Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2002, 19:31
miro
miro is offline
Tilburgse agenten stelen auto's

TILBURG (ANP) - Twee agenten van de Tilburgse politie zijn er donderdagmiddag drie keer vandoor gegaan met een auto van iemand anders. Ze wilden de eigenaren van de auto's duidelijk maken dat hun voertuig zó weg kan zijn als deze onbewaakt met draaiende motor langs de weg staat.

Dat heeft een woordvoerder van de politie donderdag laten weten. Tijdens hun surveillance zagen de agenten drie keer een auto met draaiende motor staan. Het waren wagens van mensen die even moesten pinnen of snel een boodschap deden. Tot grote hilariteit van omstanders namen de agenten de auto's een stukje mee om vervolgens een geschrokken eigenaar achter zich aan te krijgen. ,,Ook als je maar even weg bent, riskeer je de diefstal van je auto, dat blijkt maar weer'', aldus de Tilburgse politie.

Wat denken jullie? Werkzaam of moeten ook de politie gewoon met zn handen van andermans auto afblijven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2002, 19:34
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Heel leuke grap.

Voor die politiemensen.

Zouden ze vaker moeten doen.
(Wil ik ook wel doen, moet je de gezichten van die mensen zien als een stel agenten in hun auto stapt en ermee weg rijdt...)

Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 19:34
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Zolang ze ze niet echt jatten vind ik het wel een goeie methode om die aso's te leren hun motor af te zetten...en dan boeit het me niet eens of die auto gestolen wordt of niet.
Oud 17-08-2002, 19:43
ZonerX
ZonerX is offline
Het is wel grappig, maar om het nu toe te laten nee.
Laat ze dan maar gewoon bij die auto wachtne en het die man zeggen als ie terug komt ofzo.
Oud 17-08-2002, 20:28
Verwijderd
Ik vind het goed dat ze het zo doen. Ik heb ook wel eens gezien op tv dat ze in Amsterdam rondliepen en dan onbewaakte tasjes en fototoestellen achter de rug van mensen weg pakten en dan zeiden van: "Is deze van jou?" Van die auto`s is ook goed. Ze bewijzen dat het jou ook kan gebeuren ook al denk je van niet. Als ze gewoon zeggen van: "Let je op, je spullen kunnen zo weg zijn" denken die mensen: "Tuurlijk, ik let echt wel op hoor! Ik ben niet dom ofzo". Terwijl het gewoon heel snel dus wel echt gejat wordt. Dit bewijst zoals ik al zei dat het echt vaker kan en gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 21:06
Verwijderd
Goed plan! Dan laten mensen het in het vervolg wel. Een schrikeffect blijft veel langer bij dan het simpelweg vertellen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 08:16
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 08:21
WolterB
WolterB is offline
heel goed om mensen er zo op attent te maken. zolang ze de auto maar teruggeven

Oud 18-08-2002, 08:23
autodropje
autodropje is offline
denk zeker dat dit meer effect heeft dan het vertellen. Mensen letten meestal pas echt op als er ook echt wat gebeurd.
Oud 18-08-2002, 10:38
Psychopath
Psychopath is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Zolang ze ze niet echt jatten vind ik het wel een goeie methode om die aso's te leren hun motor af te zetten...en dan boeit het me niet eens of die auto gestolen wordt of niet.
mee eens!
Oud 18-08-2002, 12:10
Verwijderd
Best stijlvol op deze manier.. Maar ze kunnen het ook overdrijven..in het dorp waar ik woon gebeurt eigenlijk wat diefstal betreft nooit wat.. maargoed, zet je je fiets ff ergens onbewaakt neer heb je ook gewoon de kans dat de politiemensen je fiets op slot zetten... zucht.. dat overdreven beschermen van mensen tegen zichzelf...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 12:18
miro
miro is offline
Ik ben het er eigenlijk niet echt mee eens. Tuurlijk is het goed dat mensen zich bewust worden van het gevaar daar je auto zo te laten staan. Maar net zoals dieven moeten ook politieagenten van andermans spullen afblijven...Als de auto een keer echt gestolen wordt komen de mensen er ook achter. En ik kan nauwelijks geloven dat mensen zich niet bewust zijn van t gevaar. Ik bedoel, tis toch logisch dat je auto gestolen kan worden als je m zo ergens neerzet?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 12:31
Verwijderd
Grrrrrr! I knew it!

prima methode. Maar ze moeten niet te lang wegblijven, een paar dagen ofzo
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 15:52
magic feelings
magic feelings is offline
het is wel effectief, maarja, het mag eigenlijk niet, als ze een anklacht indienen zijn die agenten de zak.
Oud 18-08-2002, 19:49
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
nare man schreef:
Goed plan! Dan laten mensen het in het vervolg wel. Een schrikeffect blijft veel langer bij dan het simpelweg vertellen.
Inderdaad.
Als je het verteld blijft het wel hangen, maar dat is de zóveelste wijze les die je krijgt...

Het gevoel wat je bespringt als je opeens je eigen auto ziet wegrijden is écht heel eng; dus dan let je in het vervolg beter op...

Ik vind het een goede actie, voor herhaling vatbaar.
Oud 18-08-2002, 20:14
WijfMan
WijfMan is offline
Dit gebeurt ook met koffers oid.
Als de persoon dan bijvoorbeeld aan het bellen is en hij zet zijn koffer achter zich oid.

Dan neemt een politie agent die koffer ook mee.
Niet ver, maar ver genoeg om de eigenaar van de koffer duidelijk te maken dat zijn koffer weg is.

En ervaring is nog steeds de beste leermeester.
Zo weten ze meteen hoe het voelt als hun auto zo gejat wordt.
Het vertellen heeft weinig nut.

Zelfde met vuur en een klein kind
Oud 18-08-2002, 20:15
REIE
REIE is offline

Ik vind ook dat men bij langdurig stilstaande auto's de moters uit moet schakelen. Naast het diefstalgevoelige aspect is er ook nog een milieu-aspect. Al die brandstof voor niks!

REIE
Oud 18-08-2002, 20:32
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
REIE schreef:

Ik vind ook dat men bij langdurig stilstaande auto's de moters uit moet schakelen. Naast het diefstalgevoelige aspect is er ook nog een milieu-aspect. Al die brandstof voor niks!

REIE
1 minuut is al te lang.
Een halve minuut is zelfs al te lang.

Hoe lang denk je dat het duurt om met zo'n auto er van door te gaan?
Oud 18-08-2002, 20:45
REIE
REIE is offline
Citaat:
WijfMan schreef:

1 minuut is al te lang.
Een halve minuut is zelfs al te lang.

Hoe lang denk je dat het duurt om met zo'n auto er van door te gaan?
2 seconden.

REIE
Oud 18-08-2002, 21:23
magic feelings
magic feelings is offline
lekker on topic
Oud 19-08-2002, 15:32
BBEM
BBEM is offline
en toen had die eigenaar ineens nog een 9mm in zijn zak zitten en trek die en vuurt op de agent in de auto...
Oud 19-08-2002, 15:37
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
BBEM schreef:
en toen had die eigenaar ineens nog een 9mm in zijn zak zitten en trek die en vuurt op de agent in de auto...
mja, daar had ik nog niet over nagedacht.... Zou dan best uitlokking zijn van de agenten.
Oud 19-08-2002, 15:39
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Heel gestoorde actie..... de politie is niet om mee te lachen, of is dit de triompf van het poldermodel
Oud 19-08-2002, 19:52
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
BBEM schreef:
...en raakt de benzinetank
Oud 20-08-2002, 12:54
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:

...en raakt de benzinetank
...en wat nu tegen de verzekering zeggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2002, 13:14
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Quincy schreef:

...en wat nu tegen de verzekering zeggen?
it wasn't me
Oud 21-08-2002, 16:48
skyscraper
skyscraper is offline
ik vind het een goed iets. In de praktijk laten zien hoe makkelijk het is om je auto kwijt te raken
Oud 21-08-2002, 19:59
Balance
Balance is offline
kzie het al voor me:

een 'slimme dief' verkleed zich als agent en kan vervolgens, terwijl iedereen toekijkt, er van door gaan met de auto.
blijkt dan achteraf geen agent te zijn en de auto blijkt niet terug te komen....

kvind dat de politie niet meer is als de burger. oke, ze hebben wel meer macht, maar die is niet voor niets officieel vastgelegd...

d'r is dan ook een reden dat er in de wet staat dat niemand zich spullen van anderen eigen mag maken. kortom: ook politieagenten niet!

't zal btw wel effectief zijn, dat begrijp ik. maar toch is het verboden en dat moet je respecteren vind ik, anders komt d'r steeds meer macht voor de politie en weet je niet meer waar het eindigt
Reageren

Regels voor berichten