Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2014, 16:09
Eefjexxlala
Heeii,
Ik zit nu in 4 havo, en moet volgende week een onderwerp gekozen hebben voor mijn profielwerkstuk.
Heeft iemand een idee? Ik dacht zelf aan iets met kinderen, maar weet niet zo goed hoe.... Ik heb het pakket e&m met biologie erbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2014, 09:51
maartjevdperk
Misschien iets met overgewicht bij kinderen en dan een verband leggen met de economie?

Wil je per se iets met kinderen?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 16:20
Eefjexxlala
Citaat:
Misschien iets met overgewicht bij kinderen en dan een verband leggen met de economie?

Wil je per se iets met kinderen?
Kan, maar dit vind ik denk ik niet zo heel erg leuk en interessant.
Ja, ik zou graag ik met kinderen willen doen, want dit vind ik altijd leuk en interessant. Hier wil ik later ook me beroep van maken.....
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 16:46
Verwijderd
Iets over kinderen met rugzakjes?
De Rugzak - of leerlinggebonden financiering - is bedoeld voor kinderen met een beperking die extra voorzieningen nodig hebben om regulier (gewoon) basis-, voortgezet en mbo-onderwijs te volgen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 18:54
Eefjexxlala
Zelf zat ik te denken om het te koppelen aan biologie of nederlands. Mij lijkt het leuk om te verdiepen in het gedrag van kleuters enzo. Maar weet niet precies hoe....
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Zelf zat ik te denken om het te koppelen aan biologie of nederlands. Mij lijkt het leuk om te verdiepen in het gedrag van kleuters enzo. Maar weet niet precies hoe....
Iets zoals pedagogiek misschien? http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pedagogiek
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 20:50
Eefjexxlala
Citaat:
Iets zoals pedagogiek misschien? http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pedagogiek
Ja, dit lijkt mij wel leuk. Ik weet alleen niet hoe je hier dan een pws bij moet verzinnen, wat voor onderwerp je dan kan nemen....
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 07:56
DAH
DAH is offline
Iemand uit mijn klas heeft een pws over peutertaal gedaan en iemand,anders heeft onderzocht hoe eersteklassers de stap basisschool-middelbare hebben ervaren, of de voorlichting enzo klopte.
Oud 27-03-2014, 20:07
Tink*
Tink* is offline
Iets over positief stimuleren/complimenteren vs. corrigeren. Veel scholen hebben een plan mbt veiligheid en gedrag, daar kan je veel kanten mee op.
Iets over de stap kleuters - groep 3.
Neem een ontwikkeling bij kleuters als onderwerp: motorisch, mondelinge taalvaardigheid, fonemisch bewustzijn, voorbereidend rekenen.
Oud 27-03-2014, 20:41
Eefjexxlala
Citaat:
Iets over positief stimuleren/complimenteren vs. corrigeren. Veel scholen hebben een plan mbt veiligheid en gedrag, daar kan je veel kanten mee op.
Iets over de stap kleuters - groep 3.
Neem een ontwikkeling bij kleuters als onderwerp: motorisch, mondelinge taalvaardigheid, fonemisch bewustzijn, voorbereidend rekenen.
Leuke ideeën! Dankje! Maar wat bedoel je met de stap kleuters-groep 3?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2014, 13:01
arPos
arPos is offline
het lijkt me erg belangrijk dat je zelf bedenkt waar je profielwerkstuk over gaat het is zo'n beetje het prototype van wat je gaat doen op vervolgopleidingen en het is handig als je leert hoe je zelf kan speuren in onderwerpen die jouw interesse hebben en daar specifieke dingen uit kan pikken.

de mijne ging over bioaccumulatie in schaaldieren, dat wordt hem vast niet
Oud 30-03-2014, 19:44
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Leuke ideeën! Dankje! Maar wat bedoel je met de stap kleuters-groep 3?
Nou de overstap van de kleuters naar groep 3. In plaats van het vele werken in hoeken, geen vaste plek in de klas ineens leren lezen, schrijven en rekenen aan een tafeltje.
Reageren

Regels voor berichten