deze week regelmatig contact, maar nu hoor ik weinig van haar.

Ik ben zelf een rustige stille jongen, en ik wil graag over mijn verlegenheid heen komen. Als ik met meiden in contact wil sla ik op een een of andere manier dicht. Hoe kan ik dit het beste aanpakken nu? En hoe denken jullie erover?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2014, 23:28
bloodyb
bloodyb is offline
Er bestaan geen pilletjes die je van je verlegenheid afhelpen en ik denk ook niet dat je er thuis op kan oefenen. Maar jij hebt wel het enig juiste gedaan en is gewoon met een meisje uitgaan! En als het met dit meisje niets wordt laat je dan niet ontmoedigen en ga door. Het gebeurt ook dat het niet klikt tussen jongens en meisjes die niet verlegen zijn.
Oud 14-03-2014, 06:18
Shahanshah
Shahanshah is offline
dat is jammer, maar het is heel normaal. het is een kwestie van wennen, hoe vaker je het doet, des te zekerder je wordt. er zijn zeker wel medicijnen die het tijdelijk ......

Laatst gewijzigd op 16-03-2014 om 01:34.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2014, 12:32
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Aan pilletjes zou ik niet beginnen, aangezien dit de makkelijke oplossing is (mits het werkt). Probeer om het zelf op te lossen. Dit zal niet binnen een week gebeurd zijn natuurlijk, hier gaat wel wat tijd overheen. Probeer (kleine) doelen te bedenken die haalbaar zijn voor jezelf. Een voorbeeld hiervan is een gesprek aanknopen met een meid uit je klas of tijdens het stappen bijvoorbeeld. Oefening baart kunst, op gegeven moment zal het vanzelf gaan.

Misschien wacht ze wel op jouw initiatief. Is het geen idee om zelf iets af te spreken met haar? Dus.. initiatief tonen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2014, 12:48
tomm25
tomm25 is offline
Aan pillen zitten wil ik niet.
Ik heb haar net een berichtje verstuurd, nu maar wachten op reactie.
Ik vind haar een super leuke meid, we hebben wel veel raak vlakken. Zij is wat drukker dan ik en dat vind ik wel leuk.
Ik baal er nog steeds van dat ik dicht sloeg en dit houdt mij de hele dag bezig, om gek van te worden.
Maar het probleem is dat ik niet heel veel gesprekstof weet, of ik vertel alles door elkaar of dubbel op door de zenuwen, soms weet ik gewoon niet wat ik heb verteld. Uitgaan doe ik niet zoveel. Ik sla vooral dicht als ik 1op1 gesprek heb met een meid.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2014, 13:33
bloodyb
bloodyb is offline
Weet zij dat je nogal verlegen bent? Als dat zo is en ze gaat toch met je uit dan zal ze er niet zo zwaar aan tillen. En vertel het haar als ze het niet weet. Probeer er niet de hele dag aan te denken daar maak je alleen je zelf maar gek mee.
Oud 15-03-2014, 00:08
tomm25
tomm25 is offline
Ik heb haar verteld dat ik in het begin wel verlegen zou zijn.
Na onze afspraak hebben we even contact gehad en zei dat ik wat stilletjes was, en ik zei dat ik er niks aan kon doen dat ik ik dicht sloeg. Zij zei dat ik er niks aan kon doen en ze zag het ook aan mij.
Ik kan er niks aan doen dat ik er aan denk. Het gebeurt onbewust.
We hebben nu oppervlakkig contact, alsof ze afstand neemt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten